Ga naar inhoud


Schotel advies gevraagd


nol

Aanbevolen berichten

Ik wil graag advies hoe en wat ik met de spullen die ik nu heb het beste kan doen om de 0.8W - 13E - 19.2E en de 23E te ontvangen.

Ik heb een Triax 68cm en een Triax 88cm schotel en 4 quad LNB´s van Alps

Nu heb ik de 4 LNB´s op de 88cm schotel staan maar ik heb vaak stil beeld en blokken dus wil ik het verbeteren.

 

Zelf denk ik de 0.8W op de 68cm schotel te zetten en de andere 3 op de 88cm schotel. Graag jullie advies.

Als dat de beste oplossing is dan graag een opstelling van de Alps op de 88cm schotel. Ik weet niet of het mogelijk is om de 23E links naast de beugel te zetten en de 19.2 rechts naast de beugel zodat die 2 zo dicht mogelijk bij het middelpunt van de schotel staan en de 13E verder naar rechts.

Ook hierover graag jullie advies.

 

Als het problemen geeft om 2 schotels te plaatsen moet ik waarschijnlijk een andere schotel plaatsen en welke is dan het advies ?
Kan ik dan wel de Alps blijven gebruiken ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


als ik van jou was nol

 

Ik wil graag advies hoe en wat ik met de spullen die ik nu heb het beste kan doen om de 0.8W - 13E - 19.2E en de 23E te ontvangen.

Ik heb een Triax 68cm en een Triax 88cm schotel en 4 quad LNB´s van Alps

Nu heb ik de 4 LNB´s op de 88cm schotel staan maar ik heb vaak stil beeld en blokken dus wil ik het verbeteren.

 

Zelf denk ik de 0.8W op de 68cm schotel te zetten en de andere 3 op de 88cm schotel. Graag jullie advies.

Als dat de beste oplossing is dan graag een opstelling van de Alps op de 88cm schotel. Ik weet niet of het mogelijk is om de 23E links naast de beugel te zetten en de 19.2 rechts naast de beugel zodat die 2 zo dicht mogelijk bij het middelpunt van de schotel staan en de 13E verder naar rechts.

Ook hierover graag jullie advies.

 

Als het problemen geeft om 2 schotels te plaatsen moet ik waarschijnlijk een andere schotel plaatsen en welke is dan het advies ?
Kan ik dan wel de Alps blijven gebruiken ?

zijn het deze lnb's nol 

dan zou ik persoonlijk deze 3 op de triax van 88cm en ook goed afstellen 

gaat perfect met deze lnb's

dan voor 0.8w zou ik de 68cm schotel proberen 

als die dan nog blokvorming geeft  dan kan je nog een triax 88 bijkopen 

 

post-41606-0-71847100-1381448972_thumb.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste nol,

Als jij met deze lnb's blokvorming hebt op een Triax88, dan heb je de set niet goed ingesteld. Alle zenders zouden erin moeten knallen.

Uiteraard moeten 19.2 en 23.5 zo dicht mogelijk bij het brandpunt, dus dicht tegen de schotelarm.

Ik zou eerst de 19.2 maximaal afstellen en daarna stuk voor stuk de andere erbij.

Goede meetapparatuur gebruiken, natuurlijk. Niet uit de losse pols.

De rail moet naar het oosten schuin aflopen. Wat voor rail gebruik je? De originele Triax? Een verkeerde rail kan ook leiden tot blokvorming.

Je kunt lnb-signalen nog finetunen door ze in de klem een stukje te draaien met de klok mee.

 

De 0.8 kan niet op deze opstelling met focus op 19.2.. De schotel plus rail bereikt de 0.8 amper. Die zul je dus apart op die andere schotel moeten gaan instellen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste nol


Het is inderdaad het beste om de 0,8W op de Triax 64 te zetten en de rest op de Triax 88.
Gaat het wel om een Triax 64 en een Triax 88? Een Triax 64 is 60cm breed en 65cm hoog, een Triax 88 is 85cm breed en 95cm hoog, dit allemaal op de spiegel gemeten dus zonder rand.
 

Als je aangeeft in welke regio je woont, kan ik de afstellingen voor de Triax 88 wel uitrekenen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

neem hier ook eens en kijkje 

het is wel een 78cm schotel maar heel veel verschil zit er niet in 

als ik van jou was nol dan liet ik 4 lnb's op je 88CM triax staan 

astra 1 astra 3B  astra 2  hotbird

en op je 64 cm zou ik 2 lnb's zetten 0.8W en sirius4.8E

is samen werking met zo een switch

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/267237-triax-78-met-multiblock-4-lnbs-plaatsenduidelijke-uitleg-met-fotos/

1333203818_diseqc9and1a.jpgtriax-flexiblock-lnb-houder-800x800.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

komt het blokvormen en wegvallen van je beeld op die 88 triax niet door het eventueel doorzakken

van je lnb arm?

 

4 quad lnb's hebben nog een tamelijk gewicht en daardoor zakt je arm naar beneden

ik zou 2 schoren erop monteren en dan nog eens kijken of het beeld nog wegvalt en of je blokkken krijgt

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

komt het blokvormen en wegvallen van je beeld op die 88 triax niet door het eventueel doorzakken

van je lnb arm?

 

4 quad lnb's hebben nog een tamelijk gewicht en daardoor zakt je arm naar beneden

ik zou 2 schoren erop monteren en dan nog eens kijken of het beeld nog wegvalt en of je blokkken krijgt

 

Op zich heb je hier een punt.

Echter, als je simpel en snel wilt, kun je het doorhangen compenseren met de kanteling van de schotel.

 

Het enig probleem dat je houdt is de windgevoeligheid van deze lichtgewicht klaparm.

 

De instabiliteit van deze arm kun je inderdaad het beste definitief verhelpen met 2 schoren.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor alle reacties. Ik zal proberen zoveel mogelijk vragen te beantwoorden.

@Smetje Limb.BE

Zo had ik het en toen was het beeld goed. Wel vast lopers maar geen blokken. Zal wel de afstelling zijn geweest.

Ook gebruik ik die LNB´s

Ik heb nog nooit een 100% SNR gehad en ook is de ASR nooit over de 45% geweest.

 

@Eduard07

Ik had de 19.2E afgesteld met de Schwaiger FS9000 en de onderlinge afstand van de LNB´s had ik van Sprietje

De rail is orgineel van Triax .

Nu heb ik alle 4 LNB´s op de 88cm schotel maar dan valt de 0.8W en de 23E beiden aan de buitenkant van de rail en dat zal het probleem veroorzaken van het vast lopen van het beeld en de blokken. Ook het zwakke punt van de rail is hier debet aan, want echt goed vast zetten lukt niet en er blijft beweging in. Ik heb er al blokjes hout in het montage blok geschoven om de rail te klemmen maar toch blijft er speling op zitten.

 

@Sprietje

Het is inderdaad de 64 en de 88 schotel van Triax en de maten heb ik al van je gekregen.

Als ik een andere schotel neem, bv de T55, omdat ik geen 2 schotels kan of mag plaatsen moet ik dan andere maten hanteren en wil jij die dan voor mij uitrekenen ?

 

2 schotels plaatsen is voor alsnog een probleem maar ik moet dat nog nader bekijken en meten.

Stel dat dit niet lukt is een andere schotel een optie en zo ja welke ?

B.v. de T55 ? Is die gemakkelijk af te stellen met hulp van de uitleg van Duwgati en de SF9000 ?

Is de T55 ook niet kleiner dan de Triax 88cm ? Zoals ik het lees is de breedte ongeveer het zelfde en de hoogte een stuk minder.

In de handleiding van Duwgati lees ik dat die zeer geschikt is voor het bereik tussen de 0.8W en 28E en dat zou perfect zijn helemaal als ik mijn Alps gewoon kan overzetten want de T55 kost nu 58 euro dus geen grote kosten.

Heeft iemand ervaring met de T55 en 4 LNB´s er op ?

Maar nogmaals andere schotels mogen ook aanbevolen worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

een t55 is veeeel kleiner als een 88 triax

en volgens mij krijg je met die alps problemen met de draagarmen voor de lnb's op te plaatsen

dacht dat die alps te  hoog zijn om over die armen heen te komen

 

nogmaals ik probeerde als ik jou was 2 schoren te maken op die 88 triax en dan kijken of het beeld nog wegviel

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je deT55  zou instaleren dan heb je maar een 55CM schotel 

dus je verlaagt je extra regen reserve en signaal  wat zeker en vast blokkjes maakt

ik zou dan toch voor de t90 gaan

IMG_05696a.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar kan je jou schotels samen op 1 langer dikwandige pijp plaatsen ? nol 

en steek daar een pijp van 60MM in dikwandig

en een hele goede afstelling is heel belangrijk nol, bespaart je veel ellende achteraf 

 

l_016.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste nol

 

Op een Triax 88 kun je geen lnb’s plaatsen van 0,8W tot 23,5E. 15 graden is ongeveer het maximum.

 

Natuurlijk kun je een T55 nemen maar bedenk wel dat dat eigenlijk maar een 55cm-schotel is (breed). Ik zou daar zeker niet voor gaan.


Hoe de lnb’s moeten staan op een T55, kun je prima uitrekenen met de Satlex-calculator.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alsnog kan ik geen 2 schotels kwijt, ook niet boven elkaar dus zal ik een andere oplossing moeten bedenken.

Vandaar mijn gedachte aan een T55 maar als die geen regenreserve heeft dan heb ik het zelfde probleem

Vreemde is nu wel dat het beeld nu goed is zonder storingen en het regent hier, niet hard maar het regent. Wat wel opvalt is dat er weinig wind staat dus misschien dat de rail het grote probleem is. Hoe zien die schoren er uit om de rail te verstevigen ?

 

Maar welke schotel is dan wel goed om deze 4 satellieten te ontvangen met 1 schotel en met mijn Alps ?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Nol,

ik gebruik een E85 schotel voor de range van 28,5 E - 1W en heb op de door jou gewenste satellieten goed signaal en ook bij regen blijft het beeld stabiel. Voor 28,2/28,5E gebruik ik een Inverto Black Ultra Quad dat is de beste, maar de Inverto Black Premium Quad en Megasat multifeed quad geven ook een goed resultaat. Ik heb geen ervaring met de Alps, maar die zullen er zeker op passen.

Ik woon in de omgeving Den Bosch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...