Ga naar inhoud


dreambox in combinatie met raspberry pi


groeselt

Aanbevolen berichten

Daar gaat het dus fout. Je hebt de Dreambox Webcontrol draaien.

De Vu+ plugin van XBMC maakt gebruik van de OpenWebif web interface.

Je moet de Webcontrol dus uitschakelen en OpneWebif installeren.

Of de dream op standby zetten?

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar gaat het dus fout. Je hebt de Dreambox Webcontrol draaien.

De Vu+ plugin van XBMC maakt gebruik van de OpenWebif web interface.

Je moet de Webcontrol dus uitschakelen en OpneWebif installeren.

 

Heb ik ook, bedoel webcontrol op de pc via internet explorer om de dreambox te bedienen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De https poort is niet voor streaming, maar voor beveiligde toegang tot de webif.

Binnen het thuisnetwerk zou ik https uit zetten, en/of de https poort terug zetten op de default waarde 443.

 

Bij mij heb ik nu nog een regel voor de streaming poort staan. Die zie ik bij jouw niet terug.

Wellicht staat deze dan standaard al op 8001 en kun je die in jouw versie niet aanpassen.

 

Waar ik nog steeds mijn twijfel over heb, is dat je ook webcontrol gebruikt. Deze zit standaard ook op de http poort 80.

OpenWebif en webcontrol maken dan beide gebruik van dezelfde poort, en dat kan niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij EPG data inleest is de connectie tot stand gebracht.

Nu is het zaak om een stabiele situatie te creëren:

  • Sluit de RPi bedraad aan, dus niet via WiFi.
  • Laat de RPi slechts één bouquet inlezen (instelling van de Vu+ plugin). Maak hiervoor een speciaal XBMC Bouquet met een beperkt aantal zenders (ca. 50 stuks)
  • Herstart de Dreambox (voor de zekerheid)
  • Herstart de RPi, en gun hem nu ruim de te tijd om de EPG op te halen. Dus even niets ermee doen.

Daarna moet hij stabiel zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvullende ervaringen met de Raspberry Pi als front-end voor de Enigma2 BOX.

 

HD streams hebben toch wel wat problemen. Bij pieken in de bitstream gaat hij blokken en stotteren.

Daarom besloten om de MPEG2 licentie aan te schaffen (gewoon bestellen bij raspberrypi.com en betalen met PayPal = ca. € 3,-) en een bouquetten lijst met enkel SD kanalen te maken. Zappen gaat sneller en géén gestotter meer. In de slaapkamer zijn SD kanalen prima om te kijken.

 

Als ik nog eens tijd over heb ga ik onderzoeken of overclocken van de RPi verbetering geeft.

Ook heb ik gelezen dat het installeren van de OpenElec software op een snelle USB 3.0 stick een snelheidsverbetering geeft.

Betekend weer een extra investering van € 20,- :(

 

Een argument om niet te bezuinigen op de grote van de SD kaart (USB stick) is als je een HD opname afspeelt op de RPi: Deze download hij naar het opslag geheugen. Dat gaat goed (HD zonder stotters) zolang deze nog niet vol is. Als deze vol raakt moet hij wissen en downloaden tegelijk. Met pauzes tot gevolg.

 

Leuke bijkomstigheid is dat je met de RPi ook heel veel films van Internet gestreamd kan kijken.

Daarom heb ik voor de huiskamer een MINIX Neo X5 mini besteld als vervanger van mijn AppleTV. Deze ga ik natuurlijk ook testen als front-end van de Vu+

Waarom hier géén RPi?

Heb in de huiskamer een afstandbediening nodig, het is een mooier kastje, heeft meer geheugen, is sneller, en dat voor slecht een paar tientjes meer. We gaan het beleven....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon nog eens van voor af aan beginnen.

Check of jouw box geschikt is: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=PVR/Backend/VUPlus

Alleen de OpenPli image wordt onderstend.

 

Maak een klein bouquet en selecteer dit op de RPi in de PVR module.

Maak de TV database leeg op de RPi. Vindt je bij de systeeminstellingen onder Televisie

 

Reset alles nog en keer en kijk wat er gebeurd.

 

Mocht dit alles niet werken, dan is het helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik had beloofd om m’n ervaringen met de Minix Android Media Player te delen.

 
Android media spelers zijn er volop te koop tegenwoordig. Het uitgangspunt is van allen hetzelfde: Op basis van een SoC (System on Chip) met Android als operating systeem, zijn ze in staat om een TV Smart te maken. Ze positioneren zich als slimme concurrent van de Apple TV en dat lukt ze aardig. Daar waar de Apple TV gesloten is (zelfs uitzending gemist is hier niet op te vinden) is bij Android alles open.
In feite is het een tablet zonder scherm, want daar heb je de TV voor.
Daar hebben we meteen het eerste probleem: Android is ontworpen voor een Touch device dus met aanraak scherm. Onze TV is dat niet. Sterker nog we zitter er 3 tot 4 meter vandaan!
 
Daarom worden de meeste Android boxen met een Fly-Mouse verkocht: een afstandsbediening die je, door hem in de lucht te bewegen, kan gebruiken als afstandsmuis.
 
In mijn situatie wil ik hem hoofdzakelijk als XBMC platform gebruiken. Dan volstaat de standaard meegeleverde afstandsbediening. In die situaties dat je iets in het Android systeem moet doen gebruik ik een muis met een draadje. Dit is van toepassing bij het installeren en configureren van de software.
Dit is, in verhouding met de RPi, een verademing. Daar waar je met de RPi heen en weer blijft lopen naar je PC met de SD kaart, kun je op de Android box alles op de box zelf surfen, opzoeken en downloaden.
 
XBMC op de Android box. Is dat een goed idee?
Gedeeltelijk: Ondanks dat de box zich laat instellen op HD 1080, blijft de desktop op 720 lijnen staan. Deze wordt ge-upscaled naar 1080 lijnen. XBMC conformeert zich aan de desktop en is dus beperkt tot 720 lijnen. Echte  HD is in deze opzet niet mogelijk!
In de praktijk is dit niet echt een probleem. Op een 40” TV, vanaf een meter of 4 is dit in mijn geval niet.
Als je de XMBC van XAF installeert, maakt hij gebruik van een externe (android) speler. Deze kan dan wel op 1080 lijnen afspelen. Nadeel hiervan is dat de XMBC ondertitels niet over de speler heen gelegd kunnen worden! Dus niet echt een goede optie.
 
Dan hebben we nog het probleem rondom hardware acceleratie voor het decoderen van HD films. Hier zijn ze bij de Android boxen nog niet helemaal over uit. Kan dit nu wel of niet? Heb ik nieuwe firmware nodig? (de mijne dateert van augustus 2013, de laatse is van November) Heb ik een speciale nightly build versie van XBMC nodig?
Met mijn 720 lijnen heb ik dit nog niet kunnen testen. Films en TV series vanuit XMBC lopen gladjes en zonder problemen.
 
Android box als Enigma2 front-end?
Bij een Android box moet je ook Android denken en niet XBMC gebruiken. Dit kan wel maar is niet logisch. beter is om Dreamdroid te gebruiken. Hiervoor moet je ook de Daaroon player installeren.
Dit gaat goed met SD kanalen. De Daaroon Player kun je instellen op Hardware decoding maar ook bij MPEG2 zie je hum omschakelen naar software decoding.
Met HD kanalen verslikt de Android box zich. Ook met reeds opgenomen programma’s. Hierin is de RPi met XBMC niet de finalist maar wel de meerdere van de Android box.
 
De Android box in het gebruik:
Prima te gebruiken als XMBC media speler. 720 lijnen vindt ik goed genoeg. De meeste TV series en films worden toch niet op meer dan 720 lijnen gestreamd.
Ik heb er in de huiskamer al veel plezier aan beleeft. Naast TV Series en films is "Uitzending gemist” mogelijk, ook van de commercieelen, en ook kun je diverse webcams van radiostations bekijken (Radio 538). Als ergens iets gesteamd word, kun je het met XBMC bekijken.
 
Is hij beter dan de RPi?
Dat is niet zomaar te zeggen. Op de slaapkamer voldoet de RPi goed als semi-geintegreerde Smart TV applicatie. Deze gebruik ik als SD front-end voor de satelliet ontvanger met de mogelijkheid om ook Films te kijken. Hij wint het ook als HD Decoder. Als er ooit nog eens een 3e generatie Raspberry Pi aan zal komen, die sneller is, meer geheugen heeft en in een mooier kastje zit, zal hij het zeker winnen!
 
In de nabije toekomst:
Wat ik zeker nog een keer ga doen is de laatste Firmware op de Android box zetten. Dit moet aan de PC dus niet echt simpel. Ook wil ik dan de laatste versie van XBMC (nightly build) erop gaan zetten en zien of het toch nog iets word met de Hardware decoding.
aangepast door Pdufrenne
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo Allemaal.

 

Ik heb de gehele tekst gelezen en helaas nog geen oplossing gevonden voor dezelfde probleem. Alles ingesteld zoals aangegeven, maar krijg nog altijd de melding VU+/Enigma2 verbinding verbroken. Maar eigenlijk heb ik nooit verbinding gehad. Op m'n Rasp. gebruik ik Openelec 3.2.4 met Frodo V12.2. en wil het graag verbinden met Dreambox 800HD met Openpli 2.1.

 

Rasp heb ik sinds enkele weken maar de Dreambox meer dan 3 jaar. Ik zal ook enkele foto's toevoegen.

post-71069-0-44214100-1393014799_thumb.jpg

post-71069-0-40440400-1393014842_thumb.jpg

post-71069-0-83765300-1393014883_thumb.jpg

post-71069-0-65439300-1393014908_thumb.jpg

post-71069-0-21204000-1393014934_thumb.jpg

post-71069-0-34728800-1393014944_thumb.jpg

post-71069-0-76266600-1393014968_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...