Ga naar inhoud


Vu+ solo2 - Triple LNB - 78 cm triax = niets ontvangst


Neosphinx
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Na uiteindelijk tot de aankoop te zijn overgegaan van het satellietmateriaal ben ik aan het installeren geslagen. Ik heb dus triax 78 met muurbevestiging zo hoog mogelijk gehangen aan de gevel op ongeveer 6m hoogte. Zo goed mogelijk uitgericht via de dishpointer app en voor zover ik zie komt die boven de toppen van  de bomen uit maar ik krijg geen enkel signaal van de astra's. Hij vindt ze gewoon helemaal niet. Ik heb al verschillende kabels geprobeerd. Schotel langs alle kanten gedraaid maar niets helpt. Iemand enige tips? Heb al veel gelezen maar meeste mensen hebben wel issues met zwakke ontvangst maar geen ontvangst kom ik niet echt tegen. Defecte hardware? Is dit te testen door diagnostics?

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Zenderlijst in de ontvanger laden.

Antenne kabel rechtstreeks aan de astra 1 kop verbinden.

Ontvanger op BVN afstemmen.

Schotel elevatie correct instellen en dan schotel vanaf het zuiden langzaam naar het oosten draaien tot er beeld verscheint.

Geen beeld, schotel elevatie iets hoger of lager zetten en opnieuw draaien.

Net zolang herhalen tot er beeld is.

 

Daarna de andere posities instellen en kabels aansluiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Beste Neosphinx


Om de richting heel precies te bepalen waar je de schotel naar toe moet richten ga je als volgt te werk:

Toets je straat, huisnummer en woonplaats in op Dishpointer.com
 

Kies de Astra 23,5 en zoom zover mogelijk in op je huis.


Verplaats het groene ballonnetje precies naar de plaats waar de schotel staat.
 

Nu kun je met een klein gradenboogje op je scherm de hoek opmeten tussen de gevel waar de schotel
aan gemonteerd is en de ontvangstrichting, zie de bijlage als voorbeeld.


Teken de hoek uit op een A4-tje en plak dit op een stuk karton.


Knip de hoek uit van het karton en leg deze hoek onder de schotel tegen de gevel.


Plaats nu een bezemsteel of hak of iets dergelijks precies langs de hoek.


Als je nu van boven de schotel precies langs de lnb-arm kijkt, moet die precies evenwijdig lopen aan de bezemsteel.

Zo weet je exact de richting waarin de schotel moet staan.


De elevatie van de schotel voor de Astra 3 kun je ook terugvinden op Dishpointer.
Nu moet je de Astra 23,5 zo gevonden hebben.

post-60869-0-85283500-1385417809_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv: ah ik wist niet dat je onmiddelijk de lijst kanalen moest inlanden. Ik probeerde eerst de LNB's te laten herkennen in de configuratie en dat lukte niet. Daarna met 'signal finder' en dat lukte ook niet, maar ik zal het straks op de voorgestelde manier eens proberen.

@sprietje: Ik had met de dishpointer app geprobeerd maar jouw methode lijkt idd nog wel iets duidelijker. Enige minpunt is dat ik niet loodrecht naar beneden kan kijken. De sat staat bijna tegen het dak en ik kan niet naar benee kijken maar daar vind ik wel een oplossing voor. Voor de elevatie zegt ie 28.9. Er staan langs beide kanten van de triax schotel gradenmarkeringen maar enkel langs 1 kant een inkeping en ik denk dat ik de inkeping langs de verkeerde kant heb hangen :-/

 

Bedankt voor de tips. Ik test ze vanavond in het donker even uit. Dagen zijn wel erg kort tegenwoordig :-|

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites

50% kans en dan heb ik het dus verkeerd gedaan lol. Ok dus sat er terug af uit klem, omdraaien, terug erin en terug ophangen. Kan het daardoor ook zijn dat ik geen signaal heb Sprietje? Ik had langs de kant waar geen markering stond em op 30° gezet op de plaats waar de markering aan de andere kant stond.

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fantastisch! Ik heb men eerste minuten FTA Afrikaans God channel erop zitten. De ontvangst is tussen de 40-50 op 23 maar dat kan de pret niet drukken. IT'S ALIVE!!!!! Bedankt Sprietje!!

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mooi, het begin is er.

Nu nog de juiste satelliet op de juiste LNB.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...