Ga naar inhoud


Canaldigital ontvangst, geen HD zenders op LG flatscreen.


paulzwolle

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Welke CI module heb je nu in gebruik? De nieuwste CI is wit van kleur en de oudere heeft een wereldbol logo. Deze laatste dient over firmware 2.23 of hoger te beschikken. Ook kan de communicatie tussen je CI en de TV zelf voor problemen zorgen..

 

Het maakt het voor ons heel wat makkelijker als je precies verklapt wat er niet werkt :)

 

Mis je een satelliet? (DiseqC probleem)

Mis je enkele zenders (Scan probleem)

Kortom: meer relevante info

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een TV met een DVB-S/S2 tuner maar hij staat niet in de lijst van CanalDigitaal van goedgekeurde TV's zie: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/overlay/gecertificeerde-televisies.pdf
Je kunt dan ook verwachten dat het niet probleemloos werkt.
De kans is echter wel groot, dat als je de witte CI-module van CanalDigitaal gebruikt, de problemen over zijn.

post-60869-0-23670200-1392642724_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

Het inladen van de kanalen rtl 4 HD ,  Ned 1 HD  enz,  lukt niet wel kan ik alle oude sd zenders laden .

Ik heb de witte C1 Module het signaal op astra 23,5 is goed en de kwaliteit ook .

wel krijg ik duiste Hd zenders maar die komen via astra 19,2 binnen .

zal het dan aan de tv liggen kan hier iemand een antwoord op geven

afz Paul Uit Zwolle

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat lukt er niet aan het inladen?

Kan je de gegevens van de transponder niet programmeren of worden de zenders niet gevonden.

Worden de zenders wel ingelezen maar blijft het beeld op zwart?

Ontvang je wel andere (HD) zenders op Astra 3, 23 graden oost, bijvoorbeeld regionale Nederlandse zenders?

Heeft je antenne installatie al wel beeld gegeven op Astra 3 of is die nieuw geinstalleerd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ceesv de regionale zenders worden ook niet geladen .

Er worden genoeg zenders ingeladen maar niet de nederlandse HD zenders.

Ik heb het vandaag ook nog op de schotel van de buurman geprobeerd die wel alle zenders HD heeft maar ik kreeg om mijn LG Tv geen zenders wel heb ik op deze schotel van de buurman  alles opnieuw ingeladen.maar helaas geen zenders.wel duitse hd zenders maar die zitten op 19,2 

de signaal sterkte en kwaliteit was op de schotel van de buurman 90 % .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat je niet de Astra 3 zenders inleest maar de Astra 1 zenders.

 

Hoe staan de diseqc instellingen?

 

Kan je ook mijn andere vragen beantwoorden?

Regionale zenders zijn SD zenders op Astra 3.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet je inderdaad spelen met de diseque instellingen.

 

Sorry voor het wat raar opschrijven voor de kenners hier, maar ik weet er nog niet heel erg veel van.

Ik heb een quatro kop (voor 2 satelliet ontvangers)

Ik krijg nu als ik de instellingen verander voor diseque (ik kan invoeren a b c en d) soms wel zenders voor HD (23,5) en soms voor SD (19.2) maar nog niet allebeide tegelijk.

 

Even een vraag voor de kenners hier: staat de Diseque instellingen (A B C en D) voor de 4 aansluitingen van de kop?

 

Ben nu nog wat aan het proberen.

Als ik het voor elkaar heb zal ik het hier melden.

 

groeten Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste jereon

Je hebt het over een quatro kop. Dat kan niet waar zijn.
Ik ga er van uit dat het over een duo-lnb gaat met vier aansluitingen. Dat is een duo-lnb quad. Waarschijnlijk die van CanalDigitaal.

In een duo-lnb quad zitten vier 2/1 diseqc-switches die de signalen van de Astra 19,2 en 23,5 koppelen en naar één aansluiting brengen.
Diseqc A-B-C-D heeft niets met de vier aansluitingen te maken maar met de twee lnb's die in de duo-lnb zitten. Hiervan is de kop van de Astra 19,2 diseqc 1 of A en de Astra 23,5 diseqc 2 of B. Bij een duo-lnb gebruik je diseqc C en D dus niet bij de instellingen in je ontvanger.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

helaas heb ik die niet want de tv staat bij mijn broer en het werkt nog steeds niet 

ik heb de diseque van Astra-3 op b gezet en nu heb ik helemaal niets meer

Ik heb de indruk dat je de SD zenders ingelezen hebt op de Astra 3 transponderlijst.

Door die nu op B te zetten schakel je op de andere LNB en zijn ze verdwenen.

 

Afhankelijk van welke hals van de LNB er in de klem van je schotel zit zal je Astra 1 op de A of op de B positie moeten instellen.

 

Er zijn dus 2 mogelijkheden:

 

In het satelliet configuratie menu zet je voor Astra 1 19 graden de diseqc op A of 1

Voor Astra 3 zet je B of 2.

 

Daarna scan je de satellieten en zou je de SD en HD zenders (A en B)moeten ontvangen.

 

Zit de LNB met de Astra 3 kop in de schotel arm bevestigd zal je de 2 posities moeten omdraaien.

 

 

Er is een mogelijkheid dat de TV de duo lnb niet goed kan omschakelen, in dat geval zal je de duo lnb moeten wisselen voor een ander merk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...