Ga naar inhoud


Video weergeven op DM800HD met defecte tuner


Ivanhoe

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een DM800HD (niet SE) waarvan de tuner defect is.

Liever dan een andere tuner te (doen) plaatsen heb ik mij een nieuw toestel gekocht.

Evenwel, volgens mijn broer zou het toestel wel nog bruikbaar zijn om opgenomen .ts bestanden of andere video files (avi, divx, mp4 en dergelijke) weer te geven via HDMI.

Kan dit ? Een test gaf als boodschap dat de nodige codec's ontbraken. Ik heb wel via de plugin store een aantal video plugins gedownloaded o.a. voor VLC en de avi + andere player maar dat gaf geen oplossing. Wellicht zitten de nodige codecs via hardware in de tuner ingebouwd zodat men zonder tuner dergelijke files niet kan bekijken. Het rare is dat het toestel doet alsof het de videobestanden afspeelt en ook vooruit en achteruit spoelen met de cijfertoetsen is mogelijk, maar geen beeld. Dus ontbreken de codec's denk ik. Kunnen die ergens gevonden en geïnstalleerd worden ?

Dank op voorhand voor welke hulp dan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een DM800HD is niet zo'n held met weergeven van verschillende bestanden.

 

Laatste openpli erop flashen en dan proberen wat er wel en niet werkt.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

TS-bestanden gaat zeker lukken.

Met de plugin "partnerbox" kun je via de tuner van een partner via het interne netwerk gewoon alles kijken.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Misschien een beetje off-topic, maar waarom geen nieuw tunerblikje erin bouwen als de DM800 verder prima werkt? Scheelt misschien een hoop nodeloos gepruts....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...