Ga naar inhoud


Ik krijg Draftsight niet geïnstalleerd in Linux Mint


Con
Ga naar oplossing Opgelost door wiz,

Aanbevolen berichten

Ach, na een volle dag surfen kom je meestal wel ergens op uit wat werkt.

 

Het nadeel is dat je dan inmiddels al zoveel hebt geprobeerd en geïnstallerd

dat je systeem weer onnodig vervuild is.

 

Maar, ik ben weer blij.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi Con,

 

in bericht 19 schreef ik die oplossing voor de distro Opensuse 13.1 (64) met de 32 bit draftsight

 

Tijdens het installeren van de libaudio2, zie je in Yast (softwarebeheer) dat hij ook die andere pakketten mee ophaalt die jij allemaal vermelde in je bericht.

 

In Opensuse zoekt hij (softwarebeheer) zelfs de afhankelijke andere benodigde pakketten uit en dat gaat zo snel dat je geen tijd hebt die neer te schrijven.

Niet wetende dat jou distro kubuntu die extra pakketten niet zelf ophaalt is het inderdaad veel uitzoek werk voor je geweest.

 

Wat dat betreft ben ik toch wel erg tevreden met Opensuse op de PC alsook de informatie daarover op het internet en in de fora.

Met de zoektermen : draftsight opensuse 64bit vond ik die oplossing heel snel.

 

Je maakt het wel spannend voor jezelf met het overstappen naar andere distributies ... Linux Mint - Ubuntu - Kubuntu

en die andere interface Gnome <> KDE

 

Maar het is natuurlijk ook wel prettig dat jij daarmee en het uitzoekwerk, ook weer anderen helpt!

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

 

Zoals je wellicht nog weet zette Mint op de meest vreemde plaatsen

zaken neer die niet gemeengoed waren in de Linuxwereld. Dus vaak

had ik problemen met installeren van niet gangbare pakketten.

 

Gnome van Ubutu vond ik saai en niet gebruikersvriendelijk. Ik heb

KDE als desktop erop gezet maar zat regelmatig per ongeluk in de

xfdesktop waar ik niet uitkwam met alleen maar opnieuw opstarten.

Voorts kon ik uit 6 verschillende desktopomgevingen kiezen die, wat

mij betreft alleen maar vervuiling voor het hele systeem gaf.

 

Dat is de reden dat ik ben overgestapt naar Kubuntu. Niet omdat ik

zo'n "zenuwelijer" :) :) ben maar om een bondige installatie

te krijgen gelijk met die KDE omgeving zonder onnodige ballast.

 

Daarbij ging Citrix redelijk vlot, toch weer net iets anders dan de

vorige keren en ja, Draftsight spande weer een kroon.

 

Maar goed deze twee paketten zijn (bijna) de enige niet standaard

paketten die je je kunt verzinnen.

 

Wel jammer dat Java Chrome niet meer ondersteund onder linux.

Bijvoorbeeld Flyordie (snookerspel wat ik regelmatig speel) moet

ik opstarten met Firefox en ik gebruik liever Chrome. Maar is goed

overkomelijk.

 

Verder een mooie, logische en gebruiksvriendelijke desktop voor

zover ik hem helemaal ontekt heb. . . .

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

je moet denk ik even oracle-java installeren, die ice-tea java doet niet 100% alles.

 

kijk hier es:

 

http://scottada.ms/article/how-get-sun-oracle-java-7-working-ubuntu-or-any-its-derivatives-such-lubuntu-or-kubuntu. Ik heb net ff gekeken op flyordie, en in firefox werkt ie hier prima, maar goed, eigenlijk heeft dat niets te maken met draftsight :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet denk ik even oracle-java installeren, die ice-tea java doet niet 100% alles.

 

kijk hier es:

 

http://scottada.ms/article/how-get-sun-oracle-java-7-working-ubuntu-or-any-its-derivatives-such-lubuntu-or-kubuntu. Ik heb net ff gekeken op flyordie, en in firefox werkt ie hier prima, maar goed, eigenlijk heeft dat niets te maken met draftsight :)

Dze link ken ik niet, moeite van het proberen waard. Maar met FF heb ik geen probleem

zoals gezegd, alleen met Chrome. En wat ik gelezen heb wordt Chrome niet meer

ondersteund door Java in Linux.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ik kom er even op terug.... als dat mag voor de linux geinteresseerden

 

ik had gisteren eerst ffmpeg en mplayer geinstalleerd, daarna DraftSight > die werkte direkt na installatie op de opensuse met de fedora.rpm

na wat bakkeleien met de andere proggies (wegens NAS en NFS etc)  installeerde ik Opensuse opnieuw, direkt opvolgend de DraftSight => en die werkte dus niet... de bouncing DS logo en na een minuut stop

 

aha de libaudio2 ontbreekt, (die krijg je enkel van packman als installatie bron en niet van Opensuse feed zelf)

als je die libaudio2 installeert komt ffmpeg en een helehoop andere ook voorbij in de on screen display van de pakketten die als dependency geladen worden

Dat is dus bij Opensuse te zien.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

en wat lezen we:

 

 

Attention Linux users: The number one requested enhancement to DraftSight on Linux was for compatibility with 64-bit computers. As a result, beginning with the next release (estimated for October), the Linux version will support 64-bit computers. To accommodate this request we will no longer provide support for 32-bit computers. Please plan accordingly! Because Linux is in Beta, the version that you are using will expire, meaning you will no longer be able to run DraftSight on 32-bit machines. THIS WILL HAPPEN ONLY AT OUR NEXT RELEASE, ESTIMATED FOR OCTOBER.

BRON DraftSight

dan zullen we weer moeten overstappen, gelukkig hebben we al wat oefening daar in :D

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te lezen, komt het niet als een donderslag bij heldere hemel

en zij wij geheel geprepareerd. Toppie bericht Tonskidutch.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...