Ga naar inhoud


Geen Brava HD


P3P31

Aanbevolen berichten

Bonjour,

Een vriend van me klaagt dat hij al een maand geen Brava TV kan onvangen.

Hij heeft een CD familieHD pakket.en ontvangt verder alle kanalen in LDF (La Douce France).

Philips DSR8121 decoder op een duo LNB Quad waar hij maar 2 kabels in heeft.

De andere kabel gaat naar een franse decoder.

Ik heb de kanalen opnieuw inge(fast)scanned maar het probleem blijft.

Iemand een idee waar we het zoeken moeten.

Salut

 

 

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Brava HD zit op een van de hoogste transponders van de Astra 3 satelliet, waardoor (kabel) en andere verliezen een rol gaan spelen.

Verder is deze transponder gemoduleerd in 8psk, waarvoor je net iets meer signaal nodig hebt.

Ook de ontvanger zelf kan wel eens problemen veroorzaken, even van de netspanning af of een fabrieksreset helpt soms.

 

Ik zou even de ontvanger wisselen met bijvoorbeeld je eigen ontvanger om te kijken of die wel werkt.

Heb je dan ook geen ontvangst, zal je het euvel moeten zoeken in een betere uitrichting van de schotel, het uitwisselen van de LNB, welke bij veroudering het eerst op deze hoge frequentie het zal laten afweten en eventueel de bekabeling uitwisselen voor een goede kwaliteit coax.

 

Nat geo wild HD Dutch zit op dezelfde transponder, die zou je ook moeten missen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste forumleden.

Dat testen met mijn decoder was een prima advies. Bij mij thuis deed Brava het wel en bij mijn vriend niet.

Dus onder protest van de echtgenotes en gesterkt door het advies van ceesv zijn deze oudjes het dak opgeklommen.

Na enig duw en trek werk en vooral veel geschreeuw kwam Daniel Barenboim weer tevoorschijn.

Nu nergens meer aan komen en snel het dak af.

Na al die berichten op het forum over kanaal verhuizingen en decoder/ci-modules upgraden was het simpeler dan gedacht.

Met dank voor het meedenken.

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben blij dat er weer naar Brava HD  gekeken kan worden, een van mijn favoriete zenders!

 

Alleen zal je voor een betere slecht weer reserve vermoedelijk je schotel installatie moeten upgraden met de reeds eerder genoemde onderdelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook mee eens.

Maar het probleem was niet om hands-free te bellen op een schuin pannendak met maar 2 armen.

Het probleem was de schotel te draaien en dat ging prima ouderwets, met schreeuwen.

Beetje off-topic maar ik moest het toch even kwijt.

Pépé 

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In die mobieltjes wordt net zo hard geschreeuwd!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Beste forumleden,

Ook ik moet Daniël Barenboim node missen sinds de laatste frequentiewissel. Dat geldt trouwens ook voor iConcerts en Nat Geo Wild. In Zoetermeer staat een Philips DSR 8121 en in Apeldoorn een VU Duo+ en een Amiko Micro HD beide met Open Pli 4, op beide locaties aangesloten op een Multitenne (19/23/28). De software en zenderlijsten zijn absoluut up to date maar er is simpelweg geen signaal op de betreffende transponder.... Als ik de voorgaande berichten lees denk ik dat de Multitenne het niet trekt. Bij CD ( heeft beide schotels geplaatst) is echter niets bekend over een slechte ontvangst met dit type schotel.

Wellicht heeft iemand een hint?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste aknot

Welkom op dit forum
Een Technisat Triplesat schotel heeft met zenders op deze moeilijke transponder weinig regenreserve maar bij droog weer moet het geen enkel probleem zijn om daarmee o.a. Nat Geo Wild HD te ontvangen. Ik heb zelf ook al 9 jaar een Multytenne en ontvang die bij droog weer altijd probleemloos, zelfs met lichte regen. Maar het zou natuurlijk kunnen dat de schotels niet helemaal optimaal staat uitgericht. Ook is het altijd mogelijk dat de lnb in de loop der jaren kuren gaat vertonen maar aangezien je er op beide locaties last van hebt, lijkt me dat onwaarschijnlijk.
Een regenkapje op de kop maken, geeft al wel een hele verbetering. Als er op de voorzijde van de kop namelijk regendruppels zitten, wordt de ontvangst minder.
Test maar even uit, de druppels met een doek aan de voorzijde van de kop er af poetsen en de ontvangst gaat 3-4% omhoog.
Een grotere schotel is natuurlijk ook mogelijk. Als je het bij bescheiden afmetingen wilt houden zou je voor een Triax 64 of 78 kunnen gaan met een triple-lnb.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Een Technisat Triplesat schotel heeft met zenders op deze moeilijke transponder weinig regenreserve".

Laten die zenders nu net wel veel sterker doorkomen, bij mij in het verre Turkije.

Dus altijd! schotel perfect uitrichten en de LNB in de goede richting draaien,dit is de "skew".

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De keuze is op Multytenne gevallen vanwege een uitdrukkelijk schotelverbod op beide locaties. Ik wil dus in eerste instantie proberen om het met deze te doen waarbij Brava HD wel een must is... Intussen het forum doorgespit en een Satlinkmeter aangeschaft. Ga beginnen met de paal. Mijn dank is groot als je mijn scheefstand zou willen berekenen voor locatie 52.137229 / 6.002440...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De keuze is op Multytenne gevallen vanwege een uitdrukkelijk schotelverbod op beide locaties. Ik wil dus in eerste instantie proberen om het met deze te doen waarbij Brava HD wel een must is... Intussen het forum doorgespit en een Satlinkmeter aangeschaft. Ga beginnen met de paal. Mijn dank is groot als je mijn scheefstand zou willen berekenen voor locatie 52.137229 / 6.002440...

Beste aknot ,een SCHOTELVERBOD is illegaal ,het is een kwestie van plaats bepaling ,op het balkon op een losse rconstruktie ,of aan de achterzijde daar kan niemand iets van zeggen,

Dit onderwerp is al vaker hier ter discussie geweest.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...