Ga naar inhoud


Oude ontvanger kapot, welke nieuwe nu kopen?


chielisdenaam

Aanbevolen berichten

Dat soort gein met programmeerbare kaartlezers zou ik dus niet aanbevelen... gewoon een HD reveiver icm een module... en je hebt weinig tot geen problemen. Je wil blijkbaar niet gaan opnemen oid, gewoon tv kijken...  dus echt ingewikkeld hoeft het allemaal niet te zijn... er moet echter wel een CI schacht in de receiver aanwezig zijn waarin je je module schuift.

 

Je Irdeto kaart moet wel geregistreerd zijn om het te kunnen wisselen... Maar als je het set top box abo afneemt is er geen probleem, dan heb je een abo. Kan je kijken in Mijn canaldigitaal?  Zo niet maak dan eerst een account aan, zodat je er toegang toe hebt... dan zou het omwisselaanbod moeten werken.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb net een account aangemaakt en de kaartwissel werkt nog steeds niet, ik krijg deze error:

 

Controleer a.u.b. uw gegevens en probeer het opnieuw. Zijn uw gegevens correct?
Dan komt u helaas niet in aanmerking voor deze actie.

 

Zou dit kunnen komen doordat ik de kaart al een aantal maanden niet meer heb gebruikt? Ik kan de kaart via de canal digitaal site niet meer activeren omdat de kaart te oud is. 

 

En wat is volgens jullie dan een goede ontvanger waar gewoon een smartcard in kan?

 

EDIT: 

Is dit misschien een goede ontvanger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat de kaart "te oud" is...

Je zegt dat je een set top box pakket hebt... daar betaal je toch 75 euro per jaar voor? Klopt het klantnummer en je smartcard nummer?

Als je de gegevens bij de hand hebt zou je anders eens kunnen mailen (of bellen) met canal digitaal, en uitleggen dat je je kaart niet kan wisselen...

 

Met die receiver heb ik geen ervaring... ik ken hem niet. Maar misschien dat iemand hier er wel mee bekend is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit: ***Link naar webshop verwijderd*** lijkt me ook wel een mooie ontvanger met ci module erin. Echter staat er dat hij alleen mpeg2 kan, terwijl het een dvb-s2 tuner is en voor zover ik weet gebruikt dvb-s2 mpeg4.

 

TechniSat TechniStar S2 IE - DVB-S2 aangepast door ceesv
link naar webshop verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net een account aangemaakt en de kaartwissel werkt nog steeds niet, ik krijg deze error:

 

Zou dit kunnen komen doordat ik de kaart al een aantal maanden niet meer heb gebruikt? Ik kan de kaart via de canal digitaal site niet meer activeren omdat de kaart te oud is. 

 

En wat is volgens jullie dan een goede ontvanger waar gewoon een smartcard in kan?

 

EDIT: 

Is dit misschien een goede ontvanger?

****Link verwijderd****

 

die ontvanger moet je niet nemen, daar krijg je spijt van, dat is een gratis ding wat je van canal digitaal krijgt.. 

Amiko Alien 2 FW 1.2.78, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5
Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een raar idee, maar als deze meneer 'gewoon' alleen TV wil kijken is het toch misschien een optie om even met Canal Digitaal te gaan babbelen? Misschien krijgt hij bij omruil van Irdeto naar Seca 3 en een jaar verlenging zo'n Canal Digitaal doosje gratis? Ik weet het: ze kunnen niet veel, maar als meneer alleen TV wil kijken is dat helemaal niet zo slecht nog niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog steeds een grote Technisat fan... Prachtig beeld, makkelijke menustructuur...

 

Ik ben bang dat je geen gratis rexeiver gaat krijgen als je gewoon een nieuwe kaart vraagt en het set top box pakket wil behouden. Het zou volgens mij dom zijn om een ander abo te nemen, daar zitten veel zenders in waar je niets aan hebt (mijn mening) en je betaaslt wel erg veel geld... terug kan je volgens mij daarna niet makkelijk meer...  ik zou dus goed nadenken vooraleer iets te ondernemen in de richting van duurdere abo's.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

openpli is ook goed hier bestaan ook veel ontvangers over. verder kan je ook huren bij cd. heb dit als belg maar al smart gestoken in mijne xtrend. die m7 bakskes zijn echt wel oertraag en beperkt in speelgoed

play more,play sport, betv, movie&series, film1, hbo, ziggosport,  tophd, hd+, telenet, proximustv, canal digitaal, netflix,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vandaag deze ontvanger aangeschaft en zelf zenders ingeladen en lijst gemaakt. Wanneer je de fastscan doet, dan kun je geen wijzigingen aanbrengen in de CD lijst en dat vind ik niet prettig omdat ook zenders welke niet in mijn CD pakket zitten ook getoond worden. Maar nu mijn vraag, bij het inscannen heb ik problemen met RTL4, en nog een paar RTL zenders welke wel in de lijst staan maar geen beeld geven. Ook is dit het geval bij BBCthree en four. Wat doe ik niet goed?

gr. Wiebren

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wiebren: Als helderziende weet ik natuurlijk welke "deze ontvanger" jij hebt aangeschaft. Maar misschien zijn de andere bezitters van dit apparaat géén helderzienden. Een kleine aanvulling op je vraag lijkt me aanbevolen als je antwoord op je vraag wilt.

aangepast door Henk1

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

BBC three en four kan je het best 's-avonds laden, b.v. na 21.00. Anders eerst de zenders verwijderen en daarna opnieuw zenders zoeken. Overdag zenden deze zenders kinderprogramma's uit via Cbeebies en CBBC.

 

Voor RTL 4 en andere betaalzenders kan ik je geen advies geven. Die zenders heb ik niet in mijn lijst staan. Misschien heb je niet het juiste abonnement op je kaartje staan ?

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit draadje ging over de TechniSat S2 zodat ik ervan uitging dat "deze ontvanger" de TechniSat S2 betrof en aangeschaft had, maar goed duidelijkheid gaat boven alles.

Over de BBC is mij duidelijk en ga ik proberen, maar RTL4, 5 en 7 doen het nog steeds niet op mijn TechniSat S2, verder alle zenders OK zodat het abo juist is. De handmatige gegevens welke ik invoer zijn 12515 - H - 22000 PID enz 534 -74-534 zoals CD deze in de lijst heeft staan, voor RTL5 heb ik dezelfde transponder met PID535-75-535 en RTL7 Pid 537-77-537. O ja.. ook DVB-S2 in ingesteld.

Nu staat in de ontvanger bij handmatige invoer enkele andere begrippen dan PID welke ik niet begrijp maar hier vul ik de PID in zoals hierboven omschreven. De ontvanger vind ook de gezochte zender maar geeft "geen signaal"

(Ik zoek deze zenders op Astra 1, dus geen HD).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarom stel je de transponder voor de SD zenders12515 (19-oost) op DVB-S2?

Het is namelijk een DVB-S transponder!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12515/H/22000 5/6 DVB-S QPSK

 

Ontvang je BVN wel?, want dan ligt het aan je kaartje.

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Noordzee, het ligt niet aan mijn kaartje, ik ontvang alle zenders behalve genoemde, het beroerde is dat wanneer je een fastscan doet, deze zenders het wel doen, maar je kunt geen wijzigingen aanbrengen in deze lijst en dat wil ik dus niet.

Nog even over het handmatig inscannen, ik zet alleen bij het zoeken naar de ontbrekende RTL-zenders de op DVB-S2 en zal dus nu nog even proberen te scannen met DVB-S.

Ik kan vanavond niet meer reageren maar jullie ontvangen nog antwoord van mij.

groet, Wiebren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...