Ga naar inhoud


Problemen met opnemen HUmac Icord HD


Copylease

Aanbevolen berichten

Ik heb een niet gecertificeerde Humax Icord HD schotelontvanger en sinds een aantal dagen geeft hij problemen met opnemen naar de harddisk.

 

Ik programmeer een aantal programma's in via de EPG en die staan er netjes in. Ik krijg ook op het scherm "Gereserveerde opname wordt gestart" als het programma gaat opnemen. Echter als ik daarna kijk wat ik heb opgenomen is de harddisk leeg. Ik kan op dat moment ook geen programma's meer opnemen, ook niet handmatig. Dan moet ik eerst de Humax weer uit en aanzetten.

 

Ik heb niets veranderd in de configuratie, alleen een andere CI card geplaatst de Asthon dual.

 

Ik heb de laatste tijd ook het probleem dat als ik naar BVN heb gekeken en b.v. naar NED 1 schakel ik de melding krijg "Gedecodeerde zender of niet beschikbaar" Ik ga dan weer terug naar BVN en ga dan per kanaal terug naar NED 1. Ook helpt het om de CI card er even uit te halen.

 

Wie herkent deze problemen ?

 

Het systeem heeft jaren probleemloos gewerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ten aanzien van het harddisc probleem kan ik niet veel zeggen, misschien is die corrupt of heeft die bad sectors.

De HD eens aan een computer hangen en de schijf controleren en eventueel opnieuw formatteren?

 

Welke software versie heb je op de Aston staan?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...