Ga naar inhoud


Canaldigital ontvangst, geen HD zenders op LG flatscreen.


paulzwolle

Aanbevolen berichten

Beste jereon

 

Je hebt het over een quatro kop. Dat kan niet waar zijn.

Ik ga er van uit dat het over een duo-lnb gaat met vier aansluitingen. Dat is een duo-lnb quad. Waarschijnlijk die van CanalDigitaal.

 

In een duo-lnb quad zitten vier 2/1 diseqc-switches die de signalen van de Astra 19,2 en 23,5 koppelen en naar één aansluiting brengen.

Diseqc A-B-C-D heeft niets met de vier aansluitingen te maken maar met de twee lnb's die in de duo-lnb zitten. Hiervan is de kop van de Astra 19,2 diseqc 1 of A en de Astra 23,5 diseqc 2 of B. Bij een duo-lnb gebruik je diseqc C en D dus niet bij de instellingen in je ontvanger.

 

 

Je hebt gelijk Sprietje, ik weet er nog niet veel van. (maar dat had ik al gemeld).

Vanmorgen kon ik niet meer reageren omdat ik naar mijn werk moest. (avondploeg).

Ik heb volgens mij nu bijna alle zenders die ik kan krijgen met het Basis pakket bij Canal Digitaal.

Ik mis alleen nog RTL 8 (zowel HD als SD, ik lees op de lijst van Canal digitaal dat deze alleen vrij zijn voor HDTV en STBP)

Alle regionale zenders en ned. 1 2 en 3 in zowel HD als in SD. (dus leest hij zowel de 19.2 als 23.5)

 

Wat er eventueel ook nog mee te maken kan hebben is dat ik nog niet de nieuwste CI modulle binnen heb, ik gebruik nu nog een kaartje met de wereldbol.

De nieuwe krijg ik volgende week een keer binnen van Canal Digitaal samen met een HD ontvanger voor het tweede kaartje.

Deze kreeg ik tegen verzendkosten toegestuurd, als ik 2 jaar abonnee blijf (vind ik wel een goede deal, omdat ik geen alternatief heb).

 

Nu het leuke van de instellingen van diseqc, je zegt dat ik geen C of D kan gebruiken.

Maar zie nu onderstaande instellingen van de LG tv. (ik heb even twee foto's gemaakt).

Ik gebruik dus wel diseqc C, erg vreemd.

Wat adviseren jullie mij nu, toch gaan aanpassen of mooi zo laten?

 

Groeten Jeroen

 

post-71050-0-60678000-1392941253_thumb.jpg

post-71050-0-42709400-1392941283_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ceesv schrijft:

"Afhankelijk van welke hals van de LNB er in de klem van je schotel zit zal je Astra 1 op de A of op de B positie moeten instellen."

Nee dat is niet waar. Het heeft er helemaal niets mee te maken welke hals er in de klem zit. Al hou je hem los in je hand. Bij een duo-lnb is de Astra 19,2 altijd A en de Astra 23,5 altijd B, alleen bij een monoblock Astra 19,2 - Hotbird kan het verschillen maar dan heeft het nog niets te maken met welke hals in van de LNB er in de klem zit.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Johan,

 

Maar hoe kan het dan dat ik wel alle zenders nu wel heb?

Ook RTL 8 heb ik gevonden.

Dus waarom zou ik dit moeten veranderen?

 

groeten Jeroen

 

Als alles werkt zoals het moet hoef je gewoon niets aan te passen en het laten zoals het is.

 

Waarom het bij jou zo werkt weet ik niet, mogelijk heb je geen standaard duo LNB op je schotel.

Heb je wel een CanalDigitaal Duo LNB dan zijn de instellingen zoals ik ze heb aangegeven.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ceesv schrijft:

 

"Afhankelijk van welke hals van de LNB er in de klem van je schotel zit zal je Astra 1 op de A of op de B positie moeten instellen."

 

Nee dat is niet waar. Het heeft er helemaal niets mee te maken welke hals er in de klem zit. Al hou je hem los in je hand. Bij een duo-lnb is de Astra 19,2 altijd A en de Astra 23,5 altijd B, alleen bij een monoblock Astra 19,2 - Hotbird kan het verschillen maar dan heeft het nog niets te maken met welke hals in van de LNB er in de klem zit.

 

Je hebt gelijk, ik ben helemaal abuis.

Winterdipje, of met mijn gedachte bij het vijfde jaargetijde.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor de info.

Ik laat hem eerst maar gewoon zo staan. ;)

 

paulzwolle sorry voor het vervuilen van dit topic.

Maar ik denk dat je er wel wat aan hebt, dus gewoon gaan spelen met de instellingen denk ik.

Anders moet je maar langs komen met de Tv om te proberen, ik woon ongeveer 30 km van Zwolle af.

 

 

groeten Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Je instellingen staan niet goed ..

 

Bij foto 1. Satelliet # 1 selecteer je Astra 19.2 en DiseqC A

Bij foto 2. Satelliet # 2 selecteer je Astra 23.5 en DiseqC B

 

Je zal ook even opnieuw zenders moeten inlezen.

Hallo, Ik heb zelfde probleem als Paul (whats in a name, ik heet ook zo). Ik heb allle aanwijzingen gevolgd, maar als ik astra 23,5 op Dis B zet, heb ik daar geen ontvangst. Op A wel. Tip?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Lendl (Paul)

 

Betreft het een nieuwe installatie van een standaard CanalDigitaal setje of een bestaande schotel opstelling en is het probleem plotseling ontstaan.?

Bij een nieuwe installatie denk ik dat je duo lnb niet goed is uitgericht en de satelliet  Astra3 op 23.5 niet ziet.

Er kan ook een obstakel in de weg staan, kijk hiervoor met Dispointer op jouw locatie.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bij satelliet 2, de diseqc op B hebt staan (en de derde inderdaad wegdoet) en je hebt geen signaal op de 2e satelliet, zijnde Astra 23 oost, dan staat je schotel niet goed uitgericht... de Astra 19 oost is blijkbaar wel OK,de aangeduidde frequentie is deze van o.m WDR Aachen, zowel SD als HD...

Als je dus eens probeert om naar WDR Aachen te kijken, zou je deze zender moeten zien, dan weet je 100% of de Astra 19 oost goed staat.

 

NU kijk je op satelliet 2 ook naar de Astra 19 oost (omdat je diseqc op A staat)... de freq. 12070 hor SR 27500 is ook beschikbaar op de Astra 19 Oost, en wel met de zenders van Sky Deutschland.... 

Dus nu kijk je 2x naar dezelfde satelliet!

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...