Ga naar inhoud


Openelec


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een hardeschijf over waar ik Openelec ION op heb gezet. Na wat puzzelen met instellingen, bevalt me dit uitstekend. Snelle zaptijden, XBMC als GUI en VDR als backend. Razend snel en klein allemaal.

Nu ben ik van plan Openelec als hoofdsysteem te gaan gebruiken voor mijn HTPC.

 

Nu wil ik echter een partitie van ca 1GB voor het systeem en een grote partitie waar alle data (opnames, films en muziek) op komt.

 

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet doen?

Ik heb al op onderstaande wiki gekeken, maar daar kan ik niet heel veel van maken. Mijn kennis van de Linux-terminal schiet hier tekort.

http://wiki.openelec.tv/index.php?title=Live_Boot_%26_Manual_Installation

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat begrijp je niet ? Ik vind het een hele duidelijke howto. Wat je ook kan doen is vanaf een Linux live cd opstarten en gparted starten dit werkt allemaal met een gui. Mocht gparted nog niet geinstalleerd zijn kun je altijd nog sudo apt-get install gparted doen.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maken van de partities lukt me wel.

Maar als ik dan de USB-stick er in doe om Openelec te installeren, na de herstart, dan zegt Openelec volgens mij iets van dat Openelec de gehele schijf nodig heeft.

 

Als de installatie dan gelukt is, dan wil ik de directories voor opnames, films en muziek linken naar directories op de tweede, grote partatie.

 

Zodat mocht er een nieuwe installatie nodig zijn, dat ik dan niet alle films en opnames kwijt ben.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een SSD met Openelec is niet echt noodzakelijk, mijns inziens. Mijn HTPC gaat naar S3 (suspend). Met Openelec, is de HTPC al eerder opgestart dan mijn TV. Sneller is wat mij betreft dus niet echt nodig. Feit blijft dan met Openelec, dat Openelec de tweede, grote schijf wel moet zien. Dus of partities of een tweede schijf, het probleem blijft volgens mij gelijk.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haal de HD er even uit en pak gewoon 2 USB sticks. (Dan kan er ook niets mis gaan.

Op de ene stick zet je de OpenElec voor de installatie. Dan opstarten van die stick.

Je XBMC zal dan op die 2e stick geïnstalleerd worden. 

Stel in de BIOS nu in dat hij altijd van die 2e stick moet opstarten.

Doe dat een keer, stel je gewenste settings in van XBMC, schakel de PC weer uit, en plaats de HD weer terug.

Je hebt dan een prima en razendsnel mediasysteem. :D

suc6

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kweetnie: ik heb helaas niet een tweede USB-stick beschikbaar. Maar bedankt voor de tip.

 

1 - Ik heb nog een tweetal vragen over Openelec. Er is ook een 64-bit versie beschikbaar. Heeft dit met zo'n klein systeem voordelen?

 

2 - Als ik een opname heb ingesteld, dan wordt deze keurig opgenomen. Alleen na de opname gaat het systeem niet weer terug in stand-by/S3 - sussend mode. Het systeem blijft dus gewoon volledig aan, na de opname. Waar kan ik dit instellen, zodat de HTPC, na de opname teruggaat in S3-suspend?

aangepast door Earthfinder

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag twee is opgelost. Het betreft een setting in XBMC-Systeem-Energiebeheer en XBMC-Systeem-Televisie-Energiebeheer.

 

Nu gebruik ik de skin Aeon Nox. Zeer fraaie skin! Maar ik zie bij sommige Duitse kanalen een letter met trema/umlaut, als een "?" verschijnen. Is hier ook een oplossing voor? Ik heb al diverse instellingen veranderd, maar helaas zonder succes.

 

Ik gebruik als backend VDR met een channels.conf

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Openelec bevalt me prima tot nu toe. Behoorlijk stabiel, hierbij gebruik ik VDR als backend.

Wat me opvalt, is een voor mij nieuwe waarde, de SNR.

 

Ik heb bijv. op Ned1 een Signaalkwaliteit van 80% en een SNR van 6%. Is dit goed of is dit niet goed?

Moet het SNR-percentage juist hoog of laag zijn?

 

Mvg,

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...