Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
joentje1978

Ervaringen SmartWi in combinatie met Humax HDD-recorder

Aanbevolen berichten

Heb onlangs een SmartWi Lite smartcardsplitter gekocht met de bedoeling om op meerdere TV's in huis digitale-TV te kunnen kijken.

Mijn provider is Ziggo en het systeem is Irdeto 2?

Nu werkt de SmartWi prima op een oude Humax IR Fox C en Samsung DCB-B270R digitale ontvanger maar als ik de SmartWi clientcard in mijn Humax iHDR-5200C HDD-recorder doe dan werkt dit niet.

Na het insteken van de clientcard verschijnt eerst de melding "E07 controleer smartcard" en daarna de melding E06.

Heb al verschillende firmware's geprobeerd en met wat instellingen gespeeld maar tot zover krijg ik het niet werkend.

Zijn er mensen op dit forum die een SmartWi smartcardsplitter gebruiken in combinatie met een Humax HDD-recorder?

Zo ja, wat zijn de ervaringen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Wie is er online   0 leden

Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

• Gerelateerde inhoud

• Gast Mimisiku
      Door Gast Mimisiku
      Iets 'raars' ontdekt... Mijn box draait op OSCam softcam. Kaart werkt sinds begin prima. Updates komen keurig door en heb ook keurig beeld..
      Via OSCam Status View zie ik de diverse CHIDS steeds een maand (30 dagen = 1e hex) opwaarderen.
      Vanavond stond de CHID 000384 op 17-12-2016? C8 = 200 dagen??
      Ook de andere CHIDS hebben nu de datum extensie 0x c8 i.p.v. 0x 1e

Hebben meer mensen dit???
    • Door kostenzer
      Hallo,

Ik heb pas een paar dagen een xtrend ET8000.
      Daar ga je natuurlijk mee klungelen om hem te leren kennen.
      Hij was perfect geïnstalleerd en kon alle ziggo zenders die bij mijn abonnement horen zien of bekijken. Dit zonder extra module. Dat was softwarematig geregeld. Als ik het me goed herinner met CCcam.
      De optie back-up maken had ik nog niet gevonden/gezien.
      Ik heb mijn systeem dus om zeep geholpen en het zaakje teruggezet naar fabrieksinstellingen.

3 ziggo kanalen geeft hij weer, npo1, het ziggo kanaal en de zender van de maand

Stop ik het kaartje in de originele digitale ontvanger kan ik alles zien wat bij mijn abonnement hoort.

Nu denk ik dat hier het probleem zit:

Er is geen softcam aanwezig of te kiezen.

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik die CCcam of misschien een andere er weer in krijg?

Bij voorbaat dank

Kos

• Door Atrax
      Beste members,

Wie weet, of kan mij verwijzen naar alternatieve firmware voor de HUMAX IHDR-5200C?
      Het apparaat is mijn eigendom (geen Ziggo huur/koop) en ik maak geen gebruik van 'on demand'.

Naast de HUMAX IHDR-5200C gebruik ik ook een Dreambox DM800 waarin ik ooit een cable tuner heb geplaatst. Met de DM800 ben ik technisch en softwarematig goed bekend.

Ik zou graag meer uit de HUMAX IHDR-5200C willen halen, en bvb de HDD op een normale (shared) manier willen benaderen. Wat meer hobby met deze ontvanger eigenlijk.

Mogelijk is hier al ervaring met 'niet-Ziggo' software. Ik kan er op het board alhier eigenlijk nog niet echt iets over vinden.

Ik hoor graag als iemand mij verder kan helpen.

Bedankt en groeten,
      Intrax

• Door Copylease
      Ik heb een niet gecertificeerde Humax Icord HD schotelontvanger en sinds een aantal dagen geeft hij problemen met opnemen naar de harddisk.

Ik programmeer een aantal programma's in via de EPG en die staan er netjes in. Ik krijg ook op het scherm "Gereserveerde opname wordt gestart" als het programma gaat opnemen. Echter als ik daarna kijk wat ik heb opgenomen is de harddisk leeg. Ik kan op dat moment ook geen programma's meer opnemen, ook niet handmatig. Dan moet ik eerst de Humax weer uit en aanzetten.

Ik heb niets veranderd in de configuratie, alleen een andere CI card geplaatst de Asthon dual.

Ik heb de laatste tijd ook het probleem dat als ik naar BVN heb gekeken en b.v. naar NED 1 schakel ik de melding krijg "Gedecodeerde zender of niet beschikbaar" Ik ga dan weer terug naar BVN en ga dan per kanaal terug naar NED 1. Ook helpt het om de CI card er even uit te halen.

Wie herkent deze problemen ?

Het systeem heeft jaren probleemloos gewerkt.
    • Door Copylease
      Ik wilde de zenderlijst aanpassen van Canal digitaal omdat een aantal zenders gaat verhuizen. Ik wil dat nu weer ongedaan maken, maar weet de standaard instellingen niet meer. Het gaat om de Humax Icord HD (een niet gecertificeerde HD ontvanger) Hij heeft altijd prima gewerkt.

Nu heb ik alleen Duitse kanalen en BVN. Ik mis alle Nederlandse kanalen, en krijg daarop de melding dat ik deze niet kan ontvangen.

Wie kan mij helpen ?
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.