Ga naar inhoud


auto trekt naar links


moonchild

Aanbevolen berichten


ik weet niet wat voor een auto je hebt en banden,maar dit kan nooit goed zijn,zelfs mijn 23 jaar oude BX rijd keurig rechtdoor ,en  heeft bijna 400.000 km gelopen,wel een keer een ander stuurhuis gemonteerd (2e Hands) dus evt een andere garage opzoeken als je het niet vertrouwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die rijden toch zeker wel proef voordat je je auto terug krijgt eventuel meerijden dan , is het nog niet goed auto niet meenemen voordat euvel verholpen is .

Ik vermoed dat ie eerder uitgelijnd moet worden

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon Michelin nemen ,, ik heb daar zelf nog nooit problemen mee gehad ,wel met Bridstone ,die kon je iedere maand opnieuw uit balanceren.

 

Uitbalanceren moet omdat een band niet even zwaar aan alle kanten is (zwaartepunt ligt niet exact in het midden). Als je dat elke maand moet doen kan dat niet anders betekenen dan dat je banden nog vloeibaar zijn. Hoe kan het zwaartepunt van een band nu veranderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de wielen met zomerbanden weer onder de auto laten zetten, hierbij zijn 2 nieuwe banden aan de voorkant erop gegaan. 

Nu trekt de auto ineens naar links, niet een beetje maar vrij heftig. Met de winterbanden en oude zomerbanden was alles ok.

Als ik nu terug ga naar de bandenmensen dan beginnen ze natuurlijk gelijk met dure onnodige klusjes zoals uitlijnen en dynamisch balanceren.

Wat kan er mis zijn met de nieuwe voorbanden? Iemand een idee?

Hallo, kijk eens of de nw banden goed gemonteerd zijn.Als ze niet 100% recht op de velg zitten dan heb je dat probleem.

Kijk gelijk even of ze in de goed rij richting zijn gemonteerd, aangegeven met een Pijl. 

m.vr.gr. Cor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor merk banden zijn er gemonteerd?

Zijn het goedkope hutsepruts banden dan weet je waarschijnlijk nu ook waarom ze zo goedkoop zijn.

Maar ook duurdere banden zijn geen garantie, ik had vroeger op mijn Honda Civic Dunlops sport banden.

op droog wegdek prima maar bij regen en sneeuw gewoon een ramp je ging meer over het water dan er door en bij sneeuw was het gewoon achter een vrachtwagen gaan hangen want inhalen was gewoon levensgevaarlijk.

Later andere banden laten monteren en het probleem was meteen weg.

 

Ga anders eens zoeken op het merk en type banden wat er is gemonteerd wellicht kom je zo ook al achter de nodige mindere eigenschappen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitlijnen is gebeurt. Zoals verwacht geen bijzonderheden, beetje sporing tweaken maar niets dat scheeftrekken kan veroorzaken. 

 

Zijn trouwens Dunlop SP Sport Maxx banden. Maar geloof niet dat er een A-merk is dat slechte banden maakt, maar foutjes kunnen gebeuren.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja ,dit is dus kofiedik kijken,nl om een oorzaak te vinden zal er toch een onderzoek plaats moeten vinden,dit gaat natuurlijk niet online.

Misschien is er iets met de velgen niet in orde,deze kunnen misschien niet geschikt zijn voor jou auto,dus terug naar de leverancier,zeker als je met de winterbanden het probleem niet had .

de banden handel ,of diegene die ze geleverd heeft  moet dit oplossen,hij is tevens aansprakelijk als er door zijn geleverd product waar in een fout zit ,of een verkeerd type velg/band wat evt niet bij you auto past,een ongeluk gebeurd,tenzij je als klant specifiek naar 1 bepaald type velg/band gevraagt hebt te monteren,wat eigenlijk niiet bij jouw auto hoort.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de test van de Autoweek stonden deze banden in de maat 225/50R17 op een 13e plek van de 15 geteste banden en scoorden daar een voldoende.

In deze test werd wel de conclusie getrokken dat de premium banden geen garantie zijn voor goede banden en dat sommige B merken soms zelfs beduidend beter waren dan de premium merken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

gerrit B, is een interessante test in de AutoBild. Na een remtest mochten van 50 banden alleen de 15 beste meedoen in de hoofdtest. De Dunlops komen er bij de voor mij belangrijke eigenschappen als beste uit:

"Stärken: sportliche Handlingqualitäten, gute Sicherheitsreserven bei Aquaplaning, kurze Bremswege. Schwächen: stark reduzierte Laufleistung, hoher Preis, eingeschränkte Wirtschaftlichkeit. Noten (nass/trocken/Kosten): 2+/1-/3 "

Bij kosten scoren ze slecht, maar vindt ik geen probleem dat ze snel slijten- Is geen decadentie van mijn kant, maar ik rijd weinig en wil niet 10 jaar op dezelfde banden rijden omdat de eigenschappen dan sterk achteruit gaan.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dan toch 1 belangrijk item over het hoofd gezien.

In een van de tests werd aangehaald dat ze met nieuw profiel inderdaad heel erg goed waren, maar na slechts 5 - 7000 Km rijden was bij sommigen al 3mm profiel verdwenen en dan hadden de banden plots heel andere eigenschappen en ging men meestal over een plas water ipv. er doorheen en was aquaplaning juist een heel groot probleem geworden.

 

Maar dat verklaard nog niet waarom de auto nu plots naar 1 kant trekt.

Misschien bij het omhoog krikken van de auto ergens op een verkeerde plek afgesteund waardoor er wat krom is gaan staan?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Moonchild,ik kan alleen maar tot één conclusi komen  ,en dat er iets met die banden niet inorde is, ,waarschijnlijk een fabrieks fout, dat is nu toch wel duidelijk ,  zeker omdat het met de winterbanden er op het probleem  er niet was .

Er zal aan de band waaschijnlijk niets te zien zijn .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort fouten komen inderdaad ook bij merkbanden voor. En bij goede garages. Bij mij waren het nieuwe Continental banden. Ik reed de hele winter zonder probleem op de winterbanden, en bij de zomerwissel moest ik twee nieuwe banden voor hebben. Ik merkte het niet meteen maar na een paar honderd kilometer kreeg ik problemen. Eerst flink trekken naar links, toen hebben ze bij de garage de banden links en rechts omgewisseld, toen gingen ze trekken naar rechts. Als test zijn toen even de achterbanden naar voor gezet, en daarna had ik geen trekken meer in het stuur. Dus het lag duidelijk aan de nieuwe banden. 

En zoals het hoort bij een goede garage en nieuwe kwaliteitsbanden: Ik kreeg meteen 2 nieuwe banden, op garantie. Ik moest er alleen nog even een keer voor terugkomen want ze waren niet op voorraad. 

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...