Ga naar inhoud


upc kabel op een multiswitch


jab

Aanbevolen berichten

Ik heb de volgende vraag,

 

Ik heb een multiswitch MS17/8PIU-6 V10  waarop ik 4 satellieten op aangesloten heb die naar 5 tv's gaat.

kan ik op deze multiswitch ook de upc kabel aansluiten zodat die via de multiswitch naar mijn tv's gaat?

 

mvg

 

Jab

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Die switch heeft ook een terrestrische ingang, dus je kan UPC met de switch verdelen.

Bij de TV moet je het signaal dan splitsen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op die multiswitch zit helemaal links een Terrestrial antenne aansluiting, zie afbeelding 1. Op die aansluiting kun je ook gewoon de coaxkabel van de kabelmaatschappij aansluiten. Je zult dan wel de signalen bij de 5 tv's weer moeten splitsen in satellietsignalen en terrestrial / kabel signaal.
Dat kan als je bij elke tv een wanddoos gebruikt, bijv. de Hirschmann FS 302F.
Die splitst het signaal weer uit in satelliet (F-connector) Radio en KabelTV, zie afbeelding 2 en 3.

Wil je geen wanddozen gebruiken, dan kun je ook een diplexer nemen, zie afbeelding 4. Die splitst het signaal in satellietsignaal en radio/tv kabelsignaal. Hierbij wordt dus het radiosignaal niet separaat van het kabel tv-signaal uitgesplitst maar dat is bijv. niet nodig als je toch niet van plan bent om ook nog een radio ontvanger bij die aansluiting te plaatsen.
 

post-60869-0-02216700-1394742028_thumb.png

post-60869-0-31412500-1394742045_thumb.jpg

post-60869-0-69848500-1394742049_thumb.jpg

post-60869-0-79812700-1394742080_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Via een aansluit contactdoos zoals boven je laatste vraag is afgebeeld.

Omdat een satelliet ontvanger 13 of 18 volt op de antenne kabel zet en de frequentie ban d beperkt moet worden voor de satelliet mf frequenties dien je via zo'n wandcontactdoos het signaal weer splitsen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Beste,

 

Ik heb er nu UPC op zitten alleen heb ik de kabel moeten splitsen voor de multiswitch omdat hij anders geen contact kon maken via de Horizonbox met upc, nu ik hem om de multiswitch heen heb gelegd krijg ik wel contact. zou het kunnen zijn  dat er geen retour via de Multiswitch kan?

De rest van mijn TVs heb ik wel via de multiswitch maar volgens mij is dan het signaal te zwak aangezien ik als ik 1 tv op de multiswitch zet wel goed beeld heb maar met meerder erop steeds slechter beeld krijg, hoe is dit op te lossen?

 

Ik heb nu een spliter in de meterkast waarvan hoofdkabel in de spliter gaat vanaf hier gaat er een kabel naar het modem en de andere naar een andere spliter waarop op de uitgang 1 kabel rechtstreeks naar de Horizonbox gaat en de andere naar de multiswitch. Vanaf de multiswitch gaan er 4 kabels naar 4 TVs.

 

mvg

 

Jab

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als jij het kabelsignaal twee keer splitst, dan heb je natuurlijk nog maar een zwak signaal over. Je kunt dan beter eerst een versterker met meerdere uitgangen plaatsen bijv. de GHV 41MX

     zie: http://www.hirschmann-multimedia.nl/multimedia-products/productdatabase-dealer-installateur

zie hier de montagefilm: http://www.hirschmann-multimedia.nl/montagefilm-versterker

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als jij het kabelsignaal twee keer splitst, dan heb je natuurlijk nog maar een zwak signaal over. Je kunt dan beter eerst een versterker met meerdere uitgangen plaatsen bijv. de GHV 41MX

zie: http://www.hirschmann-multimedia.nl/multimedia-products/productdatabase-dealer-installateur

 

zie hier de montagefilm: http://www.hirschmann-multimedia.nl/montagefilm-versterker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...