Ga naar inhoud


het plaatsen van een schotel met 4 lnb's


joselito

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben nog nieuw hier en zit met een aantal vragen.

Sinds een tijdje ben ik niet meer tevreden over het kabelaanbod. Daarom heb ik besloten om een schotelantenne te gaan plaatsen.

Maar alles is nieuw voor mij. Toch wil ik het proberen om ze zelf te plaatsen.

De bedoeling is om in het begin enkel de vrije kanalen te ontvangen dus voorlopig zonder abonnement.

De muurhaken heb ik al. De volgende stap is de schotel. Dit gaat waarschijnlijk een schotel van 90 cm zijn. Hierop komt een multirail voor 4 lnb's. Mogen dit gewone single lnb's zijn? Ik heb maar één tv toestel  en ga dus ook maar één ontvanger plaatsen.

In de toekomst  wil ik astra 1, 2 en 3 en hotbird kunnen ontvangen

Link naar reactie
Delen op andere sites


triax 88 met 4 inverto black ultra single of inverto black premium single  lnb's en een orginele  triax multifeed

een spaun disequ 4/1  de nodige meters goeie kabel (belden of koka) en je bent klaar voor heel wat jaartjes kijkplezier

post-62112-0-00560400-1389283666.png

post-62112-0-97606900-1389283678.jpg

post-62112-0-71390000-1389283690_thumb.jpg

post-62112-0-57661600-1389283794.png

aangepast door blackeyes
  • Like 1

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Joselito,

welkom op dit forum !

 

Het nederlandstalig satelliet aanbod FTA (dus zonder abonnement) is zeer beperkt ! Enkel BVN op Astra1 en enkele regionale Nederlandse zenders op Astra3.

Veel Duitse FTA op Astra1 en veel Engelse FTA op Astra2. En op Hotbird kan je terecht bij enkele FTA RAI kanalen indien je het Italiaans verstaat en veel FTA kanalen die ik onder de noemer "Arabisch en aanverwanten" plaats.

 

M.b.t. LNB's zou ik toch twins aanraden en verder een ontvanger met twee tuners: kan je altijd naar een zender kijken op de ene satelliet en een zender opnemen van een andere satelliet ... Maar blijf je bij één tuner dan volstaan inderdaad single LNB's.

 

Forumlid Sprietje zal je waarschijnlijk beter kunnen advizeren maar als je in de Lage Landen woont zal een Triax88 schotel met multifeed zeker tot de mogelijkheden behoren.

 

Groetjes,

Roman

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou toch gaan voor twin lnb´s, heel waarschijnlijk ga je toch een ontvanger aanschaffen met

2 tuners en ga je spijt hebben dat je geen twin lnb´s hebt genomen.

de ideale schotelconfiguratie zie vanaf hier.http://www.sat4all.com/forums/topic/335893-schotel-advies-gevraagd/page-7?do=findComment&comment=2193177

 

grtz Philip

 

sorry ROMAN je was iets sneller, hebben wel beide hetzelfde gedacht. ;)

aangepast door dirocca
  • Like 1

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste joselito

 

Zoals je misschien al wel gelezen hebt, bestaan er smalle en normale lnb’s. Normale lnb’s hebben toch een streepje voor als het om beelbestendigheid gaat bij slecht weer. Om de vier genoemde satellieten te kunnen ontvangen met normale lnb’s, heb je een schotel nodig van 85cm breed, bijv. een Triax 88 van 85cm breed en 95cm hoog.

Als je maar 1 TV hebt kun je natuurlijk voor single-lnb’s kiezen maar wil je later misschien ook nog eens kijken en opnemen van de andere zender, dan moet je een ontvanger hebben met twee tuners en ook lnb’s met twee aansluitingen. Dat scheelt niet zo veel met de prijs van de lnb met één aansluiting.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je die twee aansluitingen meteen wilt gebruiken, dan moet je twee kabels leggen maar als je voorlopig die tweede aansluiting niet nodig hebt, kun je die later ook nog leggen. Door nu al vast lnb's te kopen met twee aansluitingen, voorkom je dat je later die single-lnbs moet weggooien en nieuwe aan moet schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 2 tuners (dus 1 kanaal kijken, 1 opnemen) hebben dus 8 kabeltjes nodig die van de satellite naar 2 diseqc's gaan en dan 2 kabels die lopen van de 2 diseqc's naar je decoder toe. Is misschien logisch voor sommigen maar voor mij nog niet zo lang geleden was dit ff hard om in men kop te krijgen.

  • Like 1

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog een laatste vraag voor vandaag

mijn tv beschikt over

  • HD triple-tuner (DVB-T, DVB-C, DVB-S2) – ontvang digitale TV in HD-kwaliteit via kabel of satelliet en terrestrische digitale TV zonder extra ontvanger1
  • Geniet dankzij CI+ van het volledige programma – de ingebouwde CI+ interface maakt in combinatie met de bijbehorende CI+ module en Smart Card ontvangst mogelijk van gecodeerde programma's via satelliet of digitale kabel.

wil dat zeggen dat ik de diseqc's rechtstreeks op de tv kan aansluiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@joselito

 

ik moet je wel waarschuwen, hoe meer je hier leest hoe gekker je wordt. :D

investeer in het begin een klein beetje meer zodanig dat je toch wat meer aansluit mogelijkheden hebt. ;)

geloof me, binnen de kortste keren wil je meer, mijn laatste ontvanger is er één met 4 tuners.

 

grtz Philip

  • Like 1

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...