Ga naar inhoud


Kan ik met een DVB-T antenne DAB+ ontvangen?


highlander53

Aanbevolen berichten

Vanmiddag  een binnen antennne gekocht merk Konig Electronic type KN-DVBT-IN41 met een DVB-T inserter,deze heb ik aangesloten op de DAB+Tuner .

Werk voor geen meter,de antenne alle kanten gedraaid  maar geen ontvangst ,zeer zwak dus .

wie kan mij advies geven om toch DAB+ ontvangst te krijgen in huis.

aangepast door highlander53

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites


De antenne die je nu gekocht hebt ,daar moet je niet te  veel van verwachten

verleng de de antenne draad ,en zet hem buiten neer ,zo hoog mogelijk

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Satencom,

klopt wat je zei , de buurman aan de overkant heeft het zelfde probleem  met de ontvangst  van DVB-T :cry: .Ik woon in een nieuwe woning dus extra beton met veel elektra kabels.

ga gewoon eens verder hobby met uitproberen ,kijk wel naar de meer waarde, wat de kosten zijn.

De nieuwe DAB+ is pas nieuw hier ,ik heb de tuner in Duitsland gekocht :) ,hier in NL zijn zijn alleen DAB+ radio's te krijgen ,deze heeft alles internetradio, DAB+ en de oude FM erop staan.

Het beste is een buiten antenne ,dit is voor de toekomst en hiermee wacht ik nog even.

aangepast door highlander53

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het basisiprobleem is dat we om een of andere reden alle kennis die we in de jaren '60 t/m '90 hebben opgedaan in de vuilnisbak hebben gegooid. DAB+ vind je op de vroegere kanalen 5-13, in de VHF band dus, en dvb-t op de UHF band. Daarvoor hadden we vroeger een scala van antennes en een scala van mastversterkers om de signalen zo ruisarm mogelijk te kunnen ontvangen. Nu moet om een of andere gekke reden alles in een soort mini-formaat uitgevoerd worden en dan toch nog werken. Zit je dichtbij een zender dan wil dat binnenshuis best nog wel lukken maar voor heel veel mensen geldt dat ze het beste af zijn met een apart opgestelde antenne voor het een en ook een aparte voor het ander. Wat ook nog eens betekent dat je geen gedoe van omsteken hebt omdat een DAB+ ontvanger doorgaans iets anders is dan een digitale tv ontvanger en dus best elk een aparte antenne en kabel kan gebruiken.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oplossing is gevonden en nu werkt DAB+ perfect.

 

De tuner is een Duits product en werkt goed en was goedkoop ,je hebt er internet radio ,fm en DAB+  ,verder kun hem aansluiten op een AV receiver

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke tuner is het?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke tuner is het?

VR-Radio internetradio -tuner IRS-820.Hifi met digital DAB+ &FM

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke tuner is het?

 

Interessant. Ga je dan nog uitleggen hoe je het opgelost hebt?

Ik in het dorp een binnen antennetje gekocht van het merk Konig maar

deze werkte voor geen centimeter,dus heb ik alles weer terug gebracht.

Dus ben ik met het FM draadje, wat ingebouwd is gaan  zoeken wat de

beste ontvangst is en gaan draaien ,wat mij opvalt is dat er zo signaal

verlies is ,dat ontvangst niet mogelijk is.hoe dichter je bij de kabels

en de AV receiver komt hoe slechter de ontvangst is.

Waar ik ook achter gekomen ben, is dat als ik de AV  receiver uit

zet  springt het signaal als een speer omhoog ,mijn vraag hoe is dat

mogelijk ,is daar nog iets aan te doen en te beteren?

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant. Ga je dan nog uitleggen hoe je het opgelost hebt?

 

Interessant. Ga je dan nog uitleggen hoe je het opgelost hebt?

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik in het dorp een binnen antennetje gekocht van het merk Konig maar

deze werkte voor geen centimeter,dus heb ik alles weer terug gebracht.

Dus ben ik met het FM draadje, wat ingebouwd is gaan  zoeken wat de

beste ontvangst is en gaan draaien ,wat mij opvalt is dat er zo signaal

verlies is ,dat ontvangst niet mogelijk is.hoe dichter je bij de kabels

en de AV receiver komt hoe slechter de ontvangst is.

Waar ik ook achter gekomen ben, is dat als ik de AV  receiver uit

zet  springt het signaal als een speer omhoog ,mijn vraag hoe is dat

mogelijk ,is daar nog iets aan te doen en te beteren?

Dit wordt niet veroorzaakt doordat de ontvangst minder wordt als je dichtbij de kabels en AV receiver komt. Dit effect wordt veroorzaakt doordat elektronische apparatuur  zelf ook straling uitzend, heel klein uiteraard. Deze straling is eer soort ruis om de apparaten heen, ook op FM en DAB frequenties en stoort daarom wordt de ontvangst kwaliteit slechter als je in de buurt van deze apparaten komt. De sterkte neemt dus niet af, maar de kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daarom zijn er bij de betere apparaten ferriet kernen meegeleverd die je om de aansluit kabels kunt schuiven.

Deze filters blokkeren allerlei stoorsignalen uit het apparaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 jaren later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...