Ga naar inhoud


Totale kost 2de smartcard??


RCduck7

Aanbevolen berichten

Ook andere aanbieders kennen extra kosten voor meerdere aansluitingen, Canaldigitaal of TVV staan hier niet alleen in.

Voor betere ontvangst bij bewolking of neerslag zijn technische oplossingen.

Tenslotte gaan zelfs bij kabel aanbieders de zenders wel eens op zwart, zelfs bij zware neerslag.

 

Je kan je kaart ook zelf intern delen met bijvoorbeeld VU of Dreambox ontvangers.

 

Omdat andere providers je het vel over de neus willen trekken is nog geen vrijbrief om dat maar zonder slag of stoot te accepteren.

Er zijn genoeg TV providers, in Nederland althans, waar je zonder meer kosten op meerdere TV het volle abonnement pakket kan bekijken.

Als dat in België niet het geval is dan maken ze daar misbruik van hun monopolie positie op de satelliet. En dan moet je gewoon weg wezen bij dit soort op geld beluste uitbuiters van de situatie.

 

De kabel heeft overigens nagenoeg geen uitval, in ieder geval veel minder, je kan gerust spreken van bij uitzondering, dan via de door TV Vlaanderen en CanalDigitaal geleverde apparatuur.

Wil je een goede en betrouwbare ontvangst zal je voor betere kwaliteit moeten kiezen, en dan kom je gewoon bij de betere satelliet zaak die onafhankelijk van Tv Vlaanderen of CanalDigitaal zijn winkel drijft.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Neem dan contact met de klantendienst. Zeg dat je nog een triple hebt en dat je problemen hebt. Vraag hen gewoon naar een oplossing. Er is een grote kans dat je een grotere schotel krijgt en een triple LNB. Daarmee zal je die problemen niet meer hebben.

 

Krijgt RCduck07 dan een zelfde schotel aangeboden die jij bij je huis hebt staan.?

Of bestaat het aanbod uit een 64 cm Triax schoteltje. Als dat zo is adviseer ik RCduck07 om zich de moeite te besparen.

Zo een 64 cm schoteltje heeft niet al te veel regen reserve en dan heeft hij binnen de kortste keren problemen met de vrouw en is TV Vlaanderen onder druk van de vrouw een klant kwijt.

Of de klant is zijn vrouw kwijt, dat kan ook natuurlijk. ;)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met een triple LNB?

De schotel heeft alleen maximum ontvangst in het midden van de schotel.

Het verzetten van de 19 naar de 23 hals van de LNB in de klem scheelt al snel 2 - 3 dB signaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dit soort adviezen ziet van iemand met een uitstekende technische kennis op satelliet gebied dan zakt je broek toch af.

Jammer en zonde dat je je kennis niet mag en kan uitdragen.

Een 64 cm hoog en 60 cm breed schoteltje is echt minimaal en zal bij minder gunstige ontvangst omstandigheden zonder meer weer uitval geven.

Het verschil met een goed uitgerichte Multytenne van 45 cm is nauwelijks een verbetering te noemen.

De vormgeving van de kleine Multytenne is beduidend beter dan die van de goedkope triax.

 

Maar nu zijn we wel erg ver van het oorspronkelijke onderwerp verwijderd.

Enige correctie was echter wel gewenst in het belang van topic starter..

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat andere providers je het vel over de neus willen trekken is nog geen vrijbrief om dat maar zonder slag of stoot te accepteren.

Er zijn genoeg TV providers, in Nederland althans, waar je zonder meer kosten op meerdere TV het volle abonnement pakket kan bekijken.

Als dat in België niet het geval is dan maken ze daar misbruik van hun monopolie positie op de satelliet. En dan moet je gewoon weg wezen bij dit soort op geld beluste uitbuiters van de situatie.

 

De kabel heeft overigens nagenoeg geen uitval, in ieder geval veel minder, je kan gerust spreken van bij uitzondering, dan via de door TV Vlaanderen en CanalDigitaal geleverde apparatuur.

Wil je een goede en betrouwbare ontvangst zal je voor betere kwaliteit moeten kiezen, en dan kom je gewoon bij de betere satelliet zaak die onafhankelijk van Tv Vlaanderen of CanalDigitaal zijn winkel drijft.

 

Welkom in België, het land van de bloedzuigers en de heilige melkkoe.

 

Kosten bij telenet om op een tweede toestel te kijken:

Verschillende mogelijkheden:

 

1.  Huur 2de HDdigicorder: € 8.20 / maand

2. Aankoop 2 de HDdigicorder:  éénmalig € 299,--

3. Aankoop digibox : € 99,-  (geen HD en geen opnames)

4. CI+ module + kaartje:  € 69 (beperkt tot de standaard 75 zenders, tenzij je de extra aketten opnieuw bij betaald).  Werkt alleen in de door telenet toegstane apparaten en daarin staan alleen TV's

 

Belgacom:

 

€ 8,--/maand voor de huur per extra decoder.  (maximum van 3 decoders)

 

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 64cm, dat was de standaard maat bij TV Vlaanderen enkele jaartjes geleden. Groter dan dit blijkt slechter te zijn voor een Triple LNB als ik zo rondsnuffel op het net.

 

En de download "quick signal" voor een Linux receiver zou de ontvangst veel beter moeten maken was ik recent toegelicht. Al weet ik nog niet het fijne ervan hoe dit allemaal in zijn werk gaat.

 

Ik kijk zelf eigenlijk niet heel veel TV, enkel film en eens discovery ofzo. Doe het enkel voor vrouw en zoontje. Maar zoals velen hier waarschijnlijk wil ik investeren om in de toekomst zoveel mogelijk voordeel te halen zonder maandelijks bij te betalen. ;)

aangepast door RCduck7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na wat opzoekwerk lijken de Linux receivers ideaal. Ik ga er nu nog niet mijn huidige receivers voor weg doen. Ik ga eerst nog even wachten of TV Vlaanderen daadwerkelijk de stekker er gaat uit trekken voor SmartWi en Clone+ bij een volgende update. Dus TV Vlaanderen heeft dus de SmartWi nog aangeboden in hun shop?? Of enkel aanbevolen? Ik vraag me dan af wat ze met die ontevreden klanten gaan doen eens het niet meer gaat werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks onzin, de SmartWi werd in de begin tijd door Tv Vlaanderen aanbevolen om op meerdere TV's te kunnen kijken.

Van ondersteuning was op geen enkele manier sprake. Daar was nog geen technisch personeel voor en die er wel waren wisten van toeten nog blazen.

Voor ondersteuning kwamen de TV Vlaanderen klanten met SMartWi naar Sat4all.

Dit heeft in de begintijd klanten gelokt die om de reden van een kaartje te kunnen delen een TV Vlaanderen abonnement namen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Welkom in België, het land van de bloedzuigers en de heilige melkkoe.

 

Kosten bij telenet om op een tweede toestel te kijken:

Verschillende mogelijkheden:

 

1.  Huur 2de HDdigicorder: € 8.20 / maand

2. Aankoop 2 de HDdigicorder:  éénmalig € 299,--

3. Aankoop digibox : € 99,-  (geen HD en geen opnames)

4. CI+ module + kaartje:  € 69 (beperkt tot de standaard 75 zenders, tenzij je de extra aketten opnieuw bij betaald).  Werkt alleen in de door telenet toegstane apparaten en daarin staan alleen TV's

 

Belgacom:

 

€ 8,--/maand voor de huur per extra decoder.  (maximum van 3 decoders)

 

 

Willy

Zo lijkt Telenet duurder dan Belgacom.

Alleen, je "info" is verkeerd en misleidend.

Je zet 1., 2., 3., 4. alsof je dat allemaal tegelijk moet nemen.

Het is één van die opties.

Bij Belgacom (is al geruime tijd Proximus, Willy) heb je die keuze niet.

Is dus niet echt goedkoper, maar minder keuze.

 

De prijzen zelf dan.

Huren van een HD digicorder kost tegenwoordig 8,85€/maand (na de prijsverhoging).

Maar een HD digicorder kopen kost geen 299€, maar 249€!

Je verhaal van "werkt alleen in de door Telenet toegelaten apparaten" is ook weer niet waar.

Er is een lijst van toestellen waarmee het zeker werkt, maar er zijn nog wel andere toestellen te vinden waarmee het werkt.

Het is wel een CI+ module, dus je toestel moet daarmee compatible zijn.

Op userbase.be was er zelfs iemand die het gebruikt in een Bluray recorder.

Je vergeet er natuurlijk ook bij te zeggen dat als je wél de HD digicorders/HD digiboxen gebruikt, en ze zijn interactief, dat je dan wel slechts één keer je extra abonnementen betaalt.

Het is alleen als je je toestellen niet interactief maakt, of bijv. met TV met een kaartje werkt dat je op elk toestel de extra abonnementen betaalt.

Het basisabonnement betaal je sowieso maar één keer.

 

Ik weet ook niet waarom een leverancier een bloedzuiger zou zijn omdat hij je doet betalen voor een apparaat dat je koopt.

En met 3 tuners en harddisk zie ik niet waarom 249€ een zwaar bedrag zou zijn.

 

Dat kun je niet zeggen van TV Vlaanderen.

Daar betaal je altijd op elk toestel een abonnement.

Je mag er gerust hun prijzen eens naast zetten, ook voor activatie...

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kun je niet zeggen van TV Vlaanderen.

Daar betaal je altijd op elk toestel een abonnement.

Je mag er gerust hun prijzen eens naast zetten, ook voor activatie...

Kleine correctie

 

Ik heb maar 1 kaart van tvvl en kan gelijktijdig kijken in living en slaapkamer. Dit via oscam

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...