Ga naar inhoud


waarom zitten politici toch steeds vaker in talkshows....


Amager95

Aanbevolen berichten

Er gaat geen programma meer voorbij of die politici zitten weer in een praatprogramma om zijn of haar plannetjes te verkopen.

 

Kunnen ze dat niet eens  doen in Nieuwspoort of gewoon op eigen departement?

 

Gek wordt je van die gasten op de Nederlandse televisie. Vandaag in dit programma en morgen in dat programma. En maar steeds weer met scherp stemmetje weer hun gelijk proberen te behalen. Daarnaast wel met alle liefde van de wereld de NPO wegbezuinigen, maar nu wel voor eigen doeleinden gebruiken.

 

Als ze het zo goed weten, dan hoeven ze dergelijke praatprogramma's ook niet te misbruiken voor eigen doeleinden.

 

Ik ben er van overtuigd, kan het helaas niet echt bewijzen, alleen dat Jack de Vries spindoctor van Balkende wel eens iets in die richting zei, dat de spindoctor er voor zorgt dat zijn minister of staatssecretaris bij dat of dat programma in de uitzending komt.

 

 

 

Voor mij is het genoeg geweest met dit geneuzel. Voor mij een tijd maar geen talkshows meer bij de NPO of RTL4.

 

Als ik al ga kijken dan kijk ik wel naar Lanz, Anne Wil, NDR Talkshow of 3 nach Neun. Daar komen ook gasten die zichzelf niet zo noodzakelijk politiek hoeven te verkopen en om een andere reden interessant genoeg zijn om in de uitzending te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas leven we in een televisie tijdperk.

Het is voor een politicus belangrijk om zo vaak mogelijk je gezicht op televisie te hebben.

Zelden word de inhoud onthouden maar wel het gezicht, en daardoor bij verkiezing word er op hun gestemd.

Zie Geerd Wilders geen inhoud maar wel vaak op t.v. dus kiezers.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich vind ik het wel leuk ze ook eens een keer van zo'n kant te zien.

Niet het stukje van hun eigen onderwerp want dat is vrijwel zeker toch geregisseerd maar hoe ze op de andere onderwerpen reageren die aan tafel worden besproken.

Die andere onderwerpen zijn nl. niet met de politici geregisseerd en dan zie je opmerkelijke verschillen. Sommigen praten gewoon met alles mee en durven ook ergens iets van te vinden, anderen klemmen die kiezen op elkaar en zeggen niets.

Bij mij gaat er dan altijd een waarschuwingslampje branden van hee, normaal altijd het hoogste woord en nu zegt hij/zij niets? Leven ze dan in zo'n klein wereldje dat ze over andere onderwerpen niet mee kunnen praten of zijn ze te bang om ergens zelf een mening over te hebben?

Persoonlijk kan ik daar toch wel de nodige conclusies uit trekken voor de volgende verkiezingen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach er zijn maar weinig politici die iets boeiends te vertellen hebben.

 

In de tijd van Balkende zag je vaak genoeg zijn spindoctor Jack de Vries op de televisie verschijnen. Als je naar hem keek en zijn gesprek in draad volgde over een periode dan kreeg je een aardig idee hoe het spel wordt gespeeld. Elk grapje en verhaaltje komt allemaal uit de koker van de spindoctor.

Pas was er nog een interview met een man die toespraken schreef voor Barack Obama. Nou de essentie van het verhaal kwam van die schrijver. Een team van mensen was met een rede bezig. Obama deed er af en toe wel een stuivertje in de zak, maar dat was het stuivertje maar. Ik weet wel dat je een bepaalde uitstraling en charisma moet hebben om te kunnen speechen voor een groep of voor de natie. Obama heeft dat wel iets meer dan menig Nederlandse politici heeft.

 

Maar als je later weer leest wie allemaal lobbyisten zijn voor sigaretten, vliegtuigen enz. dan wordt je daar doodziek van. Die mensen zitten zogenaamd gezellig in de studio, te doen alsof ze gewone mensen zijn, en ondertussen loopt hun bankrekening vol. Nee, ik noem geen namen, maar ze zijn algemeen bekend. Maar daardoor vraag ik mij af als ik het niet weet of het weer zo'n lobbyist is die P&W, WNL enz zitten.

 

De persoon van de talkshow, Sonja Barend, was een keer te gast bij P&W. Daar zat een gast ook maar weer een verhaal te houden en die kwam er mee weg. Toen richtte Sonja zich tegen Jeroen en Paul, en waarom vragen jullie nu niet door? Er wordt zo maar iets beweerd, daar moet je dan toch meer over weten? J en P, zaten in mijn beleven er alleen maar bij als een stelletje (makke) schapen en wisten niets te zeggen.

Zo spontaan is het programma ook niet. Ze hebben oortjes en redacteuren fluisteren ze toe dat ze bepaalde vragen moeten stellen en moeten reageren op de gasten. Dat hebben deze twee heren zelf verteld dat dit gebeurd.

 

Dan zag ik vanmiddag tijdens het zappen Eric Corton weer ergens zitten over een boek dat hij had geschreven. Pas was hij met dat boek ook al ergens te zien. Hij is maar een voorbeeld van het rare gedoe met al die praatprogramma's.

 

Man laat toch eens op de avond een krimi of zo iets zien. Dat is spannender dat al dat geneuzel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou op over die crimi's daar zijn er elke avond wel 3 of 4 van te vinden en altijd rond de tijd dat je naar bed wilt.

En alsof een crimi niet voorspelbaar is.

Er wordt vrijwel altijd iemand vermoord en aan het eind is het weer opgelost.

Wat dat betref is het net voetbal, eerst vechten om de bal en dan schoppen ze hem weer weg.

En als politici in beeld zijn dan weet je ook van te voren dat dit geregisseerd is.

 

Een geluk is dat er van die talkshows maar 2 op de avond zijn en die ene wordt tot in de kleine uurtjes herhaald.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk eens op de zondag

 

geplande programmering voor zondag 20 oktober 2013:

 

Nederland 1

Boeken

WNL

Buitenhof

 

Nederland 2

Schepper en Co

Podium

Jinek

Kunststof tv

Andries

 

Nederland 3

Spuiken en Slikken

 

 

Dat zijn er na mijn weten dus 9 praatprogramma's

 

 

Volgens mij vergeet je op de werkdagen ook nog de twee praatprogramma's van MAX. Dat zijn er dus per dag al zeker 4 en geen 2.

 

 

Een krimi is een voorbeeld. Er zijn nog zoveel andere films en series die op de avond uitgezonden kunnen worden.

Uit vroegere tijden waren die te zien op Europa TV, en nu op ARTE, 3Sat enz.

 

Ik schrijf krimi ook niets voor niets met een "k" en geen "c". Ik bedoel daarom ook niet de CSI en dergelijke series die in duizend en één versies worden gebracht.

 

 

dan ben ik blij dat ik de macht heb over: zie bijlage, en zap weg van die pratende gasten, met de waan van de dag

 

 

 

post-38678-0-02360900-1382099980_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja in de kamer kunnen ze niet roepen van  "effe wachten" en ondertussen even op Wikipedia zoeken hoe dat nu precies zit.

Maar met een legertje type miepen achter je kun je zo met je smartphone snel actuele data ter beschikking hebben wat in het debat gebruikt kan worden en waardoor het lijkt alsof je er alle verstand van hebt. 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...