Ga naar inhoud


STB-pakket betalen automatisch of ook per acceptgiro?


Miauw

Aanbevolen berichten

Ik heb het STB-pakket al een lange tijd, ik dacht dat ik ooit eerst per jaar betaalde via een acceptgiro, later ging het ineens automatis, maar zo ver ik weet heb ik daar nooit opdracht voor gegeven. Ik kan mij vergissen, maar wil het toch graag weten:

 

Is het STB-pakket per jaar met een acceptgiro te betalen?

 

Zo ja, zitten daar extra kosten aan dan bij automatisch?

 

Is het mogelijk de boel weer op acceptgiro te zetten?

 

Zo ja, is dat mogelijk via mijncanaldigitaal, of moet dat anders?

 

Ik wil graag overzicht houden over de uitgaven, maar Canaldigitaal komt jaarlijks plots zonder aankondiging of via een e-mail, maar vaak lijkt het op reclame.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dit staat er in de algemene voorwaarden van Canaldigitaal:

 

13.
De in artikel 12 bedoelde bedragen zijn bij vooruitbetaling verschuldigd
en dienen tijdig op de rekening van CanalDigitaal te zijn bijgeschreven. In
het geval van een machtiging tot automatische incasso is de Klant verplicht
voldoende saldo aan te houden op de door hem opgegeven rekening. Bij
automatische incasso heeft de Klant het recht binnen 8 weken na afschrijving
schriftelijk bezwaar te maken tegen de afschrijving, bij gebreke waarvan hij de
afschrijving wordt geacht te hebben aanvaard. Bij voortijdige beëindiging van
de Overeenkomst heeft de Klant, ongeacht de reden of wijze van beëindiging,
geen recht op restitutie van vooruitbetaalde abonnementsgelden.

 

Er staat duidelijk Ïn het geval van automatische betaling.

Je zou dus de mogelijkheid hebben om deze betaling stop te zetten en zelf het bedrag over te maken.

 

Echter zeg je zelf:

Ik wil graag overzicht houden over de uitgaven, maar Canaldigitaal komt
jaarlijks plots zonder aankondiging of via een e-mail, maar vaak lijkt
het op reclame.

 

Er is dus een grote kans dat dan je het verzoek tot betaling mist en in gebreke blijft met alle gevolgen en extra kosten van dien.

Ook bij automatische betaling heb je overzicht en regie, Je kan een afboeking storneren en je weet toch zelf wanneer het jaar om is en Canaldigitaal de jaarlijkse betaling incasseert..

Ik zie dus zo snel niet het voordeel om de automatische incasso te stoppen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ceesv,

 

Ik moet roeien met de riemen die ik heb, niet dat ik het niet kan missen, maar een acceptgiro is duidelijker, dan heb je meestal 14 dagen de tijd om het over te maken. Het liefst zou ik het een paar maanden willen verzetten, maar dat kan niet, echter kunnen ze niet exact opgeven wanneer het van mijn bankrekening wordt getrokken. Juist in de eerste 4 maanden van het jaar is het even uitkijken, daarna krijg ik weer meer ruimte.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig verleden maand voor een jaar via acceptgiro betaald (€ 75,-). Gewoon zo'n rode kaart sturen dat automatische incasso stopgezet wordt!

Zie http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/formulier-automatische-machtiging.pdf

Zit intrekken machtiging bij via antwoordnummer.

aangepast door €djeK

Loewe Led TV individual 40 met Harddisk en Samsung Led UE40C6700 (Beide DVB-S2)

Triax 78 met Duo Quad LNB (Schotel -> TV's 4x 35 meter Koka 799)

Settopbox / HD Pakket CanalDigitaal

Kabel TV (Starter) via UPC

Glasvezel via KPN, Internet 50/50 plus Bellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ceesv,

 

Ik moet roeien met de riemen die ik heb, niet dat ik het niet kan missen, maar een acceptgiro is duidelijker, dan heb je meestal 14 dagen de tijd om het over te maken. Het liefst zou ik het een paar maanden willen verzetten, maar dat kan niet, echter kunnen ze niet exact opgeven wanneer het van mijn bankrekening wordt getrokken. Juist in de eerste 4 maanden van het jaar is het even uitkijken, daarna krijg ik weer meer ruimte.

Misschien een tip;

zelf heb ik voor alle automatische incasso's en alle overige structurele en incidentele kosten een tweede bankrekening. Ik heb deze kosten per maand en totaal per jaar in een excelbestand gezet en weet ik wat en welke maand er wordt geïncasseerd en wat ik in diezelfde maand aan nota's kan verwachten en moet betalen.

Het totaaljaarbedrag deel ik door 12 en elke maand wordt, als mijn salaris/pensioen binnenkomt gelijk dat deelbedrag naar mijn tweede rekening overgemaakt.

Voordeel hiervan is dat er een helder overzicht is en zijn verrassingen nagenoeg uitgesloten.

Indien u dit niet heeft en eventueel wel gemakkelijk zou vinden en dit (concept)excelbestand ook zou willen hebben, laat het dan weten in een persoonlijk bericht met vermelding van E-mailadres.

Loewe Led TV individual 40 met Harddisk en Samsung Led UE40C6700 (Beide DVB-S2)

Triax 78 met Duo Quad LNB (Schotel -> TV's 4x 35 meter Koka 799)

Settopbox / HD Pakket CanalDigitaal

Kabel TV (Starter) via UPC

Glasvezel via KPN, Internet 50/50 plus Bellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...