Ga naar inhoud


Triax 78cm en multiblock met 5 lnb's


tayram

Aanbevolen berichten


Beste tayram

 

Ik heb het eens voor je uit zitten rekenen:


De lengte van de rail is ruimschoots lang genoeg om daar de vijf lnb’s op te plaatsen voor een Triax 78.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat als je een ontvangsthoek van 26 graden gaat gebruiken, de buitenste lnb’s 2dB minder signaal gaan ontvangen. Dit betekend dat je eigenlijk geen Triax 78 hebt maar nog iets minder dan een Triax 64.


Bij de Eutelsat 7A op 7 oost heb je ongeveer 48-49dB veldsterkte. Daarvoor heb je een schotel nodig van 60-70cm breed. Dat heb jij ook maar volgens mijn is het aan de krappe kant.

Als je niet meteen naar een T90 wilt, dan lijkt me een Maximum E85 een betere optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste tayram

 

Ik heb het eens voor je uit zitten rekenen:

De lengte van de rail is ruimschoots lang genoeg om daar de vijf lnb’s op te plaatsen voor een Triax 78.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat als je een ontvangsthoek van 26 graden gaat gebruiken, de buitenste lnb’s 2dB minder signaal gaan ontvangen. Dit betekend dat je eigenlijk geen Triax 78 hebt maar nog iets minder dan een Triax 64.

Bij de Eutelsat 7A op 7 oost heb je ongeveer 48-49dB veldsterkte. Daarvoor heb je een schotel nodig van 60-70cm breed. Dat heb jij ook maar volgens mijn is het aan de krappe kant.

Als je niet meteen naar een T90 wilt, dan lijkt me een Maximum E85 een betere optie.

Dus ik heb eigenlijk nog grotere schotel nodig die ik eigenlijk niet wil. En als ik 4 lnb's met 7.0E 13.0E 19,2E en 23,5E wil is dit wel mogelijk? En met uitrichten welke sat positie moet ik dan als eerste pakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste tayram


Ik zeg niet dat 5 lnb’s op een Triax 78 niet kan, ik wil je er alleen op wijzen, dat bij slechte weersomstandigheden, de Eutelsat 7A mogelijk signaal te weinig heeft en dus niet goed meer te ontvangen is.
 

Als je de Astra 28,2 laat vallen, komen de buitenste lnb’s minder ver naar buiten en krijg je dus ook meer signaal.


Het is misschien goed in de overweging mee te nemen, dat als je 5 satellieten wilt ontvangen, je bijv. een 8/1 diseqc-switch nodig hebt i.p.v. een 4/1 en dat de satelliettuners die je er op aansluit dan ook met diseqc 1.1 overweg moeten kunnen.


Ook zou ik zo een, twee, drie niet weten waar je een losse lnb-houder kunt kopen voor op een Triax Multiblock want er worden er standaard maar 4 geleverd.

Hoeveel satellietontvangers wil je er op aan gaan sluiten?

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ik heb eigenlijk nog grotere schotel nodig die ik eigenlijk niet wil. En als ik 4 lnb's met 7.0E 13.0E 19,2E en 23,5E wil is dit wel mogelijk? En met uitrichten welke sat positie moet ik dan als eerste pakken?

In dit geval moet je de schotel uitrichten op 16E

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al jaren een draaibare schotel voor de hobby en heb er naast een vast opgestelde voor de rest met alleen 19.2 en 23.5

Dat bevalt mij uitstekend en de bezwaren die velen tegen een rotor hebben omzeil ik met verstandig zappen.

Het bereik hier is 53E t/m 30W de diverse bouguets heb ik zo ingericht dat ik met zappen slechts kortere tijd even moet wachten.

Iets wat mij minder stoort dan signalen die minder sterk zijn door gebruik te maken van vast opgestelde schotels met meerdere LNB-s er op.

Ik kan hierdoor altijd het maximale signaal verkrijgen op welke satelliet ik ook maar wens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...