Ga naar inhoud


DM 800 HD SE of Xtrend ET-4000 HD


Unknown

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Binnekort wil ik een nieuwe receiver aanschaffen.

Ik twijfel tussen de DM 800 HD SE en de Xtrend ET-4000 HD.

Welke van de twee adviseren jullie mij en waarom?

 

Laatste vraag klopt het dat de specs van Xtrend 5000 & 6000 minder zijn dan van de 4000?

 

Alvast erg bedankt voor jullie antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien interessant om in je overweging mee te nemen:

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/336155-openpli-stopt-met-images-voor-nieuwe-dmm-boxen/

 

Er zijn natuurlijk genoeg andere images, maar ik vind zelf OpenPLi een fijne en veel mensen vinden dat (ook genoeg niet natuurlijk..blijft persoonlijk ;) )

 

Ik vind de 800HD SE verder een prima apparaat voor wat hij moet doen, Xtrend geen ervaring mee dus kan geen vergelijking maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken de XTrend persoonlijk niet. Ben al jaren in het bezit van originele dreamboxen. Begon met de DM7000s, toen de DM800HD-PVR en zeer recentelijk de DM8000HD en DM800-SE. Ze kostten wel wat, maar nooit een defect gehad wat terug te voeren was op slechte componenten. Wel een keer indirecte blikseminslag wat leidde tot een Error - UC0. Bleek de tuner (uiteraard) en een Opto-Coupler defect. Opgestuurd naar Dream en binnen 2 weken retour voor een hele schappelijke 78 Euro. In elk geval goed om mee te nemen dat de after-sales support in orde is en je kunt vertrouwen op goede kwaliteit of service..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf antwoorden, ik zou voor de Xtrend et4000 gaan, ik heb zelf een dreambox gehad, deze gaf na 1 jaar al de geest op, het ding koste me notabene 360 euro.

Ik heb nu een Xtrend et4000 daarvoor betaalde ik 129 euro, met de open pli software is dit een geweldig stabiel apparaat, snelle zaptijden en super HD beeld.

Voor mij nooit meer een dreambox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties.

 

Op mijn huidige DM 800 draait OpenPLi met volle tevredenheid.

Destijds heb ik verschillende images uitgeprobeerd.

Het image die mij het best beviel was van OpenPLi en NewNigma.

Gezien het enorme prijsverschil en OpenPLi support denk ik dat ik voor de Xtrend ET-4000 ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf antwoorden, ik zou voor de Xtrend et4000 gaan, ik heb zelf een dreambox gehad, deze gaf na 1 jaar al de geest op, het ding koste me notabene 360 euro.

Ik heb nu een Xtrend et4000 daarvoor betaalde ik 129 euro, met de open pli software is dit een geweldig stabiel apparaat, snelle zaptijden en super HD beeld.

Voor mij nooit meer een dreambox.

Dan heb je een clone gehad! Waarschijnlijk met een jaarabo op een server. Originele Dreamboxen hebben altijd 2 jaar garantie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Binnekort wil ik een nieuwe receiver aanschaffen.

Ik twijfel tussen de DM 800 HD SE en de Xtrend ET-4000 HD.

Welke van de twee adviseren jullie mij en waarom?

 

Laatste vraag klopt het dat de specs van Xtrend 5000 & 6000 minder zijn dan van de 4000?

 

Alvast erg bedankt voor jullie antwoorden.

 

Ik vind Dreambox qua prijs/kwaliteit aardig overgewaardeerd raken.

Voor het display van de 800se hoef je het mijn inziens niet te doen, deze is wel erg mooi, maar ook erg klein!

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een harmony afstandsbediening oid is ook prima. Kun je er gelijk je andere apparaten mee bedienen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...