Ga naar inhoud


advies beeldformaat LED tv


raylan32

Aanbevolen berichten

Ik zit in dubio en zou graag wat input van jullie willen krijgen.

Er zou een nieuwe tv aangeschaft moeten worden maar ik ben er niet uit qua beeldformaat. Ik zit op ongeveer 2,5 meter van de tv en vraag me af of ik nu moet kiezen voor een 40, 42 ,46 of 47 inch. Ik kijk meestal via een Amiko Alien2 naar HD programma's of via de mediaplayer naar mkv's

Momenteel kijk ik al een paar jaar naar en 42 inch tv en dat bevalt prima - dus dat zou het opnieuw kunnen worden, maar het zou zonde zijn om niet voor een 46 of 47 inch versie te gaan ALS het te verantwoorden is op die afstand.

Ik had de volgende tv's in gedachten. LG 42LA6608 (of groter), SAMSUNG UE46F6500 (of kleiner), PANASONIC TX-L42ET60E (of groter)

 

Iedere suggestie is welkom!  Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eerst en vooral, hoe goed is je zicht? Heb je daar problemen mee?

Zo te lezen als je zegt dat een 42inch perfect is waarom zou je dan veranderen.

Je zegt daar;

''Ik had de volgende tv's in gedachten. LG 42LA6608 (of groter), SAMSUNG UE46F6500 (of kleiner), PANASONIC TX-L42ET60E (of groter)''

Ne 42 of groter, ne 46 of kleiner maar tussenin gaat je niet vinden volgens mij.

Het is moeilijk kiezen voor een ander he.

Maar een 40 / 42 inch op 2.5 m. is toch ruim voldoende denk ik.

 

Mvg.

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom ben ik in dubio - ik kijk momenteel inderdaad op die afstand naar een 42 inch. Tot tevreden - maar het zou zo maar kunnen dat mensen op die afstand prima kunnen kijken naar een 46 of 47 inch. Nou - dit zou ik graag willen weten. Vooral omdat ik overwegend naar HD materiaal kijk, zou het mogelijkerwijs kunnen.Want het gaat om een relatief kleine meerprijs. De genoemde 3 smart tv types staan bekend om hun goede weergave, vandaar. Uiteraard weet ik ook wel dat er tussen 40" cq. 42" niets meer lig tot 46" cq. 47" maar dat was net de vraag; blijf ik bij 40 of 42" of ga ik naar 46 of 47"? Het zou helemaal geweldig zijn wanneer iemand een gefundeerde voorkeur zou hebben betreffende de 3 genoemde smart tv's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lees anders dit onderwerp nog eens door.

http://www.sat4all.com/forums/topic/309227-hdtv-en-de-juiste-schermgrootte/

 

Bij een kijkafstand van 2,5 meter (8 feet) blijkt dat je bij een schermgrootte van 65" (schermdiameter 165 cm.) je pas alle details van het beeldscherm kunt waarnemen.

 

Wanneer je 3d uitzendingen wilt genieten, kan je het scherm niet groot genoeg kiezen.

 

Ik heb zelf een 65" aan de muur hangen, groter was op het moment van aanschaf niet leverbaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goed om die nog even erbij te nemen en door te lezen

 

maar vooral mensen met bril (ik zelfs met twee) eventueel variofocus

dien je zeer zeker betreffende die >kijk afstand< dat ook in de winkel te testen op die afstand of je dan nog scherp ziet (beeld en tekst) doe dat testen ook op je gemak

een brildrager kan bij verkeerde afmeting / beelddiameter ook erg vermoeid raken.

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...