Eddy001 Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 tot voor kort kon ik alle vrije kanalen en alle tv vlaanderen kanalen ontvangen sedert gisteren krijg ik plots maar 121 kanalen meer ik heb een M7 ook als ik de ontvanger opstart dan is er geen geluid hoorbaar en moet ik eerst veranderen van post is er iemand die daar een oplossing voor heeft? alvast bedankt eddy Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wimo01 Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 Eddy001, Welkom hier. Heb je dan opnieuw zenders ingeladen? Als je eerst alles kon zien en nu maar 121. Probeer eerst eens opnieuw zenders in te laden maar wel kiezen voor HD zenders en NIET Sd. mvg Wimo01 Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2 / 23.5 / 13 / LG 49inch 4K Belgie : TVV abo. AIO met basic+ / VU+ Zero 4K DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88 /19.2 / 23.5 / 13 / LG 55LA6908 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Oplossing abuelo Geplaatst: 5 december 2013 Oplossing Delen Geplaatst: 5 december 2013 Probeer eerst fabrieks instellingen en daarna de instructies volgen. Als je HD moet hebben dan HD in laden en anders SD. MVG Abuelo Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eddy001 Geplaatst: 5 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2013 ik heb al 3 maal de enderlijst ingeladen en ook de software maar als ik de zenders inlaad dan krijg ik de keuze"handmatig zoeken,automatisch inladen,nieuwe software inladen, fabrieksinstellingen en HD audio instellingen. ik hab handmatig zoeken gedaan en ik zie nergens HD staan hij begintnautomatisch te zoeken Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
abuelo Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 a Als je fabrieks instellingen drukt dan moet je wachten en dan vraagt hij welke taal dat je moet hebben en als het goed is dan moet je kiezen tussen SD enHD hij vraagt ook de disecq instellingen te zetten astra1 is A en astra3 is B Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
oble Geplaatst: 5 december 2013 Delen Geplaatst: 5 december 2013 Beste, Je schrijft een M7 maar de welke ? Een 701 of een recorder 8141? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eddy001 Geplaatst: 6 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2013 Het is een recorder 8141 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: 6 december 2013 Moderator Delen Geplaatst: 6 december 2013 Ik zou het in een andere richting zoeken. Met maar 121 kanalen lijkt het erop dat je een gedeelte van de transponders of zelfs een bepaalde satelliet niet meer ontvangt. Analyse van welke zenders je nog wel ontvangt geeft al een indicatie wat er mis is. Dat kan veroorzaakt worden doordat je schotel (niet meer) goed is uitgericht. Het heeft tenslotte gestormd. Ook is een defect aan een van de LNB's een optie, bijvoorbeeld wanneer de LNB alleen not maar de lage of hoge band ontvangt (22 kHz schakelsignaal ontbreekt) of de omschakeling tussen V en H polariteit werkt niet meer (13 of 18 Volt schakelspanning.) Eer derde 00rzaak zou het niet meer schakelen van de Diseqc schakelaar kunnen zijn. Al de benodigde schakelspanningen en signalen komen uit de ontvanger ook die zou de oorzaak kunnen zijn. Om een en ander uit te sluiten zou je de ontvanger kunnen (laten) testen op een andere schotelantenne waarvan bekend is dat die wel goed werkt. Wanneer de ontvanger als oorzaak is uitgesloten dien je de schotel installatie op de juiste afstelling en werking te controleren. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satcat Geplaatst: 6 december 2013 Delen Geplaatst: 6 december 2013 (aangepast) Het is een bekende kwaal van de M7 ontvangers. Een fabrieksreset (fabrieksinstellingen) moet het probleem verhelpen. 6 december 2013 aangepast door satcat Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan Ambers Geplaatst: 6 december 2013 Delen Geplaatst: 6 december 2013 Niet alleen de M7, m'n schoonzoon heeft een DSR8121 van Flips en idem. Hij heeft een paar keer nr TVV gebeld en geen resultaat. Kijkt nu via kabel,( telenet binnengehaald ) Hij had nog 2 second abo kaarten en een full abo van 20€... Gans de cirk buiten! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eddy001 Geplaatst: 10 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2013 Het is opgelost met terug naar de fabrieksinstellingen te zetten iedereen toch bedankt voor de info. Eddy Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen