Ga naar inhoud


Heel trage upload van image naar Dreambox


Philips

Aanbevolen berichten

Probleem met uploaden image naar dreambox8000

Eerst alles gedaan via mijn normale configuratie met ander pc en een router in het netwerk

 

Maar iedere keer als ik half in de upload mode zit, zakte de snelheid van 1000 kb/s naar 50  kb/s of lager

 

Hierna de pc en dreambox aan een oudere router gehangen als een apart netwerk

 

Maar ook nu zakt de snelheid half in naar beneden, en dan na uren komt een er time out.

 

bootloader is 84 en gisteren is het ontstaan

 

Wat is de reden hiervan ? Wie weet de oplossing

 

 

 

post-30818-0-62296600-1387031524_thumb.jpg

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom niet gewoon via de Webinterface zelf? Zet de box in *STOP* modus. Kijk op het display welk IP is gegenereerd. Start je webbrowser en typ: IP van je box. Scroll naar beneden en klik op firmware flashen. Binnen 5 minuten klaar..

 

Via serieel werkt prima (als je nog een seriële poort op de PC hebt). Duurt alleen erg lang. Bijna 30 minuten bij de DM8000. Een time-out heb ik nog nooit gehad. Zorg ervoor dat je snelheid niet te hoog staat. Gebruik een volledige kabel en kies voor Hardware protocol in de device driver. Ik gebruik 115200, 8 bits, No parity en Hardware Flow Control.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook geprobeerd maar er zit nog een oude image in

nl een open pli 2.1 versie 7 omdat ik problemen had met het opnemen vanaf twee tuners heb ik een oudere versie erop gezet.

Dus volgens mij werkt het dan niet, ik krijg ook de "STOP" modus niet al ik de box uitzet en dan aanzet en dan links onder de knop vasthou.

Ik heb uitgeprobeerd wat de dreambox Database staat, hier op de website

 

 

zou teruggaan kunnen naar fabrieksinstellingen ook een stap in de goede richting zijn.

Mijn beeld is dat de DM ergens te weinig geheugen ruimte heeft om de image te laden. 

 

IK heb het nog eens uitgeprobeerd en nu wel de 1 knop gevonden, dus ik ga nu verder proberen

 

Inmiddels uitgevoerd een andere image, bedank!

aangepast door Philips

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...