Ga naar inhoud


het plaatsen van een schotel met 4 lnb's


joselito

Aanbevolen berichten

Die Nowaro rail past op beide schotelarmen, de boutgaatjes zitten volgens mij op dezelfde afstand omdat de originele rail ook hetzelfde is. En die vervang je dus door die nieuwe rail. Bij mij moesten de 19,2 en 23, het dichtste bij elkaar staan, en dat kon precies. Dus als de gilbertini houders breder zijn had ik die niet kunnen gebruiken.

Welke Nowaro rail moet ik volgens jou dan aanschaffen om er 4 nowaro houders op kwijt te kunnen?

En dan zouden de verstelbare, smalle Nowaro houders er ook op kunnen? Zodat ik de rail niet hoef te kantelen? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb maar even wat plaatjes gezocht zodat je het wat beter kunt zien. Op het 4e plaatje zie je dezelfde rail als ik heb op de arm die jij hebt (dus zonder de schuinstelling). Als je goed kijkt zie je dat de rail toch scheef staat, niet zo erg maar wel scheef. Dat is omdat het l-profiel sleufgaten heeft waarmee je de rail scheef kunt zetten, dat kun je zien op het 3e plaatje en op het plaatje dat Sprietje eerder poste. Als je het daar nog niet mee red, en ook om kromming van de Clarke belt netjes te volgen (heb van sprietje geleerd dat die niet recht is), kun je dan smalle en hoogteverstelbare lnb houders bestellen. Dan moet het altijd lukken denk ik. De vaste houder staat in het eerste plaatje links, de verstelbare rechts. Ze hebben dezelfde bevestiging dus je kuntt ze zelfs door elkaar gebruiken. En in het 2e plaatje zie je de de hoogteverstelbare houder beter. Maar je kunt ze dus door elkaar gebruiken. Ik zou gewoon de winkel bellen, ze waren bij mij erg behulpzaam, ik ga er vanuit dat ze als je er om vraagt gewoon een setje voor je kunnen maken met verstelbare houders.

post-70597-0-93695500-1393022419_thumb.jpg

post-70597-0-59811100-1393022431_thumb.jpg

post-70597-0-20640800-1393022482_thumb.jpg

post-70597-0-74754800-1393022604_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sc19, helemaal helder. Hartelijk dank.

Ik heb alleen van BMF begrepen dat ze niet buiten Duitsland verzenden. Ik begrijp niet waarom niet, maar ik moet er  wel een oplossing voor verzinnen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ze gevraagd en dat heeft er mee te maken dat ze dan allerlei toeslagen moeten betalen. Die man had het over de grune punkt en nog wat meer van zuks. Dus dan zou er 40 euro overheen komen om naar het buitenland te versturen, en dan zitten ze nog met de verzekering voor het verzenden. Het is gewoon te moeilijk. Vraag gewoon in je omgeving of je via-via niet iemand kent die in Duitsland woont en die het door kan sturen. Dan kost het misschien een tientje maar dan heb je het wel. Ik heb ook een kennis via-via gebruikt, heb de rekening van bmf rechtstreeks betaald en die man geld gegeven voor het versturen. Je kunt nog wel even aan bmf vragen of ze het zo klein mogelijk verpakken willen, want ik kreeg een grote doos met veel lucht en een paar metalen onderdelen. Soms gaat het verzenden per volume, dus dan wordt het dure lucht. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tijdje terug heb ik geprobeerd om een van de Alps LNB's te vervangen door een Inverto Black Ultra LNB. Maar toen ik op de ontvanger keek was de ontvangst met 3% terug gegaan. Nochtans had ik eerst geprobeerd met de sat zoeker. Met dit toestel kreeg ik direct een veel sterker signaal. Dus mijn hoop was groot :)

Ook lees ik hier op het forum dat de ontvangst beter is met deze LNB. Daarom dat ik het wilde proberen.

De ontvanger is een rebox 2210hd. Kan het zijn dat de informatie die daarvan krijg niet echt accuraat is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

..

 Het is gewoon te moeilijk. Vraag gewoon in je omgeving of je via-via niet iemand kent die in Duitsland woont en die het door kan sturen. Dan kost het misschien een tientje maar dan heb je het wel. Ik heb ook een kennis via-via gebruikt, heb de rekening van bmf rechtstreeks betaald en die man geld gegeven voor het versturen. Je kunt nog wel even aan bmf vragen of ze het zo klein mogelijk verpakken willen, want ik kreeg een grote doos met veel lucht en een paar metalen onderdelen. Soms gaat het verzenden per volume, dus dan wordt het dure lucht. Succes!

Dank voor je antwoord en adviezen.

Als ik een kennis in Duitsland had die het voor mij had kunnen ontvangen, had ik het al wel opgelost. Maar helaas is dat niet het geval.

Dus voorlopig kan ik de klus niet afmaken. :cry:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tijdje terug heb ik geprobeerd om een van de Alps LNB's te vervangen door een Inverto Black Ultra LNB. Maar toen ik op de ontvanger keek was de ontvangst met 3% terug gegaan. Nochtans had ik eerst geprobeerd met de sat zoeker. Met dit toestel kreeg ik direct een veel sterker signaal. Dus mijn hoop was groot :)

Ook lees ik hier op het forum dat de ontvangst beter is met deze LNB. Daarom dat ik het wilde proberen.

De ontvanger is een rebox 2210hd. Kan het zijn dat de informatie die daarvan krijg niet echt accuraat is?

3% signaalverschil is niet veel, en kan ook afhankelijk zijn van de frequenties die je vergelijkt. Inverto's geven dan op andere frequenties weer meer signaal.

 

Heb je de lnb's wel op de goede afstand t.o.v. de schotel in de houders staan en de juiste skew gegeven? Het is tweak-werk.

 

Je bent wel smalle lnb's nodig, en ik heb uit eerdere discussies op dit forum begrepen dat je in bepaalde gevallen de Inverto Black Premiums moet hebben i.p.v. Ultra's. Bij de twins weet ik dat even niet. Die heb jij nu?

Wel moeten de lnb's  zodanig dicht naaste elkaar kunnen staan dat ze maximaal kunnen focussen, zoals bij Astra 1 en 2, met slechts 4% verschil.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

 

Heb je de lnb's wel op de goede afstand t.o.v. de schotel in de houders staan en de juiste skew gegeven? Het is tweak-werk.

 

Je bent wel smalle lnb's nodig, en ik heb uit eerdere discussies op dit forum begrepen dat je in bepaalde gevallen de Inverto Black Premiums moet hebben i.p.v. Ultra's. Bij de twins weet ik dat even niet. Die heb jij nu?

Wel moeten de lnb's  zodanig dicht naaste elkaar kunnen staan dat ze maximaal kunnen focussen, zoals bij Astra 1 en 2, met slechts 4% verschil.

 

Ik ben nog eens op het dak gekropen en heb de skew gecontroleerd. Het probleem was  dat ik bepaalde kanalen niet kreeg  op 12722 H-transponder 19.2.

Het hielp echter niets. Telkens als ik probeerde om de kanalen hier te programmeren kreeg ik er wel enkele binnen maar die kon ik niet openen. Ik kreeg telkens het bericht service fout.

Omdat het zo een soep was geworden op mijn tuner besloot ik gisteren opnieuw te beginnen en terug te gaan naar fabrieksinstellingen.

Eerst begon ik 19.2 te installeren. En plotseling waren daar alle kanalen zoals 2 BE, Vier, Vijf enz. Ook NED1, 2 en 3 had ik opeens (niet HD).

Dus heeft het volgens mij heel de tijd aan die tuner gelegen.

De LNB's zullen nog niet perfect staan. Het verbaasd me hoeveel ik ze kan verschuiven zonder dat ik verlies heb ( volgens de meter van de tuner dan). Een centimeter meer links of rechts maakt blijkbaar geen verschil. Maar ik heb weinig vertrouwen in de meter.

Nu zullen we eens afwachten wat het gaat zijn als we hondenweer hebben.

Zijn er andere manieren om de sterkte van het signaal te meten, met programma's op het internet bv?

Link naar reactie
Delen op andere sites

triax 88 met 4 inverto black ultra single of inverto black premium single  lnb's en een orginele  triax multifeed

een spaun disequ 4/1  de nodige meters goeie kabel (belden of koka) en je bent klaar voor heel wat jaartjes kijkplezier

 

Wat betekent dat plaatje met de twee 4-LNB blocks?

Hoe ik ook tuur, ik zie geen verschil...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@radio man

De ene is een originele triax multifeed, de andere niet (SAB geloof ik?)

Daarover is op dit forum al het nodige geschreven, o.a. door @Sprietje; dat de LNB's daarop niet op de goede hoogte staan als je hem op een triax-schotel gebruikt.

 

Met even googlen valt dat wel te vinden, denk ik.

 

Gr. A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...