Ga naar inhoud


Kickstart Centos 6.x vanuit USB installatie op sda


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Hoe kan ik een 'gekickstarte' centos 6 installatie vanuit USB forceren om op de eerste harddisk die hij tegenkomt te installeren?

 

Het doel is een centos 6 installatie uit te voeren vanuit een bootable USB en zonder promt de boel te installeren op de eerste de beste harddisk die hij tegenkomt?

 

Ik doe dat nu zo:

 

bootloader --location=mbr
clearpart --drives=sda --all --initlabel
part swap --size=1024 --ondisk=sda
part / --fstype ext4 --size=8192 --ondisk=sda
part /var --fstype ext4 --size=100 --grow --ondisk=sda

 

maar dat heeft helaas tot gevolg dat hij gaat proberen op de USB stick te installeren omdat die gezien wordt als eerste sda device. Vanuit een USB CD-rom speler gaat het prima, maar die wordt dan ook niet gezien als beschrijfbaar device.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Voordat er iemand heel handig opmerkt, 'dan verander je sda toch naar sdb', ja dat werkt vanaf USB, maar is niet universeel inzetbaar. Als iemand dan wil installeren vanaf CD-ROM wordt sdb niet gevonden. Dat is dus helaas niet de oplossing die ik zoek.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...