Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hier ook, af en toe gedurende een paar seconden een soort van gekraak/gebrom in het geluid van één HD, het was rond 21u05 en 21u16.

En dit met signaalsterkte van 14.80 dB en BER=0

Ik zal wat beginnen opnemen, misschien kan it het vastleggen

Geplaatst:

Hier ook met VU+.

1. Het treedt dus op bij verschillende soorten merken en modellen tuners.

2. Ook als het niet regent, dus en bij, ontvangst met goed signaal en BER=0. Trouwens bij mindere ontvangst ontstaan eerst blokjes in het beeld en pas bij nog slechtere ontvangst ontstaan problemen met het geluid. Bij dit besproken fenomeen blijft het beeld in orde.

3. Op dezelfde transponder zitten oa ook NED1 HD en NED3 HD, daar heb ik het niet (of nog niet) geconstateerd.

==> M'n conclusie, gezien ook punt 3. wordt het probleem niet veroorzaakt aan de ontvangstzijde bij ons thuis maar ergens ervoor. Dus bij M7, de VRT of de verbinding tussen beide.

Geplaatst:

De klank storingen zijn ook afhankelijk van de beeldinhoud. Vooral bij overschakelen van het ene fragment naar het andere of veranderen van camera? Raar!

Geplaatst:

Ik weet dat hier telenetters zitten.hebben zij dat ook op een hd en canvas hd op hun digibox/corder?

indien niet,dan kan het zijn dat de problemen ontstaan nadat het signaal de vrt verlaat en dan via weet ik wat allemaal naar de satelliet gezonden wordt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

hier ook storingen op EEN HD met het geluid

Dreambox 900UHD   4x twin lnb 1x bosat 1.50m .Dreambox 7020hd v2 Dreambox 800 Dreambox 8000  Dreambox 800se 
Dreambox 500HD   Sab unix triple    Xsarius Galaxy 4K gigablue trio Gigablue HD Quad Plus  Zgemma H7 Cabel en Sat 
Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  Samsung  UE46F6650SSXXN led 1x LG 60"lb 870v

Geplaatst:

er zal wel een oplossing komen

heb het gemeld de storing

Dreambox 900UHD   4x twin lnb 1x bosat 1.50m .Dreambox 7020hd v2 Dreambox 800 Dreambox 8000  Dreambox 800se 
Dreambox 500HD   Sab unix triple    Xsarius Galaxy 4K gigablue trio Gigablue HD Quad Plus  Zgemma H7 Cabel en Sat 
Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  Samsung  UE46F6650SSXXN led 1x LG 60"lb 870v

Geplaatst:

Ik heb dit fenomeen ook. Op één en op canvas. Het doet zich voor wanneer er beeldwissels zijn, en duurt gewoonlijk zolang dezelfde cadrage aangehouden wordt. Heb het vooral vastgesteld bij panelgesprekken, maar ook bij reportages van wielerwedstrijden. Bij andere zenders heb ik het nog niet vastgesteld. Ik weet niet of dit met elkaar te maken heeft, maar soms zijn er syncfouten in het beeld wanneer programma's na elkaar komen, bijvoorbeeld zitten er zeer frekwent beeldstoringen bij de overgang van de ene naar de andere reclamespot of trailer. En het hangt blijkbaar niet af van de decoder, want zowel met de ci-adapter in de tv zelf als met de pace of m7 decoder doet hij het ook.

Geplaatst:

Ik weet dat hier telenetters zitten.hebben zij dat ook op een hd en canvas hd op hun digibox/corder?

indien niet,dan kan het zijn dat de problemen ontstaan nadat het signaal de vrt verlaat en dan via weet ik wat allemaal naar de satelliet gezonden wordt.

Geen probleem bij Telenet.

Geplaatst:

Gisterenavond opnieuw storingen op CanvasHD, geluid dat soms "blokkerig" is.

Dit gebeurd de afgelopen weken regelmatig op de TVV-gecodeerde-zenders.

Bij HEVIGE regenval is er ook geen enkele zender van TV-Vlaanderen te ontvangen.

Andere - Free-to-air - zenders, zelfs HD, op dezelfde satellieten zijn - zelfs tijdens hevige sneeuw- of regenval - ZONDER problemen te ontvangen.

Ik ben de storingen beu !

Vermits ze blijkbaar (bewust) geen e-mail-adres hebben, heb ik de telefoon genomen en - na langdurig wachten en enkele menu's te doorlopen - eens iemand aan de lijn gehad, maar...

Eerst liet ik me van de "domme" en volgde zijn instructie op (resetten fabrieksinstellingen), hij vroeg me of het probleem opgelost was... :crazy:

Blijkbaar begreep hij maar niet dat de storing onregelmatig voorkomt : dus sommige dagen veel, andere dagen niet.

Hij beweerde hij dat men schotel slecht uitgericht zou zijn : nog zo een onozele bewering. :angry:

Op de koop toe zij hij dat de "NASA"-satellieten goed werkten.... dan weet je meer dan genoeg. :mad:

Heeft er eigenlijk al iemand officieel klacht neergelegd tegen TVV wegens "gebrekkige dienstverlening" ?

Geplaatst: (aangepast)

Heeft er eigenlijk al iemand officieel klacht neergelegd tegen TVV wegens "gebrekkige dienstverlening

Aan een klacht daar lappen ze hun laars aan debielen zijn het bij tv vlaanderen

aangepast door tiercé /quarté

groeten van T/Q

Geplaatst:

Aan een klacht daar lappen ze hun laars aan debielen zijn het bij tv vlaanderen

Zou me niet verwonderen... maar is het al effectief gebeurd ?

Geplaatst:

Hebben de medewerkers of technici van TV Vlaanderen misschien allemaal een gratis Telenet abonnement.

Dat probleem met het geluid op de 2 VRT HD zenders doet zich al minstens 3 weken voor, dat moet toch opgemerkt zijn.

Gisteravond, minuten lang wegvallen van het geluid.

En de group M7, dat wil dan gaan concurreren met SKY Duitsland, dan zullen ze toch eerst de betekenis van het woord "service" moeten gaan opzoeken. 

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

Ik stel ook regelmatig in de avond vanf 19u op één/canvas/VTM blokkerig beeld vast, terwijl geluid goed blijft.

Dta bij een signaalsterkt van 85% en dit op 3 VuDuo toestellen.

Ben ik alleen met die probleem? Andere zenders OK

Geplaatst: (aangepast)

Ik stel ook regelmatig in de avond vanf 19u op één/canvas/VTM blokkerig beeld vast, terwijl geluid goed blijft.

Dta bij een signaalsterkt van 85% en dit op 3 VuDuo toestellen.

Ben ik alleen met die probleem? Andere zenders OK

Jij hebt exact het tegenovergestelde probleem.

Dit topic gaat over storingen in het geluid terwijl beeld goed blijft en signaalsterkte/BER goede waardes hebben

aangepast door masterw

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen