Ga naar inhoud


Ik zoek een printserver voor een samsung clx3185


satencom

Aanbevolen berichten

ik zoek een printserver voor een samsung clx3185 ,ik had al

een aantal gevonden die zijn niet Computable met deze printerpost-40340-0-13549200-1390599643_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze printer zit niet aan gesloten op een computer ,hij heeft geen wifi aan boord

nu wou ik hem met een printserver ,bij voorbeeld de Print Server TL-WPS510U gebruiken

maar volgens de Computable lijst  van deze Print Server TL-WPS510U ,

werkt deze niet met deze printer, nu was mijn vraag is er ook Print Server die werkt

met deze printer

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet het draadloos zijn ?

 

Zoals aangegeven is een printserver slechts een doorgeefluik. Printen zal dan ook geen enkel probleem opleveren.

 

Wat wel een probleem kan opleveren is het scannen. Omdat niet altijd de scanner achter de printserver wordt herkend door de software.

 

 

Re: CLX-3185 über printserver an Router, kein scannen möglich

Hallo

bei ein igen MFC-geräten funktioniert der Netzwerkscan über USB am Router nicht, da ist nichjts zu machen. Ev. funktionert das wenn den Scanner lokal anschließt und ihn dann per Client anspricht, funktioniert aber nur unter Linux, da dort die Scannersw von Hause aus netzwerkfähig ist.

Ich würde mal auf der HP von Samsung, oder in deren Forum mal anchschauen, ob man den Scanner irgendwie über den Router-USB-Anschluß zum scannen bewegen kann.

mfg

schwedenmann

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Synology kan ook als print/scan server dienen. Als je inderdaad ook een NAS hebt, heb je grote kans dat je al een printserver in huis hebt. Veel routers met USB kunnen het ook trouwens.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt mannen, ik wist dat het problemen op zou leveren ,met scannen,

De router heeft wel een usb aan sluiting ,met een Nas zou het ook kunnen,

maar ik wou geen kabels treken, dus de printer moet maar wat dichter bij

computer staan

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat printservers bekeken. De meeste zijn van 2008-2009. Niet meer zo gewild dus. Wel logisch dat jouw printer niet in de lijst staat. Er is wel een kans dat het werkt als je naar een ip-adres kan printen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk werkt het, naar een IP adres printen. Anders zou je zelfs geen netwerkprinter kunnen gebruiken. Voor een printserver moet je naast het IP adres meestal nog een poort adres aanhangen. Deze dingen hebben veelal meerdere poorten.

 

En als je geen kabels wilt trekken kan het natuurlijk ook nog via een setje home-pluggen.

 

Met Linux kun je via netwerk scannen op een scanner die op een systeem elders is aangesloten. Het is een software probleem.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het eerst op gelost met een wat langere usb kabel, wat een verschil dan met

een gewone printer ,het ziet er veel strakker uit en mooie kleuren

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb even gezocht op internet, en deze gevonden ze zijn nog al duur

maar het lijkt wel te werken

 

Beschrijving DEVOLO dLAN 200 AV USB Extender Starterkit
Met deze Devolo dLAN 200 AV USB Extender Starterkit is het nu mogelijk om een USB-apparaat als een printer of externe harde schijf te delen met iedereen op het netwerk, zonder dat u ook maar één ethernetkabel aan hoeft te leggen. Sluit de ethernet homeplug adapter aan op uw router en steek deze in het stopcontact. De andere homeplug verbind u met een USB-kabel aan uw printer of HDD Devolo's homeplug-adapters hebben een bereik van 300 meter over uw lichtnet.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de data sheet zou de TP-LINK TL-PS310U goed werken. Ook voor de zgn all-in-one printers, dus ook de scan en copieerfunctie. VOLGENS DE DATASHEET !!!!! De SAMSUN CLX 3175 staat in de comp lijst, is deze erg verschillend van de 3185? Mij lijkt hij te werken, denk ik zelf.

 

fabrikant data sheet

recensie en bespreking

 

Compatibility_list

 

Bij een bekende winkel bij Rotterdam staan ook recensies, en die zijn ook best goed voor printers en scanners, ze zeggen dat hij werkt.

Hij kost daar maar € 39,99, als je rond kijkt is hij er al rond de € 30. Hij heeft 1 USB 2.0 poort, maar hij kan uitgebreid worden met een USB hub tot max 4 aparte USB 2.0 poorten, de drivers zijn tot win7. Je moet hem zelf op een router oid aansluiten via de LAN poort

 

Kopie uit de datasheet:

Met de TL-PS310U kun je jouw All-in-One printer, USB printer of USB scanner met je thuisnetwerk verbinden. Hierdoor wordt het mogelijk om vanaf iedere locatie in huis of op kantoor te printen, te scannen of te faxen, zonder dat de apparatuur in de buurt van je PC staat. Je kan er ook een HD op aan sluiten.

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt hij lijkt inderdaad te werken ,is het proberen waard

ik wou eigenlijk geen kabels treken, maar een UTP kabel is zo gelegd

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontraad je, uit eigen ervaring, de Devolo USB-extender aan te schaffen.

Werkt niet naar behoren en de plug is/wordt uit het leveringsprogramma gehaald!

 

Heb heel goede ervaring met de Edimax PS-1206 MF.

Functioneert 1a met onze Canon Pixma IP 4850 inclusief statusinfo!

Maar of er al een driver beschikbaar is voor Windows 8?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...