Ga naar inhoud


Ontvangstkwaliteit HD zenders


Elstoplo

Aanbevolen berichten

xjef.jpg

Plaats maar even een foto voor het gemak en ter ondersteuning van mijn vraag.

Nog niet zo lang geleden een upgrade gedaan door toevoeging van een extra LNB t.b.v. Astra 3 voor de HD zenders.

Ik heb dit gedaan met een forum-collega die bij mij in de buurt woont. Na installatie was er sprake van een goede helder beeld en was ik tevreden. Wel adviseerde hij mij dat mijn schotel een Visosat wel een beetje aan de krappe kant was voor de HD zenders.

Welnu de laatste tijd regent het veelvuldig en heb ik bevriezing van beeld en valt soms weg.

In de afstelling was duidelijk voldoende signaal bij normale weersomstandigheden.

 

Vraag is dus; is mijn schotel niet toereikend en zit het in de afstelling van de LNB.

Als het in de schotel zit kan iemand dan mij een tip geven wat een goede vervangende schotel is om dit probleem te ondervangen.

 

Graag een reactie.

 

9mjb.jpg



 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ligt aan die venton rocket

bij de minste geringste regen vallen die al uit

ik heb ze zelf gehad en heeeeel snel weer weggedaan

 

een slechtere lnb bestaat echt niet

als je toch een erbij moet zetten en een inverto black ultra past er niet tussen dan zou ik een alps pakken die zijn beter als die venton's en hebben  een tamelijke goede regenreserve

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, dat gebeurde mij ook met een winkel , ik had er 4 van die venton's opzitten maar aldoende leer je er wel van

probeer hem terug  te geven en vraag er een alps voor, dan ben je stukken beter af met je signaal

 

zie foto zoals het was bij mij ik had er zelfs nog een paraplu bovengemaakt , maar die werkte op  den duur ook niet meer met harde regen

post-62112-0-89193200-1385145799_thumb.jpg

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Elstoplo


Mooi dat je die foto geplaatst hebt want daarop is goed te zien dat er van de lnb-afstellingen geen moer klopt.
De satellieten staan in een boog aan de Clarkebelt. Via de reflectie van je schotel moet je die gebogen lijn van de Clarkebelt weer terugvinden in de hoogteafstellingen van je lnb’s maar dan niet in een boog omhoog maar in een boog omlaag.
Nou dat is bij jou ver te zoeken.
 

In bijlage 1 zie je de holle gebogen lijn van de Clarkebelt terug. Bovendien moet in Santpoort de rode lijn 10,4 graden schuin lopen.

Als startpunt moet je de lnb van de Astra 19,2 (de lnb links van het midden in je foto) eerst op de nulpositie zetten, zie bijlage 2


Ok de skew van de lnb’s staan niet goed. Ik zie ze allemaal iets tegen de wijzers van de klok ingedraaid terwijl ze met de wijzers van de klok meegedraaid moeten staan en wel als volgt:
Hotbird op 6 graden
Astra 19,2 op 3 graden
Astra 23,5 op 6 graden
Astra 28,2 op 13 graden
gemeten t.o.v. verticaal.

Als je alle lnb’s volgens mijn gegevens hebt afgesteld, richt je de schotel op maximale signaalkwaliteit uit op de Astra 19,2 en je hebt prima signaal op alle satellieten. Alleen regendruppels kunnen roet in het eten gooien op die smalle lnb. 

post-60869-0-35998200-1385156430_thumb.jpg

post-60869-0-07518700-1385156474_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behalve die rocket lnb is de rest sterk verouderd , 0.7 dB lnb's moet je niet meer willen gebruiken .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja trust, daar is al eerder over gesproken in zijn vorige draadje, ook over die scheur in de kap van de 19,2-lnb waar zo water in kan lopen. Maar ja, zolang er nog enig signaal uit die oude krengen komt zeg ik er verder niets van omdat het al eerder aangegeven is dat hij die oude lnb's gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...