Ga naar inhoud


Oude ontvanger kapot, welke nieuwe nu kopen?


chielisdenaam

Aanbevolen berichten

Na wat heen en weer bellen en internetten heb ik de volgende oplossing gevonden. De zenderlijst(en) van de TechiSat S2 kan vrij eenvoudig op de computer worden gezet, waarna ik wijzigingen in de fastscan (daar werken RTL4, 5 en 7 wel) kan aanbrengen en op deze manier mijn eigen zenderlijst(en) maken. Bedankt voor het meedenken, groet, Wiebren

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb zelf ook een Technisat.... maar een "Fastscan" ken ik niet... weet eigenlijk niet echt wat je daarmee bedoelt.

Je zenderlijst kan je inderdaad back-uppen op een usb memorystick...

 

Maar goed, als alles ok is, is het goed...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De fastscan van de TechniSat S2 krijg je wanneer je de ontvanger voor het eerst opstart of een fabrieksreset hebt gedaan. Wanneer je dan opstart wordt je automatisch naar CD geleid en dan je abo invoeren en je krijgt een fastscan. In deze lijst kun je dus niets wijzigen of zenders verwijderen waarop je geen abo hebt, ook kun je geen andere zenders aan deze lijst toevoegen. Dit vind ik irritant zodat ik de satelieten rechtstreeks scan met als gevolg dat o.a. RTL4,5 en 7 het niet doen. Nu heb ik op de site van www.technisat.de een programma gedownload en op mijn computer geinstalleerd en hiermee kon ik mijn eigen zenderlijst maken.

 

ftp://tsdownload:JP7g5hVD@ftp1.technisat.de/assets/medias/common/50/$v2/soft_TechniPort-Beta.zip

 

Nu ben ik niet ontevreden over het resultaat maar ik zal nu niet zo snel iemand aanraden om deze ontvanger te kopen omdat het maken van een persoonlijke zenderlijst erg moeilijk is en veel ergernis geeft. Hier moeten de makers van ontvangers goed op letten vind ik daar mij anders het gevoel bekruipt dat ik maar accoord moet gaan zoals zij het willen.

Dit wilde ik nog graag even kwijt over deze ontvanger.

groet, Wiebren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal dan een speciale CD editie oid geweest zijn... want bij normale Technisat receivers heb je helemaal niets wat naar CD leidt.

Je hebt de hoofdzenderlijst ( 1 radio en 1 tv) waar alles wat gevonden wordt in geplaatst wordt... dan heb je een lijst met tv stations, waarin jij zelf zenders geplaast hebt, en dan heb je nog 4 favoriten lijsten, die je ook naar behoefte kan vullen en sorteren... hetzelfde dan ook nog eens voor radio. In de 'normale' technisat receivers is niets geblokkeerd, en kan je heel erg eenvoudig je lijsten aanpassen wat  inhoud betreft, en ook wat betreft de volgorde.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...