Ga naar inhoud


1 schotel met motor + 2 recievers


eagle29

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een draaibare opstelling en heb daarop een gigablue quad aangesloten.

Dit werkt uiteraard perfect.

Nu wil ik boven op zolder waar we een slaapkamer van maken een tv met extra receiver plaatsen.
Weet iemand of het mogelijk is om dmv een switch oid de motor ook vanuit zolder aan te sturen?
Of kan dit alleen als ik de gigablue quad doorlus.

Het is dus niet zo dat we tegelijk op de 2 receivers willen kijken, het of onder of op zolder.

 

Alvast bedankt voor de antwoorden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is uiteraard ook een oplossing, maar dan kan ik alleen met de hoofdreceiver de motor bedienen volgens mij.
Dacht dat zo'n switch altijd tussen de motor en de lnb moest zitten.

Dus weet niet of dit nog voor de motor geplaatst kan worden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of een draadloze video zend/ontvanger kopen, knoop je de ontvanger aan de TV boven, en de zender aan jouw ontvanger beneden.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor eagle29, ik heb hier dezelfde mogelijkheden en wanneer de 1e receiver in standby staat kun je via de priority-switch met de 2e receiver de rotor zonder enige beperking bedienen. Wellicht dat er een uitzondering gemaakt moet worden voor de 1e, resp 2e ontvanger, hier is de 1e een DM8000 en de 2 2e's, een VU+Uno en een Amiko 8900 HD. Dus of dat met elke andere opstelling ook werkt...?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Weet alleen de rotor dan wel waar hij naar uitgericht is wanneer je van ontvanger 1 naar ontvanger 2 schakelt?

 

Is dat niet afhankelijk van het feit of het een USALS of een Diseqc 1.2 rotor is?

 

Stel de schotel staat uitgericht naar Astra 1, maar je 2e ontvanger is ondertussen Op Astra 3 gezet en je schakelt om?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Datgene wat je wil geeft een enorm gedoe. Ik heb zelf twee schotels in de tuin staan, zodat iedere tuner een eigen schotel heeft. Maar uiteindelijk is dat geen echte oplossing. Ik ga over op een vaste opstelling. Mede omdat ik maar vier satellieten echt gebruik. Met een twin lnb heb je geen gedoe meer....

 

Vraag jezelf eens de volgende dingen af: hoe vaak wil je de zenders boven gebruiken en weeg dat af tegen wat haalbaar is. Als je bv alleen maar naar Astra 3 kijkt boven, kun je toch ook naar andere mogelijkheden kijken?

 

Je haalt je anders een heleboel moeite op de hals die in de praktijk niet de moeite waard zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv, Priority-switch betekent; er is een master en een slave uitgang. Als de master in standby geschakeld wordt kan de ontvanger op de slave aangezet worden. Je kunt wanneer je van lokatie in huis wisselt de master zonodig naar een andere satelliet laten draaien. Heb je geen beeld, dan moet je eerst terug naar het kanaal waar de master op afgesteld stond en daarna kun je gewoon de rotor bedienen. Als je niet naar dezelfde satellieten kijkt op beide ontvangers heb je een probleem want het laatste kanaal is dan niet te vinden. Ik hang er soms voor een eerste afstel-procedure voor vrienden zelfs een ontvanger aan die ingesteld is als tuner met een diseqc 1.1  A-B config. Afstellen is dan wel omslachtig maar het werkt.   

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is nog allemaal niet zo makkelijk zie ik wel.

Heeft er iemand ervaring met het draadloos doorzenden van beeld en audio?

Ik heb zo'n zenders een jaar of 10 geleden eens gehad maar dat was 3x niks.
Volgens mij zijn ze nu iig niet meer zo storingsgevoelig op 5.8ghz

Graag verneem ik of dit in de huidige tijd wat beter werkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is nog allemaal niet zo makkelijk zie ik wel.

 

Zo moeilijk is het ook weer niet. Maar je moet wel even kijken hoe je het precies moet installeren, en wat de gebruiksaanwijzingen/gebruiksbeperkingen zijn.

 

zie bijvoorbeeld: http://www.techwatch.co.uk/forums/17402-one-motorised-dish-two-receiver-switching.html#post70706

of: http://www.satellites.co.uk/forums/threads/2-receivers-to-drive-1-motorised-dish.152447/#post-784306

 

Via doorlussen, of via sat-priority, komt ongeveer op hetzelfde neer denk ik.

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...