Ga naar inhoud


duo lnb voor astra 1 en 3 installeren


maxbro

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Nu wil ik in noord Spanje een duo lnb installeren voor ontvangst astra 1 en 3 met 1 kabel.

Welke van de twee aansluitingen moet ik hebben en wat moet ik allemaal instellen bij de tunerconfiguratie.

De lnb is een tmt43 monoblock twin lnb.

Als iemand me op weg kan helpen graag.

 

Gr Max.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op een Triax 64 gaat die duo-lnb voor een 80-85cm schotel niet passen.
Je zult of een duo-lnb moeten nemen voor een 60cm-schotel of een grotere schotel moeten nemen.
Als jij het juiste typenummer hebt doorgegeven is de afstand van de twee koppen 53mm van kuiltje tot kuiltje aan de voorzijde. Klopt dat?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat niet passen omdat de afstand van de twee koppen 41,7mm moet zijn in Sant Pere Pescador . Met de duo-lnb die je nu hebt is de afstand van de koppen 11mm te groot. Gebruik je een duo-lnb voor een 60cm-schotel, dan is de afstand 38mm en is de afstand maar 3,7mm verkeerd.
Die 3,7mm is geen probleem, die 11mm wel.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zoals Sprietje al aangegeven heeft zou je een duo-lnb met 38 mm spatie  voor een 60 cm schotel kunnen bestellen.

Op jouw locatie werkt die op een 80 cm schotel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een rare satellietshop om je een duo-lnb te verkopen voor een schotel van 80-85cm terwijl hij je ook een 60cm-schotel verkoopt. Dat past toch niet bij elkaar?
Maar ik snap wel hoe dat komt. In de catalogus van Smart staat dat namelijk ook niet aangegeven terwijl het natuurlijk van wezenlijk belang is. En als de fabrikant het niet aan geeft, weet die satellietshop het ook niet. Wat een stelletje onbenullen. Ze zijn het niet waardig zich satellietshop te noemen.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij elke duo-lnb kun je de twee satellieten ontvangen over één kabel maar je hebt nu een duo-lnb waar je twee satellietontvangers op aan kan sluiten. Is dat nodig of wil je graag ook weer twee aansluitingen hebben?
Je kan ook overwegen een iets grotere schotel te nemen. Dan kun je die duo-lnb gewoon gebruiken. Op een Triax 78 van 70cm breed en 78cm hoog daar past die goed op. Dan heb je meteen ook meer slecht weer reserve. Die koop je in Nederland al voor €22,50.
Of koop je de schotel in Spanje?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze genomen , gaat deze wel werken .

 

Canal Digitaal lnb Astra 1/3 (duo twin)

Deze lnb is voor de ontvangst van Astra 1 en Astra 3.
Via Astra 3 worden de HD kanalen uitgezonden.

 

118529003.jpg

aangepast door maxbro
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...