Ga naar inhoud


CanalDigitaal-certificatie satellietontvangers.


deleier

Aanbevolen berichten

Wat een onzin meneer de moderator johan.    heb me wel degelijk in deze ontvanger verdiept.

 

Het gecertificeerd verhaal was me onduidelijk.   De ontvanger niet.    

 

Dat jij je degelijk in de ontvanger hebt verdiept hebt geloof ik onmiddellijk en daar is ook niets mis mee want het is en prima ontvanger.

 

Maaaaar..... niet voor de Nederlandse markt en wel uitstekend geschikt voor o.a. de Duitse markt.

De medewerking van de Nederlandse importeur moet je niet al te serieus nemen want daar hoef jij bij problemen simpelweg niets van te verwachten.

 

Ik roep dit niet zomaar, heb jaren verschillende typen Topfields gehad, nogmaals alleen maar goeds over de kwaliteit maar de oplevering en begeleiding van de speciaal voor Nederland gewijzigde soft(firm)ware was uitermate slecht.

Herhaalde bezoeken bij de importeur in Haarlem hebben daar geen verbetering in gebracht.

Kijk maar in het Topfield forum voor zo ver je daar nog terug kunt.

Uiteindelijk maar besloten om de 2 nog bijna nieuwe Rebox'en voor weinig in de verkoop te doen en VU+ te kopen, een verademing.

 

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Veel plezier allemaal met die fijne goedgekeurde ontvangers ik ben blij dat ik die niet heb, en ja ik laat iedereen in zijn of haar waarde maar er gaat niets boven een goed geconfigureerde enigma2 ontvanger alleen al het opnemen en kijken streamen enz enz. maar ieder zijn of haar gedachte.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschil van gebruikers gemak is niet uit te leggen. Te veel om ff op te schrijven.

Dat moet je ondervinden en gebruiken naar eigen behoefte en voorkeur.

Maar wat je niet weet mis je niet, dus hou je altijd tevreden CanalDigitaal decoders gebruikers.

Jammer, voor hetzelfde geld of minder hadden ze een betere decoder aan kunnen schaffen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de gemiddelde mens moet het "plug and play" zijn.

En dus niet "plug en koop ook een PC en speciale kabels, neem computerlessen, zoek je rot op internet naar ervaring van andere mensen en de juiste software".

Voor 95% van de mensen is de kanalenlijst van CD goed genoeg en dat die vanzelf ge-update wordt is gebruikersgemak genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de kuddes doorsnee gebruikers zitten helemaal niet te wachten op het aansluiten op een lan poort (weten waarschijnlijk niet eens wat het is), de hobby-isten wel.....

om daarmee een gecertificeerde ontvanger maar gelijk af te branden gaat mij veel te ver....

 

Mijn 'Lan' uitspraak was slechts een voorbeeld om Johan z'n castratie opmerking te verduidelijken.

Het was niet een stelling dat kuddes dit zo erg zouden missen.

 

Overigens;

Mijn moeder (bouwjaar 1940) en kennissen hebben ook gewoon een smart tv in de kamer staan tegenwoordig.

En drukken op pauze om live TV stil te zetten.

Ik denk juist dat de 'kuddes' best wel meer met hun ontvanger zouden willen, alleen simpelweg niet kunnen/mogen!

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig heb je weinig kennis nodig om een enigma2 decoder aan de gang te krijgen, En zeker met OpenPLI. Alles staat er duidelijk bij als je hem geflashed heb, dan werkt de kaart gewoon en zenderlijst staat erin. Als je dat eenmaal heb kun je je verder verdiepen in de materie om nog meer mogelijkheden te ontdekken en ervaren, en echt je wil dan nooit meer terug, naar in mijn ogen die meuk van een originele decoder(s) Wie hun nog nog eens te pas en te onpas zomaar uit hun certificatie halen.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is net zoiets als je mobieltje vervangen voor een smartfone.

Bellen kan je met alle twee en de smartfone moet je de mogelijkheden ontdekken.

Alleen met dit verschil je mobieltje niet gecastreerd is en voor weinig koopt en dat je voor een CanalDigitaal decoder de hoofdprijs betaald. 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk,dat je dit geval per geval moet bekijken.Voor iemand die 0,0% weet over sat,is dit zeer moeilijk.

Maar ik heb indertijd,aan mijn ouders een dm500 aangeprezen.Die keken enkel naar de zenders,die ik voor hen zocht,en de nummers noteerde.Ik heb redelijk rap ingezien,dat mijn ouders,niet zo goed overweg mee konden,en hadden ook niet de aanleiding om het te leren.Ik ben de enige in de familie,die de linux bakjes kent,dus als er panne is,moesten ze op mij een beroep doen.Als ik dan ook nog eens 40 Km ver woonde,en enkel een bromfiets had,zaten ze dagen zonder beeld.

Om on toppic terug te komen,heb ik enkel jaren geleden,de kans gehad,om zo'n volgens jullie gecastreerd bakje te kunnen omruilen,en heb ik dit gedaan.Deze in de plaats van de dm500 gezet,en daar kunnen ze goed mee overweg.Eigenlijk hapert die weinig,en omdat m7 om de haverklap zijn zenders wijzigt,is het mooi meegenomen voor hen,dat dit automatisch gebeurd.

Mijn ouders hebben noch de lan aansluiting noch de usb poorten nodig.ik zie dit voor hen een goed toestel,omdat zij dus ook maar gewoon tv kijken gewoon zijn,en buiten het zappen doen ze niks.

Ik geef eerlijk toe,dat ik mij veel beter voel met een vu,maar mijn ouders,zouden daar helaas teveel problemen hebben,om goed mee te kunnen werken.

En natuurlijk zijn de ene oudjes niet zoals de anderen,en moet dus iedereen zelf uitmaken,wat die neemt om te kijken.Niet iedereen wil *tig plugins hebben,een lan aansluiting,en diverse usb poorten.En aangezien zij enkel TVV kijken,is ook een ci aansluiting niet nodig.Ik spreek wel over de ontvanger deze ik al vroeger hier heb aangehaald en niet over andere gekeurde bakjes.

En nee,ik zou niet te spreken zijn,moest TVV overgaan naar verplichte gesloten bakjes zoals de andere aanbieders hier  :(  :eek:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er op dat enkele mensen hier niet weten wat een gecertificeerde ontvanger is en welke ontvangers dat zijn.

Dat een gecertificeerde ontvanger per definitie altijd slecht is is de grootste onzin.

 

Dat de Philips/Pace ontvangers die CDS zelf verkocht heeft vol gebreken zitten, waar vele mensen blijkbaar toch niet zo'n problemen mee hebben als anderen, wil nog niet zeggen dat dan al die andere gecertificeerde merken ontvangers en televisies automatisch ook slecht zijn.

Laten we voorop stellen dat de belangrijkste beperking nog altijd is, dat je alleen films kunt opnemen en afspelen. Met een Enigma2 receiver kan je dus de films downloaden naar je PC en ze op die manier bewerken. Bovendien is de harde schijf meestal te klein, en kun je die niet klakkeloos vervangen. Dat zijn beperkingen die niets te maken hebben met een goede of een slechte bak, maar veel meer met duidelijke keuzes van CD.

Wil je iets doen met je films, kom je automatisch bij een E2 receiver terecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie die mogelijkheid met films beslist niet als het meest belangrijk.

Persoonlijk wordt ik daar niet warm of koud van. Dit is slechts één van de vele mogelijkheden van E2

Uiteindelijk koop je een receiver om goed tv te kunnen kijken. En als je dan ook nog wilt opnemen, kom je snel in de knoei. Voor een nieuwe opname moet je dan uiteindelijk een ander programma wissen. Terwijl je die opname toch eigenlijk wil bewaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...