Ga naar inhoud


sinds CD wijziging 13/09 ontvangstprobleem in Turkije


Twins529

Aanbevolen berichten

Ik had in Turkije goed beeld (behalve bij atmosferische storingen) maar sinds de zenderwijziging geen beeld meer.

Van alles geprobeerd maar tot nu toe zonder resultaat.

Heb een Sony KDL-40BX420 televisie + Next MiniX CX decoder (beiden in Turkije gekocht) en een CD smartcard.

Installateur hier er ook bijgehaald en deze zei dat ik over moest gaan op HD, is volgens mij onzin.

Hij heeft nieuwe LNB geplaatst met als resultaat dat ik nu alleen overdag beeld heb.

Als ik 's avonds een nieuwe zenderlijst download krijg ik geen NL zenders, 's morgens wel.

Heeft iemand een oplossing??

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe groot is je schotel , welke lnb had en welke nu , en waar in Turkije staat de schotel ?

Je zegt : vanalles geprobeerd   wat precies ?

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet zeker maar volgens mij is de schotel meer als 1 meter. LNB is volgens mij hetzelfde type als ik had maar heb hem niet gezien.

Installateur heeft deze op het dak op de schotel gemonteerd. Van alles geprobeerd wil zeggen dat ik gisteren avond van de verschillende satellieten (zoals vermeld op CD) de zenderlijst opnieuw heb ingeladen, zonder succes.

Vanochtend weer gedaan en heb zoals gewoonlijk wel beeld dus moet nu afwachten wat het vanavond wordt.

Als ik weer geen (of heel gestoord) beeld heb zal ik de installateur maar weer laten komen, misschien staat de LNB er net naast of zoiets.

In elk geval dank voor uw snelle reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waar in Turkije staat de schotel?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier is een link naar de footprint van de Asta 1l, waar de Nederslandse SD zenders mee worden uitgezonden.

https://sat.ses.com/webservice/images/7407051

Zoals je kan zien zit je aan de rand van het verzorgingsgebied, het kaartje geeft een schotelmaat van 120 cm. aan.

Het vervangen van je lnb voor een ander type heeft al verbetering gebracht, misschien kan de schotel nog iets optimaler worden uitgericht, maar je zal dan geen reserve meer hebben voor bijvoorbeeld een regenbui.

Een grotere schotel, een goede ruisarma LNB en goede kabel in combinatie met een gevoelige ontvanger zal de oplossing moeten bieden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor de Astra 3B, waarop op 23 graden oost de HD zenders worden uitgezonden is dit de footprint.

https://sat.ses.com/webservice/images/7408887

Hiervoor is een schotel van 150 cm aanbevolen.

Wanneer je overweegt een nieuwe schotel aan te schaffen zou je deze optie kunnen overwegen, omdat de Nederlandse zenders zich hierop concentreren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even navraag gedaan en heb inderdaad een 120 cm schotel, klopt dat dit op het randje is maar we zitten hier landelijk en hebben vaak forse wind dus een grotere schotel kan dan meer problemen geven. Deze is ook al een keer eraf gewaaid, zit nu gelast dus hoop oké.

Overweeg wel om bij CD het starters pakket buitenland te nemen wat ze momenteel aanbieden. kan ik de receiver en LNB meenemen en eventueel een apparaatje om de schotel opnieuw te richten. als dit allemaal niet helpt kan ik altijd nog een 150 cm schotel overwegen.

Dank voor je uitgebreide info.

Vr. Gr. Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Grotere schotels hebben een kleinere openingshoek, de optimale uitrichting kan dan beter gedaan worden met professionele meetapparatuur.

Niet alleen het richten van de schotel zelf maar de plaatsing van de lnb in het brandpunt en de skew, de hoek van de LNB bepalen dan net wel of net geen ontvangst.

Een "inverto ultra black" lnb is een uiterst gevoelige lnb, misschien dat die in jouw geval net het verschil tussen wel en geen ontvangst met de bestaande schotel uitmaakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou een optie zijn maar we hebben hier geen postbezorging, ga sowieso elke 3 maanden terug dus daar kopen geen probleem, alleen nu ff behelpen. 

De zon is net onder gegaan (is trouwens héél mooi hier) en dus is het beeld weg. Laat de man nog 1 keer opdraven en richten tijdens zonsondergang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga zorgen dat de door jou aanbevolen "inverto ultra black" lnb geplaatst wordt.

Hoop dat deze hier verkrijgbaar is anders moet ik wachten tot ik weer naar NL ga en hem daar kopen.

Laat het richten dan wel weer aan de "profi" over.

Die inverto  BlackUltra is ontworpen voor een offset schotel , is de jouwe dat of heb een PrimeFocus schotel , die heeft meestal 3 stangen voor de lnb .

Een foto ervan zou leuk en informatief zijn .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de oplossing vooral in een grotere schotel zoeken. Geen geneuzel met andere LNC´s. Een grotere schotel brengt veel meer winst dan welke LNC dan ook. Zorg dat de LNC perfekt op de schotel is aangepast: juiste feedhorn met juiste belichting. De meeste installateurs lopen maar wat aan te kloten en weten er niets van.

Een schoteltje van 50 cm op Turksat uitrichten kan iedere boerenlul. Het "onderste uit de kan" halen is vakwerk.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...