Ga naar inhoud


dreambox in combinatie met raspberry pi


groeselt

Aanbevolen berichten

Ik heb het laatst ook geprobeerd, had hetzelfde probleem.

Toen heb ik i.p.v. 1 bouquet, gewoon alles aangezet, toen verdween de "verbinding verbroken" melding.

Daarna opnieuw opgestart en dan maar wachten, op een gegeven moment zie je dat de PVR manager aan het werk gaat.

Dit gaat enorm lang duren, als hij uiteindelijk klaar is zie je de zenderlijsten.

Beeld heb ik nooit gehad, misschien moet je daarvoor de Mpeg licentie hebben??

De opnames van de box kon ik wel bekijken.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Laat ik alles nog eens op een rijtje proberen te zetten.

 

Stap 1: Instellen van de OpenWebIf Interface op de Enigma2 box

Hier mijn instellingen:

 

Vu+OpenWebIf.png

 

Ik heb dit zo standaard mogelijk gehouden. Omdat mijn box niet van buiten af bereikbaar is heb ik ook géén wachtwoord erop zitten (http authenticatie)

"https inschakelen" staat hier wel aan maar gebruiken we niet.

 

Stap 2: Controleren of de OpenWebIf het echt doet.

Hiervoor gebruik ik hier een iPad en voor in Safari het inetrnet (IP) adres in (http://192.168.2.200)

 

Ipad-1.png

 

Hij doet het. Dit is van belang omdat XBMC ook gebruik maakt van deze interface. Onder water roept hij diverse pagina's op, leest deze, en zet deze om in XMBC herkenbare informatie.

 

Stap 3: Het Televisie geheugen van XBMC eerst leeg maken

Ik ga er hier vanuit dat we al een speciaal boeket hebben gemaakt om te gebruiken binnen XBMC. Dit boeket bevat in mijn geval alleen SD kanalen, beperkt tot de meest belangrijke (ca. 50) stuks. Ik heb dit boeket XBMC genoemd.

We maken het Televisie geheugen eerst leeg omdat bij eerdere pogingen deze wellicht vol is gekomen met gegevens die nu niet meer in het boeket zitten

 

Onder het kopje "Systeem-Instellingen/Televisie/Algemeen" vindt je deze optie:

 

XBMC-Televisie.png

 

Stap 4: Het configureren van de Vu+ PVR Plu-in:

Hiervoor moet je de PVR functie eerst activeren en de Plug-in installeren.

 

XBMC-Vu+Algemeen.png

 

Vul hier het IP adres van je Enigma2 box in.

 

XBMC-Vu+Kanalen.png

 

Gebruik hier het (kleine) boeket dat je speciaal voor XBMC gemaakt hebt.

 

XBMC-Vu+Geavanceerd.png

 

De webinterface poort moet in overeenstemming zijn met, die je op de box hebt ingesteld. Standaard is deze "80" en deze zou ik zo laten.

De streaming poort is binnen Enigma2 standaard op 8001 gezet. Ook deze zo laten.

 

Stap 5: De Vu+ Plugin activeren

Nu moet je XBMC even de tijd geven om de gegevens binnen te halen, zoals zenderlijsten en EPG data.

XBMC slaat deze gegevens op in een eigen database en die moet je eerst vullen.

 

Als dit klaar is (kan een minuutje duren) kun je TV kijken.

 

Maak je gebruik van SD zenders dan heb je mpeg2  licentie op de Raspberry Pi nodig (kopen voor ca. 3 euro).

 

Wil je HD zenders kijken dan kan dit zonder de licentie maar moet je rekening houden met stotteringen in het beeld, omdat de benodigde bandbreedte door de Raspberry Pi niet goed te verwerken is. Dit is afhankelijk van welk kanaal je kijkt en de uitzending.

 

Veel succes.

aangepast door Pdufrenne
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allemaal,

 

Hoe komt het dat weinig zenders het doen??? Ik kies dan een zender, dan zie je een cirkel dat het aan het verwerken is om het te kunnen aan tonen, maar soms helemaal niet.

aangepast door Zack
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien kan je voor je vraag beter een eigen topic openen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...