Ga naar inhoud


Welke DVB-S2 tuner pci-e kaart voor een Linux HTPC


GerFTW

Aanbevolen berichten

Ik ben al geruimte tijd op zoek naar de juiste DVB-S2 tuner kaart voor mijn HTPC met OpenELEC OS. Dus hup op Googlen en zoeken maar... Eigenlijk leek mijn keuze snelgemaakt. Een Anysee kaart maar helaas werkt deze niet met Linux. Dus mijn zoektocht ging verder naar een andere kaart. Dus ik kom NetUP Universal Dual DVB-CI kaart tegen maar ik kan geen verkoop adres vinden. TBS heeft ook leuke compacte kaarten maar helaas die werken ook niet.

Dus weer verder zoeken en kwam DD Cine S2 V6 + CI Interface tegen. Maar dit systeem neemt 2 slots in en mijn HTPC case(Streacom FC5) heeft er maar één.

 

Dus welke DVB-s2 PCI-E kaart is er geschikt voor mijn HTPC?

Die samen werkt met CI-module van Canaldigitaal en OpenELEC.

 

Mijn ijzerwaar:

Streacom FC5 EVO

AMD A10-7800

ASRock FM2A88M-HD+

G.Skill RipjawsX F3-17000CL11D-8GBXL

Crucial M500 2,5" 120GB

 

Alvast bedankt,

 

Gerwin

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Mediaguard CAM werkte in mijn geval behoorlijk traag in bijvoorbeeld VDR, DVBViewer, etc. Gevolg was dat ik eerst een encrypted melding kreeg waarna deze alsnog opende; maar echt stabiel was het niet.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik wil enkel meegeven dat de keuze voor een probleemloos werkende kaart veel belangrijker is dan de limitaties van je HTPC case. Ik draai mythtv als PVR samen met openelec + cmyth pvr plugin, en het is niet leuk als er nog maar eens opnames mislukt zijn en je wederhelft not happy is omdat 'dat hobbyproject van jou' wederom vervelend doet.

 

Sinds 2010 heb ik al zitten spelen met een TechnoTrend S2-3200 (met de CI addon) en 3 TeVii S464 kaarten. De TT is ronduit bagger in combinatie met TV Vlaanderen, vermoedelijk omdat TVV op zwakkere transponders zit uit te zenden. Veel kanalen werken gewoon niet. De TeVii kaarten zijn stukken beter, maar dan moet ik met smargo + softcam aan de slag en ook daar heb ik al serieus op gevloekt omdat ze regelmatig aan de kaartjes en encryptie zitten te morrelen. En zelfs nu alles 'stabiel' zou moeten zijn, nog steeds om de paar dagen een opname die voortijdig afbreekt of de tuning die mislukt om onduidelijke redenen.

 

M'n supergoedkope HD settop box heeft nooit problemen dus aan m'n schotel-setup zal het niet liggen. Ook nooit problemen met free-to-air kanalen trouwens.

 

Kocht ik vandaag opnieuw kaarten, dan gokte ik zeker op een moderne multi-tuner Digital Devices kaart in combinatie met hun CI interface, en kocht ik desnoods een nieuwe case.

 

Kon ik álles herdoen, dan kocht ik vandaag waarschijnlijk gewoon een VU+ of dreambox als PVR backend, en ging ik met de 'vuplus' xbmc PVR plugin aan de slag om zo alles vanuit XBMC te kunnen bedienen.

 

 

Maar misschien blijkt die plugin na enige tijd ook niet probleemloos te werken...

aangepast door joydivision
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik even weten welke Enigma2 device jullie hebben gebruikt met deze plugin? Want mijn ervaring op een SingleTuner ET4000 (voorzien van de 750Mhz bootlaoder) is enorm wisselend. Ik heb dit onlangs nog getest icm de laatste versie van OpenPLI/ATV en zowel Gotham 13.2 als Helix 14.0.

 

- Zo was het initieel laden van de EPG en de zenderlijst enorm traag (ik praat even over meer dan 15 minuten laadtijd) en was de CPU utilization van de ET4000 altijd rond de 100%.

 

Nu kon ik het probleem wat beperken door een specifieke zenderlijst te selecteren en picons uit te schakelen, maar bij een EPG refresh kwam de utilization weer op de 100% waardoor het streamen ging hakkelen.

 

- Ik moest met regelenmaat de ET4000 herstarten of het enigma2 process killen omdat de tuner gelockt was.

 

Uiteraard maakte ik gebruik van "Zap before channelswitch", maar erg stabiel was het allemaal niet.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niels,

 

Ik gebruik momenteel de build van Margo (pvr aanpassing waardoor zappen wel snel gaat in XMBC 13.2).

Mijn E2 device is momenteel een Solo2, zappen op de HTPC gaat wel iets trager als op de solo2 zelf maar ik kan toch van kanaal zappen binnen +- 1s wat voor mij voldoende is.

 

Het laden van de epg gaat ook snel, neemt 1 min in beslag bij het opstarten (Hij laad maar 1 boeket in; speciaal hiervoor gemaakt; boeket bevast ongeveer 100 kanalen).

 

Voor mij is die plugin in samenwerking met mijn solo2 heel stabiel.

 

Ps: vandaag is versie 14 uit (fix zappen pvr zou nu wel in de originele versie zitten).

Deze zal ik waarschijnlijk wel de komende dagen testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...