Ga naar inhoud


Streamen naar laptop


Dukdalf

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Mijn kennis over streamen is niet zo groot.

Daarom de onderstaande vragen.

 

Doordat ik enige tijd in het ziekenhuis zal moeten verblijven heb ik naar een oplossing gezocht

om daar via internet naar mijn VU+ Ultimo te kunnen kijken.

 

Ik vind OpenWebif, maar zit met twee problemen.

 

Het lukt mij wel om de programma's thuis te zien, maar niet om de opgeslagen bestanden die

opgeslagen staan op de HD, thuis te kunnen bekijken.

 

Hij geeft aan dat het afspelen niet lukt.

Ik heb alleen de Windows  Mediaplayer erop zitten.

Moet er een andere player gëinstalleerd  worden?

 

En dan had ik vooral graag geweten hoe ik in het ziekenhuis contact kan leggen naar mijn VU+ Ultimo.

 

Hopelijk kan iemand mij helpen.

 

Groeten.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


allereerst moet je wel beseffen dat:

a)

je een download en upload snelheid moet hebben die thuis en in het ziekenhuis ongelimiteerd gebruikt kan worden...

voor SD is dat zo rond om de 4,5 MByte/sec

voor HD kan dat tot 7,5 ~a~ 8 MByte/sec zijn

en dan nog is de bandbreedte via internet niet altijd gegarandeerd (afhankelijk van de provider thuis en de ziekenhuis systemen)

B) < b )

voorts is het zo dat je beter zou transcoderen naar een lagere resolutie wegens de beperkte bandbreedte < thuis - extern> hetgeen op de Ultimo niet kan

dat kan wel op de solo2 en op de duo2

c)

dan hebben we natuurlijk een toegang nodig vanuit een extern netwerk naar de interne VU+ Ultimo, dus moeten we poorten openen / forwarden op de router ofwel een VPN verbinding opbouwen

d)

het bekijken van een stream kan per iPad-iPhone-Laptop, waarbij de laatste natuurlijk de juiste VLC.exe met browser plugin moet hebben geinstalleerd

 

er is een alternatief; niet realtime kijken

e)

middels FTP de opnames downladen en dan bekijken per VLC.exe waarmee je wel een tijd moet wachten voor de download en niet realtime kunt kijken, maar eenmaal op de laptop gedownload vloeiend en zonder storingen.

 

maar alles hangt samen met het ziekenhuis of je daar open verbindingen mag en kunt maken met thuis...

 

een en ander klinkt iets minder positief, maar beter nu reeds gewaarschuwd en bekeken dan heel veel frustratie in het ziekenhuisbed.

overigens sterkte en beterschap

aangepast door Tonskidutch

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja... toch blijven die restricties in algemene zin qua data-verbinding en snelheid van de throughput (intern <> extern)

 

naast de restricties inzake realtime streamen van uitzendingen die per uitzend rechten beschermd en/of gelimiteerd zijn.

alsook of het ziekenhuis qua beleid dergelijke verbinding überhaupt toestaat???

 

ik zou de bezoekers vragen films mee te nemen en die op de laptop afspelen,

voor het nieuws en de doorsnee meuk op commercieel heb je genoeg aan de ziekenhuis CAI

 

ciao

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

FalconerThe,

 

Wanneer ik via WebIf een bestand wil afspelen krijg automatisch de Windows mediaplayer voorgeschoteld.

Kan ik ergens instellen dat het VLC moet zijn? 

 

 

Helaas lukt het mij niet in VLC contact te krijgen met ontvanger.

Hij herkent het IPadres niet.

Enig idee hoe dit op te lossen is?

 

Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aha Sjaak(k)

interessant, dan kan er nog misschien wat positiefs gevonden worden dat werkt

(ik heb zelf geen slingbox en nog nooit in handen gehad)

 

@Dukdalf,

 

in je thuisnetwerk is de VU+ ook onderdeel van je workgroup, dan is met de juiste installatie van VLC en toekenning van VLC aan de windows firewall altijd een verbinding te leggen

/etc/samba/smb.conf regel 8 > workgroup= xxxxxxx dus identiek aan die op PC of laptop

 

moet wel even vooraf kijken naar de instellingen van het webinterface in de VU+ (poort)

ciao

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op MP staan ze af en toe voor 40 euro te koop, 1 week niet roken en je hebt hem al uitgespaart. :grin:

wil je a.u.b. de vraagsteller Dukdalf dan nadere informatie geven hoe dat aan te pakken / en hoe dat in te richten

op feiten gebaseerd

in plaats van mij de budget noodzaak van uit je torentje op te leggen!

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

tonski heeft helemaal geen slingbox nodig, je kan immers met de duo2 een getranscode stream gebruiken en hierdoor minder bandbreedte verbruiken. Op zich heeft tonski een punt, en als ze in het ziekenhuis de beveiliging van het netwerk een beetje op orde hebben zou het best nog wel eens kunnen dat je die stream helemaal niet zult kunnen opzetten.

 

Voor wat betreft die windows media player, je vertelt er even niet bij welke windows versie je gebruikt, en zoals het microsoft betaamt zit het in elke versie in de explorer weer op een andere plek. Als je windows 7 hebt, naar het controlpanel en de optie default programs of standaard programma's aanklikken, en daar de associaties bekijken. Dan de m3u extention wijzigen in vlc en voila.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...