Ga naar inhoud


LNB IN voor aansluiting vd Coaxkabel DR HD F15 afgebroken!


wiljo

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

De LNB IN (waar de coaxkabel aangesloten wordt middels een F-connector) van mijn DR HD F15 is afgebroken.

Het viel mij op dat bij alle Satreceivers die ik heb gehad/heb de ingang  voor de coaxkabel (LNB-IN) met een zeshoekig moertje stevig vast zit, bij de DR HD niet dus er is te veel speling onstaan en dus is de LNB-ingang afgebroken.

 

Het zijn allemaal vastgelijmde onderdelen zoals de ontvanger LNB-IN/LNB-OUT,  Is dit nog te repareren??

 

Weet iemand een goed adres om dit indien mogelijk te laten repareren? uiteraard tegen betaling!

 

Groet Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dit onderwerp past misschien beter in de rokende soldeerbout.

Ik verplaats het daarom van "Overige merken" naar de rokende soldeerbout.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En anders sloop je de connector er toch uit en vervang je hem voor een stukje coax met een contra plug die je buiten de kast brengt.

Simpel en low cost oplossing.

 

Ron.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch zo simpel sloop uit een oude diseqc swich of tuner het f (schroef) chassisdeel met moer zet dit in de plaats van de soldeer uitvoering en soldeer de middenpen weer vast en klaar ben je. Ik heb dit al diverse keren gedaan bij kennissen die achter de coax zijn bleven hangen (hoe ze dat in hemelsnaam voor elkaar krijgen...).

Hallo Sjaak,

 

Dank vd tip zal kijken of dat e.v.t. een tweede mogelijkheid is, eerst probeer ik het te lijmen met electrisch geleidende lijm (duur spul) omdat  het achterfront v.d. ontvanger er niet zo maar even af te halen is en je moeilijk bij kunt.

 

Mocht dat niet lukken dan is jouw oplossing misschien het proberen waard.

 

Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...