Ga naar inhoud


Welke Mini Windows PC?


P3P31

Aanbevolen berichten

Nou als je de specs bekijkt is het zeker geen strepentrekker... Windows 7 HP zou ik er zeker niet op zetten of je moet alle tijd van de wereld hebben.

 

Processor
Intel® Atom™ processor E3815 (1.46GHz single core, 512KB cache, 5W thermal design power (TDP))
 
Memory
DDR3L SO-DIMM 1.35V, 1333/1600 MHz (down clocked to 1066 MHz) , 8-GB maximum
 
Graphics Intel® HD Graphics (up to 400 MHz)
1x HDMI* 1.4a
1x Embedded DisplayPort* (eDP) 1.3 (2-lane with backlight and adjustable voltage/timings)
1x VGA

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zucht...

Bedankt voor commentaar.

Ik kijk nu naar Fit-PC's... ik wil beslist fanless + ssd.. geen zin in gezoem in de kamer.

Ook gewoon windows 7 OS, want die andoid TVtjes doen het niet (geen flashplayer / silverlight).

Maar met een Fit-PC ben ik al gauw 500+ euro kwijt en dan weet ik nog niet eens of het werkt.

Met werkt bedoel ik dus: mijn NFL GamePass en/of Sport1 Gopass met VPN naar mijn TV streamen.

 

Nu heb ik dit in mn winkel wagentje voor ~€550.

:

FITPC3-2x2Gb-T40N-WB-FM4U; Dual 1.0 GHz 9W+Wlan+Front 4xUSB

- Harddisk / SSD 60 Gb Sata Solid State Disk
- Besturings Systeem Win 7 HomePremium NL geinstalleerd; Cap. > 20 Gb
- Voeding (adapter) Inclusief adapter en euro snoer (standaard)
- Geheugen 2x2 Gb
 

Zou het hier mee lukken?

aangepast door P3P31

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan vrij weinig van dat merk vinden. Maar volgens mij sla je nu door.

 

Ik snap best dat een HTPC of Streamer niet al te veel lawaai moet maken maar om je dan direct op fanless te richten. Je kan beter naar de eerder genoemde kastjes kijken en dan via reviews achterhalen wat ze van het lawaai vinden.

 

Verder keek ik even bij NFL Gamepass en ik zie dat er apps beschikbaar zijn. Dan lukte het misschien niet op een Android stick maar een Chinees android kastje met iets meer performance of een tablet met HDMI moet dan toch wel lukken.

 

Daarnaast zou ik nog steeds even Chromecast in de gaten houden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dit zou mijn keuze zijn, maar als je alleen maar wilt streamen naar je TV, is Windows een helemaal verkeerde keuze.

 

Gewoon OpenElec of Xbmcuntu

  • 1 x Intel NUC D34010WYKH2 i3-4010U 4e G.2.5" € 289,00
  • 1 x C80 4GB DDR3 PC1600 SO € 44,00
  • 1 x mSATA SSD 60GB 6Gbps € 59,00

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

en zo'n minix ding dan, als je toch alleen wil streamen en er niet te veel aan kwijt wil zijn?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor reacties en meedenken.

XBMC.. daar ben ik 2 weken mee aan het stoeien geweest maar dat is in mijn ogen (65+) voor hobbyisten; zeker niet vrouwvriendelijk.

Wat ik wil werkt prima op mijn windows desktop dus dat wil ik gewoon in het klein bij de TV.

En hier staat de TV met toebehoren in een kast; die werkt als een klankkast, vandaar de fanless / ssd wens.

 

Als het goed is wordt het met die FITTV binnenkort uitgetest, en laat ik het hier weten. 

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de NUC kan ook gewoon Windows hoor en is vele malen krachtiger, maar goed.. Ik denk dat we allemaal benieuwd zijn hoe het bevalt. :)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Xbmc is juist heel erg vrouwvriendelijk.

 

Daarvoor wil je juist geen windows os dat jou te pas en te onpas probeert te 'helpen'.

 

Ik heb alle varianten uitgebreid geprobeerd. Ik weet zeker dat je spijt gaat krijgen van die trage fitpc i.c.m. Windhoos.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel,

 

Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe hij naar die 2 sportzenders wil kijken maar volgens mij gebeurt dat via de browser of een appje.

In beide gevallen is XBMC geen voor de hand liggende oplossing.

 

Maar het probleem wordt al weer een stuk duidelijker. Het 65+ alles moet in een kastje syndroom :P

Mijn schoonouders hebben dat ook. Hebben ze zo'n vooroorlogse TV kast, echt zo'n sta in de weg. En dan moet er een flatscreen gekocht worden die in het kastje past. Gek wordt je ervan.

 

@P3P31

Ik ben het wel met Michel eens, dit wordt geen gelukkige keuze en veel te duur.

Ik zou zelf een kastje in elkaar sleutelen op basis van het nieuwe AM1 moederbord.

 

Even voor het idee:

31 euro moederbord
41 euro processor
22 euro SFX voeding
45 euro mooie ML05 kast

 

Dan moet er net als bij een NUC nog geheugen en een SSD bij en je bent klaar. Ruim onder de 500 euro. Alleen geen afstandsbediening maar misschien valt dat ook nog wel de fixen.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha ha, jullie hebben natuurlijk allemaal gelijk, maar..

 

@WINWIZ

In die NUC en Zotac zit een fan... afgekeurd.

 

@Michel

Ik noem alle operating systems maar vliegmachines en met die windows machines vlieg ik al jaren en weet dus beter waar de knoppen zitten dan dat XBMC.

 

@Psychosammie

Helemaal gelijk met je kastjes syndroom... De smart TV kon net diagonaal in de kast met een speciale beugel (WMV8001 CAVUS @ €300).. dus zo belangrijk is dat hier.

En al die fannetjes verzamelen stof en na 1 jaar begint de handel te zoemen... afgekeurd.

 

Als dit ding voor mij niet werkt, geef ik het op.

Wordt vervolgd.

 

 

 

 

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Holy shit. Nou begin ik het te begrijpen. Jij geeft gewoon graag veel te veel geld uit! 300 euries voor een muurbeugel?

 

Je bent echt te paranoia voor wat betreft een fan. Maar goed, jouw feestje.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou mijn feestje is in het water gevallen.

Sport1 Go mét VPN en de NFL Gamepass starten netjes op in de Chrome browser nadat eerst Flashplayer en Silverlight werden geinstalleerd maar het beeld is niet om aan te zien. Vaak schokkerig en onscherp op klein of full screen.

YouTube filmpjes draaien op 480p en daaronder.

 

Jammer, nu moet ik die fanless PC wens maar laten vallen en .....  voor de NUC van Michel gaan.

 

@Michel

Kan ik op jou NUC dan wel Windows7 draaien?

 

Dit lijkt mij nu einde fase 2.

 

Even onsuccesvol als fase 1, zie dit draadje.

http://www.sat4all.com/forums/topic/336949-desktop-live-streamen-naar-tv/?hl=streamen

 

Wordt vervolgd

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...