Ga naar inhoud


Ervaring in kwaliteit HD streams tv glasvezel telfort


vmb

Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaring met overstappen van sat naar glasvezel? Hoe bevalt de beeldkwaliteit ? Ik aarzel nl.

om over te stappen gezien het gemak. Maar als dat betekent dat de kwaliteit afneemt dan blijf ik liever via de sat kijken.

Wie heeft advies?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb hier Telfort glasvezel naast de schotel. Het beeld is goed, maar het HD beeld van Canaldigitaal is naar mijn mening vele malen beter. Sd zenders maakt niet zo veel uit. Het werkt hier wel stabiel, geen klachten over verder.

1x DM800HD - OpenPLi 2.1 - CCcam 2.3.0  (in de kast als reserve)

1x Vu+ Solo2 -  OpenPli 4.0 - Oscam - 110cm Triax - Stab rotor
2x Amino A140 (Glasvezel ontvanger)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb glasvezel van Vodafone (Reggefiber).

Het aangeboden signaal is 720P, dus het signaal moet geconverteerd worden naar de resolutie van mijn TV. (1080x1920)

De meegeleverde Animo decoder doet dit niet echt goed, dus heb ik de uitgang op 720P staan zodat de TV het signaal omzet.

Het is mij ook niet duidelijk waarom het signaal niet in 1080i wordt aangeboden, terwijl de meeste schermen deze resolutie hebben.

 

Ik kijk normaal naar de satelliet met een DM8000. Dit HD beeld is beter dan het glasvezel signaal,

Pli op DM800, VU+ DUO  en DM8000 met 4xDVB-S2, Wave Frontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ouders hebben TV via de glasvezel van nu Telfort (was eerst Solcon) op hun Plasma TV maar de beeldkwaliteit is zeker niet zo goed als via de schotel.

Tenminste elke keer als ik daar kom krijg ik het gevoel dat mijn ogen er toch wel heel snel op achteruit gaan terwijl als ik dan weer thuis ben het toch nog wel mee blijkt te vallen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorig jaar glasvezel van XMS gehad,niks als elende veeel storingen Uitval,en het de helpdesk was niet berijkbaar,ik heb het contract laten ontbinden wegens wan prestatie.

Trouwens wat moet je met een internet verbinding va 100mbs?,ik heb nu gewoon  ADSL plus bellen €30,50 pm van KPN,nooit geen problemen,apperatuur is gratis,modem met 2 tell,en 4 PC uitgangen,die glasvezelmodem  had maar 1PC ingang.

De eninge kabel die ik heb is een sleepkabel,en deze heb ik nooit nodig. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...