Ga naar inhoud


android tv stick.ervaringen gevraagd


Aanbevolen berichten

hi,

ik heb me een android tv stick aangekocht,en vroeg me af,of je dit kan vergelijken met een tablet pc.

merkwaardig is,dat er geen power on/off knop opzit.wat moet je dan doen voor je de stekker eruit haalt?

wie heeft positieve en negatieve ervaringen?

  • Like 1

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


hi,

ik heb me een android tv stick aangekocht,en vroeg me af,of je dit kan vergelijken met een tablet pc.

merkwaardig is,dat er geen power on/off knop opzit.wat moet je dan doen voor je de stekker eruit haalt?

wie heeft positieve en negatieve ervaringen?

"merkwaardig is,dat er geen power on/off knop opzit" :  Een stekker met schakelaar of een snoerschakelaar in een klein verlengsnoertje voor je voeding is wel handig.

 

Ik zelf ben er erg tevreden van, in de slaapkamer, zonder sat-tv, kan ik via dreamdroid en mijn Vu+, life tv of opgenome programma's zien.

Wel is een zeer goed wifi-signaal vereist (heb een wifi repeater geplaatst in de nabijheid van de stick)

Via de "ES File Explorer File Manager" app, kan ik ook mijn Nas benaderen en dan een gekoze film via de VLC app openen.

 

hopelijk heb er iets aan

 

Dorus

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je mag dan zomaar de spanning wegnemen?ik heb dicht een router staan,dus hopelijk heb ik dat probleem niet,maar ik heb een wifi repeater.weet je toevallig of die een ingebouwde microfoon hebben?ik heb niet goed gekeken,voor 2 euro meer had ik bleutooth  :(

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

je mag dan zomaar de spanning wegnemen?

In principe wel, Android wordt toch bij het starten van de ingebouwde ROM gelezen. Vele sticks hebben wel een software  power knop de mijne wel, die van jouw schijnbaar niet. Maar er zijn apps, die dat kunnen verhelpen.

 

Veel plezier ermee.

 

Dorus

aangepast door dorus43

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werken de HD livestreams ook goed?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zo een stick, maar ik wil eigenlijk android gebruiken om het hele spul (enigma streams) te transcoden zodat ik op andere plekken wel naar tv kan kijken over internet zonder dat de verbinding een bottleneck is. Ik ben niet zo een purist als het gaat om beeldkwaliteit. Ik wil het wel gewoon zien.  ( eigenlijk wil ik er een soort vulkano/slingbox van bouwen)

Iemand een idee welke software je kunt gebruiken? kheb zelf het een en ander gezien maar ziet er niet goed genoeg uit. (http://appcrawlr.com/android-apps/best-apps-transcode-video)

 

Die volle HD streams werken binnenshuis ook niet goed. Je hebt geloof ik zo een 15-20 mbyte/sec. nodig. Wifi levert volgens mij maar 5-10. Bedraad is geen optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je mag dan zomaar de spanning wegnemen?ik heb dicht een router staan,dus hopelijk heb ik dat probleem niet,maar ik heb een wifi repeater.weet je toevallig of die een ingebouwde microfoon hebben?ik heb niet goed gekeken,voor 2 euro meer had ik bleutooth  :(

Ik haal altijd gewoon de spanning eraf. (met de knop op de stekkerdoos) Geen problemen mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dorus, probeer HD eens als je naast de router staat en de repeater uitschakelt, deze haalt namelijk je wifi snelheid ongeveer 50% naar beneden.

@ gors, dank je voor je opmerking, maar de router staat niet in de slaapkamer en ik vind  de meerwaarde van HD op een niet al te grote TV niet (83 cm) niet veel. Is erg overroepen denk ik.

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal altijd gewoon de spanning eraf. (met de knop op de stekkerdoos) Geen problemen mee.

op het scherm staat wel een standby knop.ik klik er dan op en dan komt een kader met o.a.power off,ik klik erop en na een halve minuut de stekker eruit.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

dat het HD streamen niet goed lukt ligt niet perse aan je wifi verbinding.

 

Het HD signaal moet in de stick ook gedecodeerd worden en daar loopt het meestal mis.

Daar heb je een behoorlijk snelle processor voor nodig.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

dat het HD streamen niet goed lukt ligt niet perse aan je wifi verbinding.

 

Het HD signaal moet in de stick ook gedecodeerd worden en daar loopt het meestal mis.

Daar heb je een behoorlijk snelle processor voor nodig.

 

mvg

Ik neem aan dat als je een bluray mkv kunt afspelen, dit met zo een stream ook wel moet lukken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...