Ga naar inhoud


CanalDigitaal-certificatie satellietontvangers.


deleier

Aanbevolen berichten

De enige reden dat CD gecertificeerde ontvangers op de markt zet, is omdat ze een monopoliepositie willen hebben op het gebied van satelliet. Dit schreeuwt om concurrentie. Kunnen we Sky niet zover krijgen om ook op de NL markt te komen met eenzelfde tv aanbod? Ze zitten al in Dld, Italie en nog meer landen.

aangepast door chatuliem
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Heb je die prijzen van Sky al eens gezien?

 

CD zet gecertificeerde ontvangers in de markt voor de klanten die puur hun tv zenders willen zien, niet meer.

Voor de hobbyist is bij CD als een van de weinige providers nog de mogelijkheid een "vrije" ontvanger te gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je die prijzen van Sky al eens gezien?

 

CD zet gecertificeerde ontvangers in de markt voor de klanten die puur hun tv zenders willen zien, niet meer.

Voor de hobbyist is bij CD als een van de weinige providers nog de mogelijkheid een "vrije" ontvanger te gebruiken.

Sorry dat laatste begrijp ik niet. Ziggo is ook te ontvangen met een ongecertificeerde tuner, UPC ook en Digitenne ook. Wat bedoel je met een van de weinige providers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

UPC alleen het basispakket, de digitale zenders gaan niet werken.

Digitenne is een aflopende zaak en niet te vergelijken met de andere providers, geen HD zenders.

Ziggo zie ik de laatste tijd op het forum alleen nog maar zenderuitval wegens verhuizing en omstelling van hun "transponders".

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPC alleen het basispakket, de digitale zenders gaan niet werken.

Digitenne is een aflopende zaak en niet te vergelijken met de andere providers, geen HD zenders.

Ziggo zie ik de laatste tijd op het forum alleen nog maar zenderuitval wegens verhuizing en omstelling van hun "transponders".

 

Ziggo werkt goed, in Ziggo gebied natuurlijk.

Probleem met Ziggo is dat de zenderlijst corrupt raakt door de vele wijzigingen momenteel.

De oude lijst verwijderen en een nieuwe lijst inlezen lost het probleem van de zenderwijzigingen op.

 

Maar we dwalen wel af van het onderwerp..

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we voorop stellen dat de belangrijkste beperking nog altijd is, dat je alleen films kunt opnemen en afspelen. Met een Enigma2 receiver kan je dus de films downloaden naar je PC en ze op die manier bewerken. Bovendien is de harde schijf meestal te klein, en kun je die niet klakkeloos vervangen. Dat zijn beperkingen die niets te maken hebben met een goede of een slechte bak, maar veel meer met duidelijke keuzes van CD.

Wil je iets doen met je films, kom je automatisch bij een E2 receiver terecht.

Dat opnemen en naar een PC overzetten willen de content-eigenaren dus voorkomen dat is dus geen keuze van CD.

Het kopiëren van films en muziek is verboden.

De mannen van enigma zijn waarschijnlijk moeilijker te vervolgen dan de providers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin.

CanalDigitaal wordt gedwongen door de content aanbieders om deze beperking in te bouwen in de software.

Heeft niets met welk verbod dan ook te maken.

De uitspraak van het Europese Hof van Justitie is slechts enige dagen oud en zelfs nog niet in wetgeving omgezet.

Zodra er wetgeving is valt pas te bepalen wat wel of niet mag..

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus jij denkt dat die beperkingen er alleen zijn om de mensen voor de fun dwars te zitten.

Het kopiëren is nooit toegestaan geweest en CD wordt gedwongen door zowel de wet als de content-eigenaren om zich daar aan te houden.

Dat de wet nu aangepast gaat worden wil niet zeggen dat er geen wet was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben misschien dom,en nog het een en andere.Maar er wordt daar toch veel poeha rond gemaakt.

Toen ik kind was,en geen zakgeld kreeg,of toch veel te weinig om een lp te kopen,nam ik genoegen,met een casette deck,en nam ik veel muziek op van de radio.later idem voor tv.dus alles analoog.

Nu alles digitaal is,is er zo'n heisa rond gemaakt.En als ik nu een film wil,op een medium,en dat moet via scart gaan,dan kan mij dit niet schelen,dat de kwaliteit minder is,maar ik heb het toch.En vooral,ik overtreed de wet niet,een thuiscopy mag (toch in belgie).

Maar beeldmateriaal halen uit de schijven van gelijk welke gecertificeerde box van gelijk welke aanbieder,is meestal onmogelijk.

de boxen van onze mobistar en van de franse orange,zijn daarin daar toch beter in,je kan ze wisselen,en meerdere bewaren.je kan natuurlijk pech hebben,als je de box moet weergeven,dat je,je opname's niet meer kan bezien.Maar ja,sinds bijna alles digitaal is,is het alsof je een moord begaat,als je eens een programma van tv,digitaal overzet van de enigma ontvanger naar dvd,NAS,of multimedia speler.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus jij denkt dat die beperkingen er alleen zijn om de mensen voor de fun dwars te zitten.

Het kopiëren is nooit toegestaan geweest en CD wordt gedwongen door zowel de wet als de content-eigenaren om zich daar aan te houden.

Dat de wet nu aangepast gaat worden wil niet zeggen dat er geen wet was.

 

Beste satcat

 

Lees je onzin bericht #51 nog eens rustig door.

Daarin deponeer je de stelling dat CanalDigitaal tegen de wet in handelt door het opnemen met de M7 sat801 toe te staan.

Daarna beweer je dat de enigma ontwerpers het minder nauw nemen met de wetgeving.

Ik zou zeggen, zoek de verschillen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat opnemen en naar een PC overzetten willen de content-eigenaren dus voorkomen dat is dus geen keuze van CD.

Het kopiëren van films en muziek is verboden.

De mannen van enigma zijn waarschijnlijk moeilijker te vervolgen dan de providers.

Hoe kom je erbij dat het verboden is films op te nemen? Alles wat op tv verschijnt is in principe openbaar en vrij op te nemen. Wat wel strafbaar is, om hele films te downloaden, maar als ze op tv verschijnen mag je ze echt wel opnemen hoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht niet geschreven te hebben dat opnemen verboden is.

Ik meende geschreven te hebben dat na het opnemen het overzetten naar een PC, het kopiëren en bewerken niet toegestaan is.

 

@Johan45

Het komt wat vriendelijker over als gewoon zegt als je het ergens niet mee eens bent of gewoon om opheldering vraagt.

"Wat een onzin" en "onzinbericht" zijn opmerkingen die een moderator onwaardig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht niet geschreven te hebben dat opnemen verboden is.

Ik meende geschreven te hebben dat na het opnemen het overzetten naar een PC, het kopiëren en bewerken niet toegestaan is.

Wat men doet met de opnames is volledig vrij, mits het maar voor prive gebruik is. Zodra je films gaat publiceren ben je fout bezig.

De reden waarom de omroepen hun content willen beschermen, is omdat ze daar geld mee willen verdienen, niet omdat het wettelijk verboden is. Ze hebben de fout gemaakt om uitzending gemist gratis aan te bieden, dus ze proberen via een andere manier om er toch een slaatje uit te slaan.

Dus ze zorgen ervoor dat de reclames er niet uit geknipt kunnen worden etc, maar een wettelijke grond hebben ze daarvoor niet. Ze willen de mensen dwingen alleen CD gecertificeerde ontvangers te nemen, zodat ze meer grip krijgen op de markt.

aangepast door chatuliem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...