Ga naar inhoud


ziggo kijken met eigen kaart in een andere regio?


dream v8 box

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik ga volgende week naar het noorden van het land voor een paar weken,maar kan ik als ik mijn ziggo kaart daar in een tuner steek kan ik gewoon tv kijken.

 

ik zelf kom uit den bosch met postcode 525*

en ga naar postcode 974*

 

hoe kan ik hier achter komen

dan kan ik daar ook voetbal kijken

 

alvast bedank voor de reactie

 

Frans,

aangepast door Michel
onduidelijk onderwerp

door veel te kijken leer je ook nog eens iets

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben er wel zeker van dat sommige kanalen zullen werken maar niet allemaal

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een Slingbox of een Vulkano(€50,- bij de Aldi laatst) gaat dat wel, zelfs over de gehele wereld zolang je maar een internetaansluiting hebt en een pc, tablet of telefoon. Je kijkt dan naar het signaal van thuis wat door die box over internet een stream daarvan verstuurt.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja maar die Vulkano is voor €50 (juni 2011) allang niet meer te koop laat staan nu nog te vinden, of een Slingbox van dik 220 euries niet echt een goedkoop alternatief te noemen. ;)

Is het enige alternatief op de gestelde vraag, helaas.

 

Tot Juni 2013 zijn ze hier regelmatig verkrijgbaar geweest, wie weet later weer?!

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo, die kaart is bekend in het gehele (voormalige) @home gebied. Den Bosch en daar waar hij heen gaat is allebei ziggo-oost, dus het zou zomaar wel kunnen werken.

 

Frans dat gaat en mag niet, je abonnement is geactiveerd op je woon/factuur adres en niet op je card, en werkt niet in een andere regio.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb vaker over de slingbox gelezen maar ik ben er nog steeds niet achter wat zo'n slingbox nu eigenlijk doet.

aangepast door Catastrofus

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Afgezien daarvan heb ik een Slingbox gekocht en dat werkt perfect, afgelopen week een paar dagen naar Groningen geweest op een bungalowpark en op een matige Wifi internet verbinding aldaar kon ik mooi mijn Ziggo HD en HD Sattelliet zenders van thuis bekijken. De upload thuis daar valt of staat dit systeem mee, met 100/100 glasvezel is dit geen enkel probleem.

Welke Slingbox precies?

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

met andere woorden,

beste Catastrofus, koop alstublieft die slingbox van hun; want het is de oplossing voor uw probleem en dat van hen happy_001.gif

 

als je dat ding koopt, heeft ook nog een nieuwe naam gekregen = VULKANO , dan kun je ALLES

gegarandeerd...

 

op een forum mag je ook wel eens kritisch zijn, punt uit.

gekocht / getest / onbruikbaar / weggegeven.

I Wanna Rock You, Marat Taturas Feat. Levitny Mix

Giorgo Moroder, Marat Taturas, Levitany

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Op mijn duo2 transcoding aangezet en een router<vpn>router geïnitieerd met de fritzbox

beeld op de IPstream op een andere receiver (remotestream)

precies zoals wiz het hier bevestigd

 

tja, erg prettig als dat al hard en software matig met je receiver mogelijk is

(let op transcoding voor solo2 en duo2)

 

heb er dus geen cent aan uitgegeven behalve hobbytijd en een paar instellingen per telefoon gesprek

 

maar nog even dit:

je mag niet realtime tv-uitzendingen streamen (afhankelijk van de uitzendgemachtigde en het programma)

dus na de test is het weer allemaal ontmanteld.

I Wanna Rock You, Marat Taturas Feat. Levitny Mix

Giorgo Moroder, Marat Taturas, Levitany

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Een Vulkano werkt niet zo stabiel als de Slingbox, hoewel de Vulkana als je er 2 hebt de 2e decoder kan gebruiken als remote die je gelijk je tv op aan kan sluiten.

Wist ik nog niet, met twee Vulkano's!

Hoe? De tweede Vulkano op internet en de TV aansluiten, zonder coax?

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als aanvulling hierop: Wanneer u 2 Vulkano Lava's heeft kunt u de 2e Vulkano Lava als catcher gebruiken op het adres waar u TV wilt kijken, de 2e Vulkano Lava wordt dan d.m.v. een HDMI kabel of CVBS kabel aangelsoten op de TV. met de bijgeleverde afstandbediening kan dan eenvoudig van zender gewisseld worden.

U kunt de Lava dus ook gebruiken om TV beelden van een andere Vulkano box te kijken (en te bedienen) op een normale TV. U heeft met een 2e Lava dus geen PC/laptop meer nodig.

Vraag me af hoe dit werkt?!

Hoe stel je in dat hij kijkt ipv streamt?

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het opzoeken!

Inderdaad op pagina 18 staat dat, maar er boven staat ;

Use the Arrow buttons on your Vulkano remote
to select the
Watch RemoteTV
option from the
Menu screen
 
Deze "Watch Remote TV" optie staat niet op mijn Menu/Home scherm .............!?
Moet ik dan nog wat doen of inladen?
Toch heb ik net de laatste update er op gezet, maar geem nieuwe optie er bij.
 
Zag wel dat er een zg "Easter Egg"verborgen zit in het systeem via de code "1731", maar die geeft alleen de optie "Home media" in het menu als een extra.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...