Ga naar inhoud


Dreambox meer tuners maar een opname mogelijk


Philips

Aanbevolen berichten

Ik heb een dreambox met meerdere tuners, een voor de kabel en twee voor satelliet

Nu heb ik altijd een tuner een opname kunnen maken en op de andere tuner kunnen kijken. 

Sinds een aantal maanden is dit niet meer mogelijk en de oorzaak onbekend.

 

Bij een oudere PLI versie werkte dit nog 27-11-2011 en nu gebruik ik versie 4 van 2013-11-27 ook enkele versie hiervoor gebruikt.

 

Het is er vreemd en ook niet echt handig als je een dreambox8000 hebt omdat het juist de bedoeling was meerdere opnamen te maken en dan weer terug te kijken.

 

Wat zouden de mogelijkheden kunnen zijn:

- de latere PLI versie - mogelijk zijn er weinig mensen met meer tuners, dus dit is niet eerder naar voren gekomen

- de configuratie - zoals de tunerconfiguratie zelf, ziet er goed uit

- de configuratie - zoals bij de diverse instellingen - kun je een alternatieve tunerprioriteit mee geven, maar dit uitzetten lost ook niets op. 

 

bij een opnamen bv NED1 dan zie ook niet op BVN en stop ik de opname dan zie ik weer wel wat op BVN

 

Wie weet de oplossing of toch terug naar de versie uit 2011?

 

 

 

post-30818-0-32124400-1385827949_thumb.jpg

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zie dat je zelfs 4 tuners hebt.. De 2 ingebouwde en 2 via de extra sloten.

 

Heb je die 2 interne tuners gebruikt voor opname van de satelliet?

Indien 'Ja' dan zou het moeten werken.

Zie je ook dat Tuner-C niet staat ingesteld? Zo ga je daar niets mee ontvangen vrees ik...

 

Als je 1 kabel aan 1 van de interne tuners hebt geplaatst en een andere aan de 4de tuner dan werkt het niet goed. De DiseqC instellingen zijn dan niet gelijk en dan raakt hij in de war.

 

Gaat het ook mis als je van satelliet opneemt en via de kabeltuner kijkt (of andersom)?

 

Je kunt alleen opnames maken van de satelliet als beide tuners gelijk staan ingesteld.

 

Ik heb zelf ook 4 tuners in de box en dat gaat qua opnemen vlekkeloos met OpenPli 4.0.

aangepast door Mimisiku
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, je zoekt het in het feit dat de tuner configuratie van alle tuners gelijk moeten zijn.

aar kan ik morgen ook nog eens naar kijken, toch heeft het wel gewerkt met een oudere PLI

 

Heb je dan ook 3 tuners voor satelliet en een kabel 

.

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even in huis naar de configuratie gekeken.

 

Op de tuner C: (kabel) een opnamen op NED1 gestart en hier hierna op de tuner A en/of B op NED2 willen kijken, maar nee, niet te zien. Dan naar BVN en daar wel

 

Blijft toch vreemd

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo vandaag is dit probleem opgelost.

Met de nieuwe PLI versie 20131213 kan ik weer vanaf meerder tuners opnemen en ik heb dan ook beeld op de andere kanalen 

niets veranderd aan mijn tunerconfiguratie

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...