Ga naar inhoud


Geen HD zenders met Humax icord


carretje

Aanbevolen berichten

Oke hier is de Deal:

Wij hebben dit geval: http://www.computerbild.de/produkte/Humax-iCord-HD-1000GB-Satelliteempfaenger-digital-Sat-TV-Empfang-TV-Video-DVD-4774920.html?tab=1 (LET OP gekocht in Duitsland).

Sinds enige tijd ontvangen wij geen Hd zenders meer van Canal digitaal. Nu zijn daar al wat topics over geweest en wij hebben al heel wat getest maar komen er niet uit.

Wij hadden een Cam van Canaldigitaal zelf met een prehistorische software dus hebben een astonmodule met versie 2.26 aangeschaft. Deze is door de leverancier geüpdatete.

Eenmaal thuis alle zenders weg gemikt en opnieuw gezocht. Maar nog geen HD zenders van Canaldigitaal.

Wel een hele hoop Duitse HD zenders die het allemaal als een zonnetje doen.

 

De zenders geven aan dat er geen signaal binnen komt. Als we in de setting kijken dan zien we ook dat de Astra 3 op bijna geen enkele frequentie een signaal sterkte.

(Nu heb ik nog niet uit gevonden hoe ik in de Humax losse zenders kan op zoeken.)

Dus zou je zeggen dat ligt aan je schotel.. Nauw niet. Op de slaapkamer hebben we een Philips kastje van canaldigitaal. Deze is aangesloten op de zelfde schotel. En deze krijgt wel een goed signaal sterkte van de Astra 3. En daar ontvangen we wel alle Hd zenders.

 

We hebben de kaartjes al omgedraaid uit de twee ontvangers, maar dat had geen effect.

Mis ik iets in de instellingen van de Humax? Of zou het echt in de kabel kunnen zitten. De satelliet ontvangers omwisselen is niet echt makkelijk te doen (Alles ingebouwd natuurlijk.... :S)

 

Iemand nog een tip wat we kunnen doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Carretje,

 

Ontvang je wel de gewone SD zenders van CD? :cool:

En heb je een reset gedaan van de Humax of alleen de zender lijst verwijderd?

Als je op de stb de "ok" knop indruk kan het gebeuren dat je de FAV lijst wijzigt in alleen radio of alleen FTA. :confused:

Zomaar een idee.

 

Met groet,

 

IcordHD

TRIAX 78 met 3xInverto Multiconnect quad LNB Astra 19/23/28

Humax IcordHD astoncam2.25

Panasonic TX50VT30EA + astoncam2.25 / 46PZ80E / NEC

Ziggo met een Humax iHDR5050 ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@carretje,

 

Ik lees je verhaal, en zie een aantal problemen voorbij komen:

 

Je hebt een HD+ ontvanger. Het type in je link is volgens de informatie in eerste instantie geschikt voor de Duitse markt en de Duitse commerciele HD-zenders: er kan een HD+ smartcard in de ingebouwde kaarllezer.

Ik zie niet staan dat er nog een module in kan. Is dat wel zo?

 

Recentelijk heeft CD de instellingen van een aantal transponders gewijzigd. De laatste de transponder met o.a. Ned.2 en SBS6. Die moet je handmatig aanpassen in jouw geval met de Humax,, denk ik.

 

Graag even wat meer informatie over je ontvanger. Dan kunnen we misschien (ook al zitten we op afstand) concreter aangeven wat er aan de hand is. Oke?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

zenders ook gehad. Dat is het frustrerende. Jammer genoeg weten we niet meer wanneer we ze ergens kwijt zijn geraakt omdat we er eigelijk nooit naar keken. Maar nu Canaldigitaal de HBO zenders er bijvoegt in het pakket willen we die graag ontvangen. En toen is het ons pas op gevallen dat we de HD zenders misten.

*Btw hebben we alleen de lijst weg gegooid en niet een hele rest gedaan. Dat zal ik dit weekend ook even proberen. En dan ga ik jullie maandag de rest van de info geven. Hoe achterhaal je wat voor schotelinstallatie je hebt?

De astra 1 werkt al een zonnetje nogmaals.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je geeft nog geen antwoord op mijn vraag of je de aston in deze Humax kan plaatsen, maar ik begrijp van wel.

 

Toen HBO erbij kwam, is CD op een andere compressie overgegaan die vooral bij HD wordt gebruikt.

Ik denk dat je de nieuwe gegevens even handmatig moet inlezen. Dan krijg je alle HD-zenders terug inclusief HBO.

De oude gegevens werken niet meer, daarom krijg je ook geen signaal.

 

De nieuwe gegevens zijn:

11739.00 V 66 Europe DVB-S2 8PSK 27500 2/3 CANALDIGITAAL,

 

Je kunt dit soort gegevens altijd vinden op www.kingofsat.net.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat ik tot nu toe mis is de bevestiging dat TS naast Astra 1 ook Astra 3 op 23 graden oost kan ontvangen.

Alle HD zenders zitten namelijk op laatstgenoemde satelliet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ceesv, daar maakt TS wel melding van, in zijn eerste posting. De ontvanger op zijn slaapkamer ontvangt volgens hem de HD-zenders van Astra 3.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Na het vergrootglas op de eerste posting los te hebben gelaten, inderdaad tot de ontdekking gekomen dat mijn opmerking niet ter zake doet. :cool:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...