Ga naar inhoud


Raspberry Pi / Adroid Stick en XBMC ok?


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Iemand ervaring met een Raspberry Pi of Android stick met XBMC?

Ik wil er graag mkv's, full HD, dreambox opnames en dreambox live tv mee kunnen streamen.

Bevalt dat?

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Nee, eerder tijd te kort. :P

 

Als ie op zijn tenen loopt ga ik m niet kopen. Ik wil iets dat soepel werkt maar ik wil er geen HTPC van 500 euro of meer neerzetten. Het is maar voor een hobbykamertje,

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die € 25,- kun je toch geen buil vallen. Bovendien wordt de software snel aanzienlijk beter.

 

Gebruik hier Arch Linux en die werkt supersnel. De verbeteringen zitten tegenwoordig meer in de software dan in de hardware.

 

Zou het zeker eens proberen en als het niet bevalt, een andere SD kaart erin en je hebt weer een andere toepassing.

 

Ik heb er hier twee in gebruik als file server en ben er zeer tevreden over. Arch Linux is een wat lastiger Linux versie, die de ontwikkelingen op de voet volgt. Je hebt dan vrijwel altijd de laatste kernel versie. Thans 3.6.11-18. Opwaarderen is eenvoudig uit te voeren met Pacman.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan je wat wijzer worden op het OpenElec forum. Ik denk dat OpenElec het aangewezen platform is voor de PI.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een Raspberry met XBMC.

 

Zoals gezegd; het loopt best aardig. Full HD streams van internet lopen soepel (bekabeld aan router).

 

Dreambox live tv streamen doe ik er niet mee.

 

Verder heb ik ook 2 HDMI-sticks. Een dual core met 2 GB ram en 8 GB opslag en een quad core met 2 GB ram en 8 GB opslag. Dat werkt prima met XBMC. Wireless aan router verbonden.

 

Die dingen draaien op Android. Dual core met 1 GB ram en 8 GB opslag te koop op internet voor minder dan 35 euro (niet in Nederland). Inclusief voeding, HDMI kabel, USB-kabel en verzending! Uiteraard in een leuke behuizing.

 

Spelen zo'n beetje alles af, kan er perfect mee internetten. mailen. etc. met slechts een draadloze muis als invoer. 

 

Vergeleken met een Raspberry zijn die HDMI-sticks out-of-the-box snellere, completere, voordeligere en bruikbaardere consumentenproducten. Ben er zeer over te spreken.

 

De Raspberry heeft natuurlijk een andere opzet!

 

Google eens op HDMI-sticks! 

 

Mvg.

aangepast door satwave
Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk zijn die dingen in Nederland te koop!

 

Multimedia Speler HDMI Smart TV Dongle 4GB, HD1080, WLAN inclusief Draadloos mini toetsenbord met trackpad.

Voor 85 euro.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Hmm, met enige 'spanning' heb ik een Minix Neo X7 Android 4.2 box en een MiniX A2 Flymouse bestelt.

 

Ik hoop dat het live beeld en de opnames van een Dreambox een beetje redelijk gestreamed kunnen worden. Als er iemand is die daar ervaring mee heeft, of andere goede tips heeft, zijn die altijd welkom.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het een goede keuze is,heb het gelezen komt goed uit in diversen testen van gebruikers de prijs is iets duurder dan een apple tv of raspberry maar hiermee kan je genoeg, mischien hier ook voor op de slaapkamer ;)

aangepast door Daan

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel,

Heb je goed vergeleken met de neo x7mini ?

Die gaat aan dan wel uit met de ir remote, een feature waar ik in het verleden het nodig soldeerwerk voor moest verrichten.

 

Een groot maar wel enige voordeel van de mini.

En de lagere prijs niet te vergeten.

 

8gb ipv 16gb

geen mic en hoofdtelefoon aansluitingen

ook usb otg zit er niet op.

 

Maar als de draadloze verbinding belangrijk is valt de mini af, geen dualband met 5ghz en ook geen afneembare antenne.

 

Wilde eigenlijk wachten op de nuc met bay trail soc maar die x7mini lijkt me wel wat.

 

Maarre, ben je dan afhankelijk van de firmware updates of hoe zit dat?

Bedoel, met een htpc zet je er de gewoon laatste xbmc versie op.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

werkt de raspberry ook met een wifi stick?ik zou deze willen gebruiken draadloos.uiteraard met xbmc.leest die ook memory sticks?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Zowel de X7 als de X7mini gaat aan dan wel uit met de ir remote.

 

Het lijkt allemaal nogal op de OUYA, zelfde os, zelfde cpu zelfde gpu, tot op zekere hoogte ben je afhankelijk van de officiële firmwares.

Verder bestaan er custom firmwares met ingebakken xbmc en kun je xbmc ook nog als losse app gebruiken.

 

Ik had al een OUYA en heb nu een X7mini besteld.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rasberry met XBMC of openelec werkt pirma zelfs met Live TV DVB-S via een DM800 streamen. Ik merk wel dat DVB-C wat zwaarder is voor de PI.

 

Full HD films prima te doen ik heb bestanden van 15 GB die werken. BMVD disc is net wat te zwaar voor het apparaatje.

 

als je een snell SD kaart hebt class 10 en de RSS feed uit zet kun je er prima mee uit de voeten.

 

Let wel even op er staat wel 100 mb netwerk op maar die dingen hebben net als de android stick een gedeelde bus met USb dus full 100 MB gaat het nooit worden.

 

HDMI en DTS HD prima te doen, voor 2 euro kun je ook MPeg 2 files afspelen de installatie is vrij simpel.

 

Kijk ook eens naar raspbmc (draai ik op dit moment ) prima te doen en de overhead is er al uitgesloopt.

 

Hemant

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Wil hier mijn raspberry ook nog eens uit het stof halen met als doel een client voor in de slaapkamer welke moet verbinden naar mijn dm8000 server.

Gewoon op LAN en heb een FLIRC dongletje om good old Dreambox afstandsbediening te blijven gebruiken. In het verleden ( half jaar oid ) werd ik teleurgesteld omdat het leek dat de VU+ plugin niet meer verder werd ontwikkeld en dat switchen tussen zenders werkelijk dramatisch was. Is daar intussen verbetering in gekomen of kan ik het echt vergeten?

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...