Ga naar inhoud


Welke Quad LNB past op Visiosat Bisat


Gast Pedro Newbie
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Gast Pedro Newbie

Weet iemand welke kwalitatief goede Quad LNB past op de 23.5 locatie op een Visiosat Bisat met de beugel voor

13, 19.2, 23,5 en 28.2?

De 13-Hotbird heb ik niet in gebruik, op de 19.2 zit nu een Inverto twin en op de 23.5 een Alps twin

1zohrgp.jpgw5z5f.jpg

 

Ik wil in ieder geval de 23.5 positie in quad uitvoering en hoogstwaarschijnlijk ook de 19.2

 

Dus welke kwaliteits Quad LNB's gaan goed passen op deze beugel?

 

foto03gx4.jpg

 

Hier nog met de hotbird LNB maar die heb ik laten vervallen

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je 4 smalle quad lnb's neemt dan gaat het toch altijd werken 

post-41606-0-06659700-1384703610_thumb.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn Bisat gebruik ik de Alps (twin) voor 23.5 en de Inverto (twin) voor die "delicatere" 12722H op 19.2 - Als 3de een Inverto (single) voor de engelse zenders - De beugel is deze voor 3 lnb's, daarmee staat de 23.5 "centraal" gemonteerd - Hotbird interesseert mij (ook) niet meer...

 

Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Beste Pedro Newbie

Je zult één quad-lnb met smalle kop moeten hebben anders past het niet. Ik zou op de Astra 23,5-positie een Inverto Black Premium Quad zetten en op de Astra 19,2 positie een Alps-quad.

 

 

Daar zat ik ook aan te denken, jammer dat de Inverto Black Ultra de aansluitingen net in de breedte hebben staan in plaats van de lengte.

Maar eens kijken waar ik beide op de kop kan tikken plus nog wat switchjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Pedro Newbie


Ik ben er van uitgegaan dat je Nederlander bent en dan hebben we niet zo veel van doen met 12722H waar de Vlaamse zenders op zitten, vandaar mijn voorstel om de Inverto voor de 23,5 te gebruiken.
 

Een Inverto Black Premium Quad koop je in Nederland voor €19,95 en een Alps Quad voor €44,95

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Opticum red rocket misschien?

 

Zelf ook aan het zien om van een twin naar quad/Quattro oplossing te gaan, met een big bisat. Vandaar dat ik deze tegengekomen was, maar hier op het forum nog niet veel over gelezen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk met 2 inverto's voor 28.2 en 13 en 2 alps voor 19.2 en 23.5. Dit werkt al jaren probleemloos. Wel zorgen dat je het perfect afstelt.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, je hebt op een Visiosat natuurlijk geen hele smalle lnb’s nodig. Alps is een vertrouwd merk waarvan je weet dat hij goed presteert bij regen, nog smallere lnb’s hebben toch vaak problemen met regendruppels. Het is inderdaad frappant dat de lnb’s zonder kop die over de gehele lengte 40mm diameter hebben, zo weinig besproken zijn. Ook zijn ze nog niet allemaal in Duitse test besproken en toch zeker geen test met onderlinge vergelijking. Jammer.


Er zijn 3 merken die deze lnb’s hebben en ik ben ook benieuwd hoe die het doen en vooral ook met regen. Het zij de:

 

De Opticum-Red-Rocket lnb

Smart Titanium Rocket TRQS lnb

Best HQRF lnb


Een ding hebben ze gemeen. Ze zijn in de quad-uitvoering een stuk goedkoper dan de ALPS.

post-60869-0-50157100-1384773134_thumb.jpg

post-60869-0-78840500-1384773151_thumb.jpg

post-60869-0-24482300-1384773170_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook heel benieuwd hoe deze lnb's op regen reageren tov de alps lnb's dus ik hoop daar ooit eens iets over te kunnen lezen

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje en @stevie-v
Voor vakanties met de caravan heb ik verschillende multifeed opstellingen met verschillende schotels (TDS54, TDS64 en TDS78) uitgeprobeerd.
Ik gebruik daarvoor LNB's in single uitvoering. Naast de onovertroffen Inverto Black Ultra heb ik ook getest met smallere LNB's die ik hoofdzakelijk toepas voor de Astra 3.
Omdat je op een camping niet altijd tijd en zin hebt om veel tijd te steken in het uitrichten heb ik dit jaar als aanvulling op de smalle Megasat Multifeed LNB's ook LNB's met iets minder smalle kop aangeschaft. En je merkt in het algemeen dat hoe breder de kop hoe eenvoudiger het uitrichten gaat. Op een camping ga ik niet altijd naar het absolute optimum zoeken als dat veel tijd kost. De schotel zit met een stang op het dak van de caravan of op een los statief en de sat.ontvanger samen met TV in de caravan. Afgelopen vakanties was het dus trappetje op/af als ik wilde finetunen. Sinds kort gebruik ik een tablet die via wifi de signaalnivo's van de ontvanger kan weergeven, dus het wordt wel makkelijker.
Thuis kan ik natuurlijk wat meer aandacht en tijd steken in het uitrichten van schotel en LNB's.
Ik heb de volgende smalle(re) LNB's in single uitvoering:
3x Inverto Black Premium, kop 49 mm
3x Inverto Red Extend, kop 49 mm
3x Megasat Multifeed, kop 29-30 mm
2x Best HQRF 101, kop 40 mm
3x Amiko Slim L-103, kop 42 mm
De Inverto's en de Amiko zijn alleen in de single uitvoering met de aangegeven diameters leverbaar.
Van alle bovenvermelde LNB's heb ik minimaal 2 exemplaren aangeschaft in verband met toleranties.

In al mijn testen tot op heden heb ik niet specifiek gekeken naar de onderlinge verschillen tussen de smalle LNB's tijdens regen, de meeste testen zijn bij droog weer uitgevoerd.

Ik kan thuis (omgeving Den Bosch) testopstellingen maken met 2 schotels tegelijk (2x TDS78) met multifeed mbv GK3 rails voor de Astra 1, 2, 3 en HB.
Ik beloof niet dat ik op korte termijn deze testen kan uitvoeren, maar mijn nickname is niet zonder reden Investigator dus wil graag een onderzoekje doen voor de forumleden.
Ik wil deze testopstelling met 2 schotels langere tijd laten staan om dan tijdens regen/sneeuw te kunnen meten en vergelijken.
Naast bovengenoemde LNB's heb ik ook heel wat Black Ultra's.

Graag ontvang ik van jullie suggesties voor de LNB-configuraties die ik dan ga opbouwen.
Tevens ook graag tips per satelliet welke transponders en zenders ik volgens jullie het best kan gebruiken voor de meting.
Ik ben benieuwd naar jullie suggesties.

aangepast door investigator
Link naar reactie
Delen op andere sites

@investigator

 

'k Vind dit een schitterend voorstel waar ik zeker van gebruik wil maken maar zou het niet aangewezen zijn hiervoor een nieuw topic aan te maken iets in de trend van "testen van verschillende LNB configuraties" (Dit voorstel overstijgt eigenlijk het oorspronkelijk topic "Welke quad lnb past op Visiosat Bisat")

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...