Ga naar inhoud


Zenderlijst bewaren en terugzetten


Gast Mimisiku

Aanbevolen berichten

Waardeer mijn Dreamboxen regelmatig op. Op de slaapkamer geen probleem. Daar staat een DM800SE met OpenPLi 4.0. Zit een Henksat lijst in en Picons.

 

Beneden staat een Dreambox 8000 met 4 tuners. 2 x DVBS2 1 DVBC en 1 DVBT. Na de Henksat lijst maak ik een nieuw boeket UPC en Digitenne. Deze scan ik via handmatige scan. Gaat allemaal prima. Heb de verse lijst vervolgens met DCC naar de PC gekopieerd. Als ik hem na de software update terugzet met DCC dan ben ik deze UPC en Digitenne boeketten steevast kwijt. Grappige is dat als ik met nieuw boeket weer UPC en Digitenne aanmaak de zenders grijs in de lijst staan in de volgorde zoals ik ze bewaard heb. Scan ik ze weer handmatig in dan worden ze wit in de lijst en werkt alles weer...Erg omslachtig... Zou makkelijker moeten kunnen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Louie, die heb ik gebruikt en ook de DreamSet 2.39. Kopiëren gaat ogenschijnlijk prima. Geen fouten. Probleem is dat de cable en terrestrial zenders niet meeneemt. Ze staan niet in de gekopieerde map en komen dus ook niet terug na het terugkopiëren...

 

Er schijnt ook een trucje te zijn om ervoor te zorgen dat de geïnstalleerde zenderlijst niet wordt overschreven na de software update... Misschien een handige work-around...

 

Ik update niet vaak, maar door de vele transponderwijzigingen van dit jaar iets vaker. Meestal doe ik het alleen tijdens de kwartaalwisselingen omdat OpenPli de bootlogo veranderd. De nieuwe herfst logo is weer prachtig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar hernoem je dit dan? In de Dreambox zie ik alleen de lamden met een berg aan bouquet bestanden?

De file zelf! je download e2_hanssettings_13e_19e_23e_28e.zip die pak je uit

je ziet dan de map e2_hanssettings_13e_19e_23e_28e. En deze map hernoem je naar bvb e2_Mimisikusettings_13e_19e_23e_28e, de inhoud blijft het zelfde maar als je deze inhoud nu naar je dreambox overzet dan zal bij update geen zender worden overschreven.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...