Ga naar inhoud


1 satellietsignaal bekijken op meerde TV'S


andlucia
Ga naar oplossing Opgelost door throw,

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,hier mijn vraag,ik heb 1 sattelietreciever en zou graag op de slaapkamer hetzelfde signaal ontvangen als in de woonkamer.Nu heb ik een coax kabel van de tv out(op de reciever)rechtstreeks naar de tv in op de televisie gelegd en dan geprobeerd het kanaal te zoeken.Er word echter niets gevonden.Is mijn opstelling verkeerd....? :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat is het merk type sat ontvanger ,de meeste ontvangers hebben geen  tv out meer

Of heb je de door lus gebruikt ,waar de schotel op aan is gesloten

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oudere ontvangers hebben meestal nog een coax aansluiting voor een antenne of kabelsignaal die door gelust kan worden.

Daarmee kun je het signaal welke op de TV in de huiskamer te zien is ook doorlussen naar een ander scherm.

Echter je moet voor een andere zender dan wel naar de satellietontvanger om hem op een ander kanaal te zetten.

De coax output is meestal rond kanaal 36 te vinden en kan vaak via het menu van de satellietontvanger ingesteld worden op een ander kanaal.

Heel oude ontvangers hebben soms een potentiometertje naast de coax aansluiting om het kanaal in te stellen, op de oudere video recorders vind je ook vaak zo iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt het signaal doorsturen via een marmitex naar kastje video in en out  te koop in electrozaken dan verbinden met uw tv in out verbinden met uw coax die naar tv slaapkamer gaat wel op  de 2 tv kanalen zoeken groetjes rogerken

nn

cob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij sommige tv's vind je op toets 0 (nul) het video kanaal nr 36 probeer eens

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een dreambox 500-S met Antenne OUT aansluiting,dus daar heb ik een coax kabel aangezet en zo direct naar de Antenne in van mijn TV.

Het is de bedoeling hetzelfde kanaal te bekijken als in de huiskamer,dat kan toch zo moeilijk niet zijn.

Heb al jullie antwoorden al uitgeprobeerd zonder resultaat,wat ik wel niet denk is dat ik een andere reciever nodig heb voor hetzelfde kanaal te bekijken.

Alvast bedankt voor het meedenken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste andlucia

Je hebt de coaxkabel van de schotel op de antenne in-aansluiting aangesloten van je Dreambox.
Je dreambox zet dit satellietsignaal om naar een geschikt signaal voor je tv.
Nu heb je een coaxkabel op de antenne uit-aansluiting aangesloten, gewoon een doorlusfunctie. Waarom zou je voor die tweede tv nu ineens geen satellietontvanger nodig hebben om dit signaal geschikt te maken voor de tv op de slaapkamer?
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier de afbeelding van de DM 500S

Ik dacht dat ik dan een duo lnb nodig had,dus vertrekken met 2 coax kabels vanaf  de schotel.Ben nog maar een beginner.Kan ik dan ook andere programmas zien of hoe doe je dat dan??Alvast bedankt voor je reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, met een doorlusfunctie kun je op je tweede ontvanger alleen maar naar hetzelfde kwadrant kijken als waar je met de eerste ontvanger naar kijkt. Dus kijk je op de eerste ontvanger naar een zender die op een transponder zit op bijv. lage band horizontaal  (LH), dan kun je op de tweede ontvanger ook alleen maar naar LH-transponders kijken. Dat zijn dus een beperkt aantal zenders.
Wil je het goed doen, dan heb je een twin-lnb nodig. Dat is wat anders dan een duo-lnb want die heeft twee koppen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het heel moeilijk om een tweede coaxkabel van buiten naar de slaapkamer te voeren maar wel van de woonkamer naar de slaapkamer, en gebruikt je beide tv's toch nooit gelijktijdig, dan kun je eventueel ook een Sat Priority-switch nemen. Maar een extra tuner op de slaapkamer is noodzakelijk.
 

post-60869-0-82775500-1396883926_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Antenne OUT" is dus iets anders dan "TV OUT". Tja, soms luistert het woordgebruik heel precies.

 

Wil je in de slaapkamer ook naar gecodeerde zenders kijken, dan zit je wel weer met het probleem dat je een 2e kaartje nodig hebt voor je tweede ontvanger (of steeds het kaartje moet meeverhuizen naar de slaapkamer).

 

Wat je wellicht ook kunt doen, is een (tweedehands) ontvanger kopen in plaats van je DM, die wél een TV OUT heeft. Dan werkt jouw opstelling alsnog.

 

groet, A33

 

PS Ik bedenk net: Er zijn ook converters van SCART naar TV-signaal. Vroeger soms bijgeleverd bij videocamera's, maar ook los verkrijgbaar. Echt mooi en modern is het niet, maar ik zie ze soms nog op vlooienmarkten....

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google eens "HDMI extender over CAT5 met IR return".

 

Neem dan eerst een HDMI splitter een in, twee out. Een uitgang gaat naat TV woonkamer, de andere naar de HDMI extender.

 

Werkt hier perfect met 2 CAT5 kabels van woonkamer naar slaapkamer, geen extra ontvanger nodig.

Remote werkt ook goed in de slaapkamer met een IR oog dat je op de slaapkamer TV plakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het doorlus signaal van de decoder alleen ontvangen op mijn TV als ik de decoder in de stand-by heb staan.

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...