Ga naar inhoud


Extrend ET-4000 zelfde als dreambox?


pillie

Aanbevolen berichten

Ik ben een tijdje uit het satelliet gebeuren geweest maar ik ben nu weer aan het kijken wat voor ontvanger ik wil aanschaffen.

Ben op zoek naar net zo'n kastje als de DM800HD ,maar dan wel 1 die snel werkt want de 800HD was mijn laatste ontvanger die ik had en die mij heel veel ergernissen heeft bezorgd doordat het kastje zo langzaam was en warm werd.

Volgens mij kun je met de ET-4000 ook op open PLI draaien als het goed is en ook zie ik steeds een Amiko voorbij komen.

 

Dus enkele tips zijn welkom,wil zo veel mogelijk kunnen met mijn nieuwe ontvanger.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites


Had je een originele DM800HD dan? De mijne werd slechts handwarm met een 320Gb HDD erin.. Zo traag was hij nu ook weer niet. Werkte toen met OpenPli 2.1..

 

Maar weer even On Topic.. De nieuwe DM800SE heeft een snellere CPU en doet uiteraard alles (en meer) dan de oude DM800. Je kunt ook kijken naar een MaxDigital XP1000 (snellere CPU en werkt prima op OpenPli). Geef de GigaBlue HD ook eens een kijkje. Deze heeft een supersnelle CPU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik had een originele 800HD,waarschijnlijk was de software toen niet zo best.

 

Ik wil gewoon weer lekker rommelen met een goede satelliet ontvanger(voor weinig geld) met netwerk mogelijkheden .

 

Het ziet er naar uit dat ik weer flink moet gaan lezen.

aangepast door pillie

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM800HD-PVR stamt uit 2009/2010 en toen was de software al heel behoorlijk. OpenPli 2.0 kwam toen net uit en die was best stabiel. Enige nadeel toen was dat hij bijna geen externe afspeelformaten ondersteunde en er wat lipsync problemen waren. Na OpenPli 2.1 eigenlijk nooit rare dingen meegemaakt...

 

Sterker nog: heb het toestel dit jaar aan een collega overgedaan (hij had een clone DM500s). Hij is er nog steeds erg blij mee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

XTrend is een goeie keus, is qua software/kernel/drivers een hele stap voor op DMM/VU.

Heb zo,n 10 jaar tot volle tevredenheid DMM gehad, 1,5 jaar terug de 2 DMM800 vervangen voor XT6000 en zou dat zo weer doen ook al zouden ze net zo duur zijn als DMM

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hier nog een tevreden gebruiker. Je kunt zelfs 8 opnames tegelijk starten en het beestje loopt nog steeds soepel.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem hier:  http://openpli.org/wiki/comparison eens kijkje wat betreft de vergelijking van verschillende boxen ondersteund door OpenPli.  Er zijn een paar verschilletjes.  Niet zo erg belangrijk de verschillen, maar je zult dan net één feature erg op prijs stellen en die zit dan net niet op het model dat je gekozen hebt.

 

Voor prijzen zullen je bij de vakhandel moeten zijn (google is een grote help hier)

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad zijn de xtrend ontvanger erg betrouwbaar. Ik heb heb hem al ruim 2.5 jaar in gebruik zonder problemen. Inmiddels ook de slaapkamerontvanger vervangen voor een xtrend. Heel handig, omdat ik zo opnames via het netwerk kan bekijken op de ontvanger beneden.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kost dat niet veel watts als de et9500 altijd aanstaat als server?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar wat is het standby verbruik? Dat is veel meer dan de deep standby lijkt mij.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...